Gå til innhold

Gode grill retter?


Gjest Solensin

Anbefalte innlegg

Gjest Solensin

Har du noen gode, sunne og raske grill-retter å dele med meg?

 

Her er min favoritt:

 

Pestomarinert Laks i folie:

Ha laksen (file eller skivet) i folien - pensle på pesto, salt og pepper.

Legg på grillen til kjøttet slipper bena (Ca 15-30min?)

Pakk ut og nyyyyt :)

 

Serveres med ris, pasta eller bak potet og en deilig salat.

 

Himmelsk godt, og kjempelett å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kylling med pesto er også kjempegodt :)

 

Til en person:

 

En kyllingfilet bankes litt flat, smør litt pesto på den ene siden, rull sammen og fest med tannpirker. Det er veldig godt med en bacon strimmel rundt, men jeg vet ikke helt hvor mye kcl det er i en bacon skive...

 

Grilles til den er ferdig :) Jeg har ikke tatt tiden, men 10-15 minutter kanskje?

 

Serveres med en god salat og ovnsstekte poteter, samt Tzaziki av mager kesam... dette er snaddermat :)

 

Tzaziki:

 

En agurk skrelles og raspes, klem ut alt vannet av agurken, ha den i en skål og strø litt salt over. La den stå i 5-10 minutter.

Klem ut resten av vannet, og bland i ett beger med mager kesam.

Tilsett hvitløk, salt og pepper etter smak.

Dette blir en mager og kjempegod erstatning for saus!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiffie

laks på en måte til:

 

skjær gulrot, squash eller agurk og purre i tynne strimler. Legg i pakker av folie og legg en filet av laks ovr. Ha over litt sitronsaft, salt og pepper. I tillegg kan man ha over en liten skje ekstra lettrømme (rømmekolle).

 

Legg pakkene på grillen i ca 15 min. Server med kokt potet. Nam nam! Kan dessuten lages hele året i stekeovnen.

 

Slike pakker med kveite er også godt.

 

Kobra Grillet svinefilet (fra matprat/ofk), kjempegod!! For 4 pers:

800 g indrefilet av svin

2 dl olje

Saften av 1 stk. sitron

3 ts chilipulver

4 ts paprikapulver

2 båt hvitløk

2 ss friske urter (feks; rosmarin, basilikum, timian)

 

Finhakk hvitløk og urter. Bland godt sammen det våte og tørre til marinade.

Renskjær indrefileten. Del den i fire på langs. Legg kjøttstrimlene i marinaden i minst en time.

 

Træ dem på bløtlagte trepinner og grill dem raskt på sterk varme ca. 2 minutter på hver side. Legg dem over på aluminiumsfolie på grillen, sett på lokket og la dem ettersteke i ca. 7-8 minutter.

 

Serveres med couscoussalat. (Couscoussalat er kjempegodt med grilla grønnsaker i, f.eks. varme tomater, paprika og squash).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg trer biter av kyllingfilet på grillspyd og pensler med olje (ikke nødvendig) og drysser på litt all round krydder.

 

Jeg lager meg også grillspyd med rød, gul og grønn paprika og litt rødløk penslet med olje og med et dryss provence krydder.

 

Jeg lager også grillspyd med marinert champignon i skiver. Jeg bruker all round for den synes jeg er kjempegod. Grillet champignon er kjempegodt!!

 

Dette synes jeg er så godt at jeg like gjerne sløyfer potetsalaten, men det passer også godt til.

 

NB! Selve grillingen går fort når små biter er tredd på spyd, men det tar litt tid å kutte opp og tre på spydene, særlig hvis du lager til mange, men det tar ikke lenger tid enn grillen tar for å bli klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...