Gå til innhold

Ny, fettfri pommes frites


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny

I butikken igår så jeg en ny type pommes frites, visstnok uten fett og bare 91 kalorier pr 100 gram. Er det noen som har prøvd denne, i så fall er den god? Ble litt skeptisk til at det er så lite kalorier (det er vel ca 200 kalorier pr 100 gram i vanlig pommes frites), men hvis den smaker godt, så er det bare å løpe og kjøpe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caterpillar

Du bør ta en titt til på varedeklarasjonen i frossendiskene. Det er mange pomfrier som ligger nedi 120 kcal/100g - kanskje mindre også. Jeg tror ikke jeg har sett en pomfri-pakke med 200 kcal/100g.

 

Jeg tittet så vidt på den fettfrie her om dagen, men gikk for Hoff sine båter med skall som så mye bedre ut. Den var på 120 kcal/100g. Jeg tar pomfrien i ovnen og spiser ikke hauger av det (30-50g), så kaloriforskjellen ville for meg kun blitt pirk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Du bør ta en titt til på varedeklarasjonen i frossendiskene. Det er mange pomfrier som ligger nedi 120 kcal/100g - kanskje mindre også. Jeg tror ikke jeg har sett en pomfri-pakke med 200 kcal/100g..

 

Ja, jeg pleier å sjekke varedeklarasjonene i butikken, men grunnen til at jeg skrev at det var ca 200 kalorier pr 100 gram var at jeg tok den nærmeste pommes frittes-posen jeg fant i frossendisken for å sammenlikne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,jeg har prøvd den men synes ikke den var noe god.Vanlig er mye bedre.I matvarelista står det pommes frites stekt uten fett,men det da 100 gram før steking eller etter vi skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Jepp' date='jeg har prøvd den men synes ikke den var noe god.Vanlig er mye bedre.I matvarelista står det pommes frites stekt uten fett,men det da 100 gram før steking eller etter vi skal ha?[/quote']

 

Takk for svar! :) Hmm..jeg pleier å veie pommes frittes etter at den er stekt, men er ikke sikker på om det er riktig.. det er ihvertfall mye enklere å gjøre det på den måten når jeg sjelden lager mat til bare meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det samme her.Men det er en del forskjell på mengden på 100.gr.rå og stekt pommesfrites så da blir det jo en del kalorier for mye hvis den skal veies rå...men ikke godt å si.Noen andre som vet?Risen står jo som kokt og det samme med pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...