Gå til innhold

Omega-3 tilskudd - telle kalorier?


Gjest Crizzy

Anbefalte innlegg

Jeg tar 1-2 ss omega-3 tilskudd (Udo's Choice) hver dag. Skal jeg legge det til i kalori-beregningen min? Jeg ser at tran ikke telles med hos GR, men 1 spiseskje vegetabilsk olje er jo hele 100 kalorier (tipper tran er ca. det samme?). Hvis jeg ikke regner det med kommer jeg jo oppi 1000 ekstra kalorier i løpet av ei uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Jeg tror ikke det er så farlig at du har 100 kalorier hver dag som går på tran/omega-3 selv om du ikke tar dem med i regnskapet ditt. Poenget er på en måte at det er 100 kalorier du SKAL ha i deg fordi kroppen har veldig godt av det. Så får man heller gjøre som på kurs å justere menyene opp eller ned når en etterhvert ser om en spiser for mye eller for lite for å få til en passe vektreduksjon uavhengig av omega-3 tilskudd.

 

Lykke til!

 

(Husk at utregningen av kaloribehov er basert på gjennomsnittsinformasjon, det er lite sannsynlig at du f.eks. forbrenner nøyaktig 2260 kalorier hver dag selv om regnestykket sier det, så derfor vil det jo være slingringsmonn. Dessuten går man jo ned i vekt på et kaloriunderskudd selv om det er på f.eks. -600 kalorier istedet for -700 kalorier.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest triner20

bedre med trankapsler, det er det mindre kalorier i, i og med at en veger 1 gram, eg tar to til dagen. og eg skriver det inn!! hundre kalorier her å hundre kalorier der blir mye til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er vegetarianer, så vil helst unngå omega-3 fra fisk. Har funnet ut at det er like greit å føre det opp i dagsrapporten, siden de 100 kaloriene uansett blir liggende i bakhodet når jeg fører opp resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...