Gå til innhold

Noen spørsmål...


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamai07

Ble litt nysgjerrig her... synes det virker som om det er veldig mange flinke jenter her! (har ikke sett noen gutter enda) Så jeg lurer på noen ting jeg...

 

Hvor mye har du gått ned?

Hvor lenge har du holdt på?

Hva stod vekta på den dagen du begynte å legge om livstilen?

Hva er målet ditt?

Hva motiverer deg?

Har du noen tips om hva som er godt å spise, kose seg med?

Hvor ofte trener du, og hva?

Hva får deg til å holde motivasjonen oppe?

Har du "slanket deg" før?

Sånn ellers noe du vil dele med oss andre?

 

Tenkte det er litt motiverende å høre andres historier... Så fyr løs:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

- Jeg har gått ned 3,1kg.

 

- Jeg har holdt på i 2 uker.

 

- Veide 116,5 kg da jeg begynte.

 

- Er ikke helt sikker på målet mitt. Et sted mellom 75 og 80 kg tror jeg vil passe min høyde godt!

 

- Har vel ikke så mange tips men jeg er veldig glad i options varm sjokolade. ellers blir det ofte taco når jeg skal kose meg, eller kyllingfile i pitabrød...namnam... Ellers så drikker jeg MYE vann! Er veldig glad i vann heldigvis;)

 

- Jeg har liksom ikke kommet ordentlig i gang å trene. Svømmer på mandager og trener litt pilates hjemme i stua. Ellers blir det jo litt turgåing med lillegutt på 8 mnd i vogna.

 

- Det som får meg til å holde motivasjonen oppe er alle solskinnshistoriene.

Kikker på bilder der jeg var mindre.

2 helt nye olabukser som ligger i skapet, som jeg kjøpte litt trange så de skulle passe til bursdagen min i 2006, men jammen så var jeg gravid;)

Jeg vet at det funker, da jeg har gått ned 30 kg en gang før.

Jeg føler meg mye bedre når jeg lever sunnere.

At jeg slipper å gå sulten... synes det er godt med mat på Grete Roede.

 

- Jeg slanket meg med GR før jeg ble gravid. Skulle ha gått ned 55 kg... gikk ned 30kg. La på meg 10-15 under graviditeten... så nå har jeg 35-40 igjen... Bare sånn ca mål altså...

 

- Vil bare ønske lykke til jeg! OG gleder meg til å høre fra dere andre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ble litt nysgjerrig her... synes det virker som om det er veldig mange flinke jenter her! (har ikke sett noen gutter enda) Så jeg lurer på noen ting jeg...

 

Hvor mye har du gått ned?

Hvor lenge har du holdt på?

Hva stod vekta på den dagen du begynte å legge om livstilen?

Hva er målet ditt?

Hva motiverer deg?

Har du noen tips om hva som er godt å spise' date=' kose seg med?

Hvor ofte trener du, og hva?

Hva får deg til å holde motivasjonen oppe?

Har du "slanket deg" før?

Sånn ellers noe du vil dele med oss andre?

 

Tenkte det er litt motiverende å høre andres historier... Så fyr løs:D[/quote']

 

 

 

*Jeg er på min andre uke. Forrige veiing, som var første veiing (etter en uke) sto vekta på det samme, jeg hadde ikke tatt av noe. Jeg fant ut at jeg må se mer på rasjoner, og måltider, for jeg hadde bare konsentrert meg om å telle kalorier, og ikke brydd meg så mye om hva jeg spiste. Så det ble en del fett og sukker, og mindre av de andre godsakene som kroppen trenger hvis ikke forbrenningen skal gå ned. Kan ha 2200 kalorier til dagen på min meny, som vil si f.eks. 225 gram fisk i en middag, som er ganske mye. Jeg tror fellen når du kommer opp i de høye vektklassene, la oss si over 100 kg, er at du spiser omtrent likt som hvis du veide 70- 80 kg, og da får kroppen for lite næring og går over på sparebluss. Kanskje du prøver å spise mindre også, for du skal jo slanke deg, og da blir det veldig feil. Så skeier du kanskje ut noen ganger, og fettet legger seg....

 

* jeg har veiedag på mandager

 

*vekta sto på 109,4 kg tirsdag 5 februar, og nøyaktig det samme mandag 11. februar, ca en uke etter

 

*målet mitt er 71 kg, som jeg veide før jeg begynte jevnt og trutt å legge på meg for ca 2 år siden. Det kan være at jeg blir fornøyd med å veie 5 eller 10 kg mer, kroppen forandrer seg jo med alderen, og du veier ikke det samme når du er 20 som når du er 30.

 

*hva motiverer meg:

 

-å se resultater på vekt og målebånd. Dette er kanskje det viktigste.

-å høre andre som har klart det, "slanke historier" (særlig gr, da)

-å lese her på tråden om andre som klarer det

 

 

Det motiverer meg ikke hvis andre kommenterer meg på en negativ måte.

 

*Det er mye rart folk spiser, men jeg liker godt lomper med brelett, kanel og kunstig strøsukker, 70 kcal pr stk

 

 

*jeg prøver å gå tur hver dag, og trener en del Pilates på stue golvet, etter en dvd. Har også trent på et seriøst pilates studio, 2 * 10 klipp, og kommer til å ta dette opp igjen. Hender også at jeg gjør gymnastikk øvelser. Så har jeg begynt å ta tiden når jeg gjør husarbeidet, deler tiden på to, og fører det som gymnastikk i arbeidsboken på nett. Dette er motiverende, både som husarbeid og trim. Alltid kjekt å kunne føre opp noe.

 

 

*For å holde motivasjonen oppe koser jeg meg med å lage god mat, fra GR-boken, oppskrifter på nett, og så har jeg bestilt en bok av Ingrid Espelid i en bokklubb som skal være sunn hverdagsmat, 365 oppskrifter. Jeg er glad i å spise god mat, og mye også, og jeg skal jo faktisk spise mye i min vektklasse, så den slår positivt inn hos meg.

 

*Jeg tok tre suksessive GR kurs med frammøte, for 8 år siden, og tok av ca 20 kg. Da veide jeg 90 ved start. Jeg var et skole eksempel og tok av nøyaktig ett kg i uken, ved hver veiing på kurset. Prøvde å gjenta suksessen i fjor på denne tiden, da veide jeg ca 90 kg,med et Internet kurs, men klarte bare å ta av 2 kg på hele kurset. Jeg vet ikke hva jeg gjorde feil, jeg tror jeg ikke førte opp alt jeg spiste. Og kanskje for lite trimpoeng. Jeg er i hvert fall svært bestemt på å klare det denne gangen, og jeg er ikke av de som gir seg så lett.

 

Ok, artig vri dette her, så er det kanskje flere som lar høre fra seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...