Gå til innhold

Kyllingsalat som pålegg


Gjest Ingunnsj

Anbefalte innlegg

Gjest Ingunnsj

Hei!

 

Noen som har en oppskrift på en kyllingsalat (slik som Kylingsalat med karri man får i butikken) som er litt sunnere? Og det hadde vært greit å kunne lage selv, da man kan lage litt større mengder. Har tenkt å bruke dette som smør med kyllingskinke på, eller bare som pålegg. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Tja..

 

Hvis jeg bare skulle komme med noe sånn på slump som må det bli som følger.

 

1 beger mild og lett yoghurt naturell.

En dæsj lettmajones (kanskje 20 gram)

1 lite eple i små biter

1 vårløk

Salt

Pepper

Karri

Sitronsaft

Bittelitt sukker for å runde av det hele (Et par-tre gram)

Kyllingkjøtt (kanskje rundt 100 gram)

 

Bland sammen sausen først og smak deg frem til riktig smak. Tilsett kylling, eple og vårløk til slutt.

 

Jeg pleier å lage tunfisksalat på denne måten, men uten karri og eple da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Mannen min tåler ikke majones. Derfor har jeg i alle år eksperimentert med varianter av sauser og salater uten majones. Det har lbitt mye godt! Og noe som var mer interessant ;-)

 

Rømmekolle kan anbefales som bindemiddel i litt av hvert. (yoghurt naturell og matlagingsyoghurt går også fint, men blir litt surere).

 

Jeg lager påleggssalater med reker, tunfisk, røkt laks, stekt laks, skinke, sild eller kylling. Har ingen oppskrifter, men tar det på slump. Bland inn små terninger av for eksempel slangeagurk, sylteagurk, paprika, rødbeter, eple, kokt potet, revet gulrot, maiskorn, strimlet purreløk. Smak til med salt, pepper, grov eller søt sennep, ketchup, sukker, sitron, urter og kryddere.

 

Bruk bare så mye rømme/yoghurt som det trengs for å lage påleggskonsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg lager en salat med en blanding av mager kesam og vita hjertego' majones (den har færrest kalorier). Jeg blander alt fra 50/50 eller 70/30 med mest kesam etter hvor mager den skal være. Til rekesalat blander jeg bare reker inn, og ikke noe annet. Men det er også godt med forskjellig frukt og hakkede valnøtter (som waldorf). Jeg har ikke prøvd med kylling, men jeg vil tro det er veldig godt med curry i den blandinga av kesam og majones!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...