Gå til innhold

Clementiner


Gjest Grode

Anbefalte innlegg

Hallo.....jeg elsker clementiner når de er på sitt beste.Og da særlig i julen.Men i kursboka står det faktisk "svart på hvitt" at 1 stk clementin er en fruktrasjon!Og den inneholder kun 20 kcal. Noe feil her kanskje? Eller må jeg nøye meg med BARE en? Leste et godt juletips om at en skulle spise en clementin mellom hver småkake i julen,-da rekker man jo forhåpenligvis færre av dem før en blir fornøyd. Håper noen har et svar på hva som er "korrekt" ifølge GR her,ellers får man jo bare bruke hodet.Mange clementiner er nok bedre en masse julegodt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med klementiner med god samvittighet du! ;) Det er jo som du sier MYE bedre enn annet juleknask. Og hvis du går på GR-kurs har du jo 200 kalorier til frukt, så da er det bare å spise så mange klementiner du vil innen denne kvoten. Det spiller altså ingen rolle om det blir f.eks fem istedet for tre fruktrasjoner så lenge det blir 200 kalorier tilsammen.

Men jeg oppdaget selv i fjor at de fleste klementiner har mer enn 20 kalorier, de fleste veier nemlig mer enn det GR betegner som en "gjennomssnitts-klementin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme "problem". Kan spise meg i hjel på klementiner. Er jo bare såååå godt. Spiste en del i helgen også og det reddet meg ift sjokolade. Rørte ikke noe.

 

200 kcal stemmer jo ift boka, det er jo helst 3 forskjellige frukter men skader jo ikke så mye for en kort periode.

Skal dele min erfaring med dere, Spiste masse frukt for noen mnd siden når jeg gikk på kurs men gikk så sakte ned. kurslederen og jeg satt oss ned for å se hva jeg hadde spist og der var det: FOR MYE FRUKT=MASSE STIVELSE noe som ikke er bra for vektreduskjon så greit å passe litt på. Men får i meg glatt 10 om dager jeg.. ikke noe problem...

 

En veier jo ca 100-150 g og i boka står det 50. Ganske stor forskjell, finner ikke så små klementiner i butikken en gang jeg..

 

Vel, kos dere i jula...

 

Trine..

 

 

 

Kos deg med klementiner med god samvittighet du! ;) Det er jo som du sier MYE bedre enn annet juleknask. Og hvis du går på GR-kurs har du jo 200 kalorier til frukt' date=' så da er det bare å spise så mange klementiner du vil innen denne kvoten. Det spiller altså ingen rolle om det blir f.eks fem istedet for tre fruktrasjoner så lenge det blir 200 kalorier tilsammen.

Men jeg oppdaget selv i fjor at de fleste klementiner har mer enn 20 kalorier, de fleste veier nemlig mer enn det GR betegner som en "gjennomssnitts-klementin".[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lurer litt på vekten til disse clementinerne deres. Si meg, veier dere dem med skallet på? For min del spiser jeg ikke skallet... ;)

 

Tror som sagt over her, at det er mange ting som er verre å spise enn citrusfrukt. Men måtehold gjelder vel her som med det meste annet!

 

Lykke til, klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lillejanne

Har omtrent levd på klementiner i det siste og nå har det blitt til at jeg er så sulten....men klementiner må jeg ha... Noen andre som merker at sulten siger ett flere dager med klementinfråtsing?

 

Klementinene jeg har veier ca 90-100gram, uten skallet på. Regener ca 35-40 kcal pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...