Gå til innhold

Tilbehør til renskåret svinekjøtt og gode (sunne sauser)!!


Gjest siiljee

Anbefalte innlegg

Gjest siiljee

Hei!!

 

Lurer på om det er noen der ute som har gode og lettlagede oppskrifter med renskåret svinekjøtt som hovedingrediens?? Gode oppskrifter med kyllingkjøtt i, mottas også med stor takk! :) Jeg har fra før av prøvd en del retter fra toro, men ble ikke særlig fornøyd med den Bretagne kyllingsaus. Syntes liksom ikke at den smakte noe! :/ Og til slutt: Om det er noen av dere som VIIIIRKELIG kan anbefale en kyllingsaus hadde det også vært fantastisk!! :) :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har ikke sett denne tråden før nå, men det er mange muligheter for tilbehør til både renskåret svinekjøtt og kyllingfilet.

 

Både renskåret svinekjøtt og kylling er veldig godt i wok:

 

Det finnes mange ulike woksauser, men jeg pleier ofte bare ta det jeg har av grønnsaker (for eksempel gulrot, kål, blomkål, brokkoli og løk eller liknende) og wokke med kylling eller svinekjøtt. Som saus kan man bruke for eksempel pesto og servere med pasta til, eller lage saus av soyasaus, ingefær og chili, eventuelt bruke ferdige posesauser til wok. Man kan servere med både ris, nudler og fullkornsnudler til. Dersom man vil ha mindre karbohydrater, kan man også ha i mer mettende grønnsaker og spise bare grønnsaker og kjøtt.

 

Kyllinggryte med kikerter:

 

Denne oppskriften http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=18089 fra matprat er veldig god, og veldig lettvint. Det står at du kan servere med brød, men det er ikke nødvendig. Jeg synes kikertene metter godt nok alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Someoneelse

Renskåret svinekjøtt går nesten an å bruke til hva som helst! ;)

 

Har du prøvd å strimle svinekjøtt å steke i panna, for så å ha det oppi grove pitabrød og med en salat til? Enkel mat som gjør seg som både hverdagsmat og som helgemat.

 

Renskåret svinekjøtt kan du også bruke på pizza, eller som tilbehør til selvlagde ovnsbakte potetbåter. (Blir ikke sunnere en man gjør det selv!)

 

Andre forslag til svinekjøtt, kan jo være å lage porsjonspaier:

 

Mager paibunn:

125 g sammalt spelt

50 g kesam mager

75 g cottage cheese

2 ss vann

 

Fyll:

 

100 g kokt skinke

 

50 g mager ost

 

0,5 rød paprika

 

2 egg

 

2 dl ekstra lettmelk

 

1 ts salt

 

0,5 ts pepper

 

(Eventuelt andre krydder eller urter..)

 

Denne oppskriften er til 4 porsjoner, og per porsjon er det omtrent 250 kcal.

 

 

Håper det var noe som var til inspirasjon her!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebananen

Denne er kjempegod og en av mine favoritt middager. Litt sterk på smak men det er bare å regulere mengden karripasta. ENJOY! ;)

 

HOT CURRY WOK (4 pers)

 

500 g renskåret svinekjøtt i strimler

2 ss olivenolje

2 båt hvitløk

½ ss rød karripasta

1 stk. fersk ingefær (ca. 2 cm liten bit)

1 stk. purre

½ stk. brokkoli

1 stk. rød paprika

1-2 gulrøtter

2 dl hønsebuljong (utblandet)

1 ss maisennamel

3 dl jasminris

 

Varm oljen i en wok eller stekepanne. Ha i finhakket hvitløk og fres sammen med kjøttet. Ta det ut av panna.

 

Skjær grønnsakene i strimler og finhakk ingefær. Fres dette i karripastaen i 2-3 minutter.

Grovrasp gulrøttene.

 

Ha kjøttet oppi og tilsett buljongen. Rør maisenna ut i en kopp med litt vann, og rør det inn.

Serveres med jasminris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...