Gå til innhold

Knekkebrød og snitzel


Gjest Wiwee

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Min diett består av følgende:

 

Frokost: Noka Milkshake

Lunsj: 2 knekkebrød med hvitost

Middag: 1 kalkun og ostesnitzel(196 kalorier) med litt lettrømme, tomat, agurk og 2 flatbrød

Kvelds: Noka Milkshake

 

Ser at hver Noka er 250 kalorier...men hva er resten her? Hvor mye kalorier får jeg i meg totalt?)

 

Er 1,73 og veier 58 kilo. Vil ned til 55....

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange typer knekkebrød, men de fleste typene pleier å ha oppgitt næringsinnholdet på pakken.

 

Noen utvalgte fra Wasa:

 

Sport +: 50 kcal pr stk

Husmann: 40 kcal pr stk

Havre: 55 kcal pr stk

Fiber plus: 32 kcal pr stk

Frukost fullkorn: 53 kcal pr stk

Multigrain:43 kcal pr stk

 

Det er også litt forskjell på flatbrødene, kommer an på hvor store de er bl.a.

 

1 stk Mors flatbrød (17 g): 55 kcal

1 skive Korni flatbrød (3,5 g): 12 kcal

 

Lettrømme har ca 50 kcal pr spiseskje. Bytter du til Ekstra Lett-rømme, sparer du ca 20 kcal. Men det ser ut som om du spiser ganske få kalorier, så du trenger nok ikke å spare.

 

Hvilket merke er kalkunschnitzelen din av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest soljenta86

Hei,

 

Du har en BMI på 19,4 og ønsker å gå ned til en BMI på 18,4 - det er undervekt. Jeg vil absolutt ikke anbefale deg å gjøre dette. Du er sannsynligvis veldig tynn allerede. Hva med å heller begynne å trene litt, så kan du stramme opp og forme kroppen litt?

 

I tillegg spiser du altfor lite mat.

 

Regnet ut for deg (antok at du var jente, legg til 166 kalorier hvis du er gutt): Med normal hverdagsaktivitet og ingen trim, 173 cm og 58 kilo, og f.eks. 20 år (jeg vet ikke alderen din, men du skrev at du gikk på skole i et annet innlegg) så skal du ha i deg 1960 kalorier om dagen. Det er veldig sunt for kroppen din om du klarer å trene litt, men da skal du plusse på dette i tillegg og trenger enda mer kalorier.

 

Du har som kommentert i forrige innlegg ikke spesifisert maten du spiser, men her er to forslag, så kan du se hvor stor forskjell det blir avhengig av hva du spiser:

 

forslag 1: 1106 kalorier

frokost & kvelds: 250 + 250 kalorier

lunsj: 110 + 140 kalorier (2 Wasa havre og 4 skiver norvegia ost)

middag: 196 + 50 + 110 kalorier (din oppgitte verdi på snitzel + 1 ss lettrømme + 2 mors flatbrød)

 

forslag 2: 863 kalorier

frokost og kvelds: 250 + 250 kalorier

lunsj: 64 + 54 kalorier (2 fiber plus og 2 skiver norvegia lettere)

middag: 196 + 25 + 24 kalorier (din oppgitte verdi på snitzel + 1/2 ss lettrømme + 2 korni flatbrød)

 

Tomat og agurk er såkalte "ja-grønnsaker" og består omtrent kun av vann, de teller derfor ikke med i kalori regnskapet.

 

Siden du ikke burde slanke deg, og burde begynne å bygge opp kalori-inntaket ditt kan det kanskje være greit å vite hvor mye du egentelig burde spise hver dag:

 

Det du skal spise er altså 1960 kalorier hver dag, og enda mer hvis du begynner å trene:

 

Frokost; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Lunsj; 3 påleggsrasjoner, 3 brødrasjoner, tilsammen 330 kcal

Mellom; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Middag; 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus, tilsammen 600 kcal

Kvelds; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Frukt, 3 frukter, 200 kcal

Melk 3 melkerasjoner, 200 kcal

Kosemerker, 2 stk, 50 kcal.

I tilegg til dette: 2 - 3 grønnsaksporsjoner av ja-grønnsaker (tomat, agurk, salat, minimais, paprika osv.)

 

potetrasjon, er ris, pasta, poteter.

Melkerasjon er youghurt, melk.

fruktrasjonen er juce eller frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...