Gå til innhold

Mandagslink 5.12 For Ned 20-30kg Ned


Gjest trinny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Endelig i bedre form igjen, etter en del dager med omgangsyke. Godt å fungere mer som normalt igjen:) Har ikke akkurat blitt mye mat, og heller mer drikke; glitre, cola og vann. Vet at det syns på vekten, men det er jo mye væske man taper, så jeg får se til onsdag som er veiedag:)

 

Målet mitt denne uken er å drikke mer vann; har vært alt for dårlig til det. Jeg skal også trene tre ganger denne uken i tillegg til sunn mat.

 

Håper flere kommer tilbake til forumet; og ikke går seg bort i julestress;)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er også på beina, etter borti tre uker med forkjølelse. Nå har jeg bare en endeløs rennende nese igjen... :-(

 

Jeg var på juleverkstedfest om lørdag, og var veldig fornøyd med meg selv. Jeg drakk bare 3 slike 0,33-liters rød julebrusflasker - og det må være lov! Hadde med en "sixpack", men resten er gjemt unna så jeg ikke skal bælme resten unødvendig. Klarte også å forsyne meg med delfiakake bare to ganger, og tok små stykker begge ganger. Det var dog litt vanskeligere med potetgullet som sto framme, for det var lenge siden jeg hadde spist det...

Jeg tror det som hjalp, var at vi hele tiden gjorde noe! Vi hadde skikkelig juleverksted i flere timer, så det var uaktuelt å spise konstant. Når man ellers er på fest, blir det jo smådrikking og småspising hele tiden. Men temafest med aktiviteter foreslås på det sterkeste!

 

Jeg merker også at det er veldig godt å ha vektklubben. Jeg blir mer bevisst på hva jeg spiser. Nå gjelder det bare å få inn døgnrytmen igjen, slik at jeg faktisk rekker fire måltider om dagen, og får i meg nok kalorier. Var nede på 300 kalorier enkelte dager når jeg var syk. Jeg antar det ikke er meningen å "jukse" for å få riktig antall kalorier med godteri og brus og usunn mat, når man er så syk at man sover det meste av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på dette lenge.. Jeg har smugspist sjokolade i over halve livet mitt, og jeg har løyet om det fornektet det og gått lange omveier for å få tak i det, og til og med stjålet sjokolade (Det er riktignok mange år siden..).

 

Jeg har kommet frem til at jeg er sjokoman, og må behandle sjokoladen med totalt avhold, som en alkoholiker. De to "sprekkene" (det er ikke helt sprekk når man tar seg inn igjen) jeg har hatt i denne runden er utløst av sjokolade, for når jeg spiser en liten bit, så trigger det hungeren, og jag klarer ikke kontrollere den. Dermed følger jeg kurslederen min sitt triks; Bli allergisk for din aller største last! Det er jo faktisk en allergi..??

 

Så fra nå av skal jeg si nei takk til sjokolade, selv den jeg blir tilbudt ute. Jeg har unntak på sjokoladekake (selvfølgelig kun en liten bit!) som jeg får servert, men jeg skal unngå å lage sjokoladekake på en del år her hjemme.

 

Ellers går uka ganske greit. Dessverre er jeg på kurs hele uka, og får ikke trent som jeg pleier, pluss at jeg ikke får spist salat til lunsj! -Dessuten serverer de smørbrød med smør på på kurset, så jeg sliter litt! (-Og smør er noe av det værste jeg vet!) Ellers føler jeg meg bedre nå som jeg har kommet over den værste abstinensen uten sjokolade, så jeh håper iallefall å ha gått ned littegrann til Onsdag. Skal på to julebord denne uka; først i morgen (tirsdag), og så igjen på torsdag. Godt det er veiing etter bare en!

 

Ha en fin kveld/natt

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Har vært flinkere i dag enn jeg har har vært på lenge. Det er så vanskelig å komme seg ut av den onde sirkelen der snop og søte ting er en del av hverdagen. Men nå må jeg prøve hardt og hardere enn hardt. Flesket skal nå offisielt bort samme hva... Gidder ikke å være feit til sommeren ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kathinka1979

hei.

 

jeg er ny her i dag og lurte på om det var mulig for meg og henge meg på her?

jeg veier pr i dag 120,5kg og skal ned til 90 i første omgang.

vil gjerne ned på 80-85 men første stopp er 90.

har satt meg som julemål og veie 118,5 på nyttårsaften.

altså ned 2kg.

så over her at fler sleit med sjokoladen og det er mitt største problem og.

har masse og få ut men må jo først høre om jeg kan henge meg på her...

