Gå til innhold

sunn og billig lunsj?


Gjest Susannea

Anbefalte innlegg

Gjest Susannea

hei, jeg begynner ågå lei den samme gamle brødskiva med kokt skinke... jeg er på leting etter en sunn lunsj, men jeg har ikke penger til å spise kylling filet og røkelaks hver dag til lunsj, har heller ikke tid til å bruke en halvtime om morgenen til å lage lunsjen....

 

har dere noen tips eller oppskrifter for en sunn, billlig og enkel å lage lunsj! eller er det å spørre om for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat med bønner og nøtter, da blir den litt mer mettende. Hvis du har micro på jobben kan du ta med lette middagsrester, f.eks. grønnsaksuppe. Hvis du ikke har micro, ta med en kald gryterett (ratatouille og pastaretter spises gjerne kalde). Eller bak grove baguetter og ha i masse salat og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat med bønner og nøtter, da blir den litt mer mettende. Hvis du har micro på jobben kan du ta med lette middagsrester, f.eks. grønnsaksuppe. Hvis du ikke har micro, ta med en kald gryterett (ratatouille og pastaretter spises gjerne kalde). Eller bak grove baguetter og ha i masse salat og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest california

tomatbønner fra Heinz,kjempegode og veldig godt med fiber,hvis du vil ha litt mer kjøtt,en kyllingwiener i biter oppi.Har du tilgang til å varme denne i micro eller annet så er dettte en kjempelunsj som sitter godt i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter ofte en kald, hjemmelaget fiskekake i matpakken. Spiser den oppå en brødskive eller alene.

 

Det er slett ikke vanskelig å lage sine egne, sunne fiskekaker. Jeg har lagt inn oppskriften her på dette forumet under tråden "Sei?" Du skal selvsagt ikke lage fiskekakene om morgenen før du drar, men når du er igang, steker du opp hele seiblokken, og legger kakene i kjøleskapet eller fryseren. Så er det bare å ta en fiskekake ut av fryseren og slenge i matboksen. Den er tint til lunsjtid!

 

Dette er veldig sunt og mettende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid frokost og lunsj om kvelden. Eller rettere sagt samtidig som jeg lager middag. Det tar litt tid, men jeg får god tid om morgenen og gode, innholdsrike måltider!

 

Ellers er jo middagsrester en god ide. Har man pasta til middag er det pastasalat til lunch dagen etter. Egentlig kan det meste av rester lages om til en god salat...

 

Ellers anbefaler jeg overnevnte fiskekaker på det varmeste. Lagde de i går, hadde de til middag i dag og skal spise de til lunch i morgen. Sammen med brød og grønnsaker. Fantastisk godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en butikk i nærheten kan du jo forsøke å kjøpe en boks hermetisk wokblanding, koster ikke mer enn ca 10 kr, og et grovt rundstykke til;) da er det bare å helle ut laken fra boksen og strø litt salt/pepper over, så har du et veldig sunt og kalorifattig måltid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...