Gå til innhold

Fullriggerens slankeblogg


Gjest Fullriggeren

Anbefalte innlegg

Gjest Fullriggeren

Så var det påan igjen!

Etter å ha lest Duva sin slankeblogg her inne ble jeg meget inspirert til å prøve det samme i håp om at det kan motivere meg til å holde ut lenge nok på kurs slik at ALLE de overflødige kiloene blir borte denne gang.

 

Jeg er jojo slankeren som tar av noen kilo, men som av en eller annen grunn (hmm..) alltid legger på meg igjen flere kilo enn det jeg tok av.

 

Etter 25 år i en meget anstrengende jobb hadde helsa fått en så stor knekk at jeg fikk kniven på strupen om å slutte og finne meg en ny jobb (konstant overvekt har nok også vært en medvirkende årsak til utslitte ledd tenker jeg, selv om det ikke er hyggelig å innrømme :D )

 

Men å slutte i jobben og bli student 42 år gammel (ung :))var KATASTROFALT for vekta. Aktivitetsnivået falt drastisk, og med tanke på at jeg er en sukkerjunkie som har problemer med å kontrollere inntaket hver gang jeg er stressa eller livet går i motbakke, endte det opp med ei vekt som runda 100 kilo etter eksamenspresset før jul!!!

 

Ufattelig at det går an å slippe det så langt ut av kontroll, men det GÅR AN!! Så Nå er det stopp og denne gang har jeg tenkt å holde ut til jeg er ferdig slanket. SÅ DET SÅ!!! Begynte på kurs 08.01 . Vekta stoppet på 101.6 og et midjemål på 107 cm. Så jeg regner med å bli her inne leeeeenge:)

 

Trenger all hjelp og støtte jeg kan få, så jeg håper flere vil henge seg på her.!!

 

Vekt uke 2/ 2008

101.6

Midjemål 107

 

Hipp hurra. Hadde en fin vektnedgang første uka, for på veiedag var resultatet

 

Uke 3:

Vekt 99.7 (-1.9 kilo)

Midjemål 103

 

Det gikk flott første uka. Håper resultatet blir bra på tirsdag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei fullriggeren (hm - er du sikker på det er lurt å ha et nick som er så negativt mot deg selv?)

 

Jeg syns det er kjempefint at du har bestemt deg for å gjøre noe med vekta, når du har vært så misfornøyd med å veie for mye, og ikke minst når overvekt har fått konsekvenser for helsa di.

Å gå kurs er smart. I tillegg til den ukentlige kontrollen, lærer du også mye nytt på kurskveldene, og kan hente støtte fra de andre på kurset.

 

Kjempekjekt også at du smatt under 100 kg allerede første kursuka. Tenker det er en viss symbolverdi i det! :-)

 

Bestem deg for å bruke det du lærer på kurset! Se på det som en kompetanseheving. Grete Roede er et gjennomtenkt konsept basert på solid fagkunnskap. Jeg merker selv at en del gamle "sannheter" er vanskelige å luke ut - det sitter i ryggmargen at en sulten slanker er en flink slanker :-) Men slik er det jo IKKE!

 

Hvilken meny er du på?

Ikke vær redd for å bruke de kaloriene du får tildelt.

Pass på å lære deg noen nye, gode retter, slik at det nye kostholdet innebærer deilig mat som du virkelig ser fram til, og som du kan servere til gjester.

 

Gleder meg til å følge bloggen din videre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fullriggeren

Hei hei.

Tusen takk for svar og oppmuntring!

Jeg har tenkt å bevege meg fra en fullrigger til en smekker speedbåt etterhvert, så jeg har et ganske humoristisk bilde på nicket :D

 

Jeg må tilstå at jeg har gått på Grete roede kurs før (ca 15-20 stk tenker jeg), så jeg kjenner opplegget ganske godt. Noen ganger har jeg klart meg bra, og andre ikke så veldig godt. Motivasjonen har lett for å svikte underveis

Opplegget har endret seg veldig i løpet av årene og jeg føler det opplegget som er nå passer meg godt. Jeg går på meny 2 og spiser hver smitt og smule:)

 

For øyeblikket er motivasjonen på topp!! Skal veie meg imorra og ser spent fram til det. Det er felleskapet på kurs som hjelper meg mest og derfor vil jeg prøve å forsterke det felleskapet ved å kanskje treffe andre her i forum. Det føles enda mer forpliktene da:)

 

Hilsen fullriggeren som holder på å kaste det første seilet på sjøen iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei igjen. Godt å høre at du har døpt deg selv med skikkelig glimt i øyet. :-)

Med humor og skråblikk på tilværelsen syns jeg det meste går lettere.

 

Jeg har også flere Grete Roede-kurs på CV-en (ha-ha) og gikk ned de samme kiloene igjen og igjen.

Bare fra våren 2005 til våren 2007 var det store endringer i opplegget. På det siste ned i vekt-kurset hadde jeg en dagsrasjon på 1.600 kcal, og gikk minst like fort ned med det inntaket som 1150 kcal - som jeg hadde på mitt første kurs.

 

Jeg måtte virkelig bestemme meg for å følge rådene jeg fikk, og ikke pine meg ned mot den "gode gamle suksessoppskrifta" med svært lite mat. Nå misjonerer jeg i vilden sky for at andre slankere skal spise mer mens de går ned i vekt. Overgangen til normalkosthold går mye lettere, og selve ned i vekt-perioden er mindre preget av forsakelser, "sorg" og matsug.

 

Men: Tenk at du allerede har mistet 4 cm rundt midjen. Utrolig bra start. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fullriggeren

Hipp hurra. Ned 1.7 kilo denne uke!!!! 3.6 kilo tilsammen! Jeg spiser som en hest føler jeg og alikevel raser kiloene foreløpig av. Det fortsetter nok ikke sånn i lengden, men er glad for at det er sånn nå :) Det er ikke tvil om at det motiverer.

 

Da er det bare å ta fatt på neste uke med samme gode motet :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...