 

håper det.for jeg trenger hjelp veldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg riktignok ikke vært super aktiv på forumet den siste tiden selv, men det er alltid plass til en til her! Vi legger inn en link hver dag med samme tittel, Ned 20-30kg, og det er stort sett de samme som er innom + en nykommer i ny og ne!

 

Jeg har slitt med sjokoladen i veldig mange år nå, og har klart å slutte i perioder, men faller alltid til bake etter en stund. -I denne omgangen har jeg hittil gått ned fra 116,3 til 99,7, og skal ned til ca 80 kilo, og ned under 97 til jul! Det værste er at den første sjokoladen etter ett langt avbrekk ikke engang er god, men den 4. skamer helt himmelsk :P -Derfor skal jeg la sjokoladen ligge for godt. -I allefall til jeg har stabilisert vekten på 80 i ett par år og har mistet den psykiske trangen til mer sjokolade!

 

Fint at du er godt i gang! Jeg har veiing på onsdag kveld, og håper jeg skal gå ned litt ordentlig nå etter å ha stått stille (pga sjokolade sprekk) i ca tre uker! Eneste trøsten er at jeg ikke har gått opp!

 

Vi snakkes!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kathinka1979

takk.

da melder jeg meg inn.

Jeg er 26 år og er fra sørlandet.jeg er hjemmeværende med to små gutter som er 2år(til søndag)og en er 9 mnd den 22.12.di kom veldig tett,og rakk aldri og gå ned mer en 5 kg av 22 som jeg la på meg med førstemann.og opp 12 med andremann så blir det litt.har vært stor hele mitt liv og fikk diabetes for 4 år siden nå.

startvekten min begynnte på 135kg for ca 5 mnd siden så noen kg er jo forsvunnet.Jeg har begynt å gå til kontroller hos lege for ikke å miste mottet så fort.har en tendens til det.

men denne ganger har jeg jo dere i tilleg,og skal på første gr kurset mitt i januar...

 

så over til mitt største broblem...

jeg føler jeg er sjokoman.MÅ bare ha sjokoladen...

kanskje ikke så dumt det der med å kutte helt..

Jeg er jo diabetiker så jeg skal jammen meg joine deg fra 1.1.06.har alt handlet in gått til julen,men fra 1 er det stopp.men hva tar du istedenfor?

sukkerfrie drops og sukker?

må jo ha noe å stappe i munnen når det værste kommer...

fikk beskjed av legen og drikke pepsi max når suget kom,men trodde ikke det var så heldig heller....

 

noen meninger og tips?

 

ha enfin kveld dere.ses i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har til tider vært avhengig av Pepsi Max også (Får hodepine når jeg slutter, ikke sjokolade-søt-suget!)

 

Jeg bruker det i en overgangsperiode. Jeg pleier å ha noen halvannen litere stående når jeg må ta meg sammen (Nå sist forrige uke etter 3 uker på kanten av stupet), og da tar jeg litt når jeg blir desperat.

 

-Men jeg leste nettopp en artikkel (Teknisk Ukeplad, vitenskapelig, og ikke sladder..) om hvordan aspartam ble godkjent i USA på gamle Reagen's tid, og merkelig nok var produsenten en god kamerat av gubben, så de ignorerte forsøk som viste at rotter som fikk aspartam utviklet en stor andel kreft. -Derfor er Pepsi Max redusert til krise-situasjoner for min del. Ellers er jeg blitt veldig flink til å ha frukt i huset. Elsker ananas, og deler ofte en hel med mannen min i steden for annen kveldskos. I tillegg har jeg lært ett triks av kurslederen min! (Går på GR-kurs, og skal forsette i iallefall 2 kurs + hold vekten kurs etter jul!)

 

Fjern kjernen på ett eple, sett det i Microen (eller ovnen?), og la det varmes til det bobler litt i toppen. Ha på noen skjeer Mild og Lett Vanlije yoghurt (fra Tine, vanvittig mye bedre enn alle lett yoghurtene!), og strø (mye :P) kanel over! Dette er både friskt, godt og litt søtt. I tillegg er jeg flink til å fordele matinntaket utover dagen slik at jeg aldri går tom slik at blodsukkeret faller. Dermed unngår jeg den værste sulten. Sukker behovet er veldig ille de første 1-2 ukene, men det forsvinner raskt hvis du spiser riktig! (Gled deg til kurset!)

 

De gangene jeg har slanket meg før har jeg tenkt at jeg gleder meg til det er over så jeg kan spise sjokolade igjen, og sprekken jeg hadde kom etter å ha fått servert sjokolade (små delikate konfekt biter!) på ett julebord! -Søt-trangen kommer ikke på samme måte lenger med mindre den bilr trigget!

 

Vi snakkes!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...