Gå til innhold

Jeg har gått OPP i vekt i stedet for ned :S


Gjest Spurven
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har spist masse og drukket MYE cola. Men, jeg vil jo så gjerne bli tynn igjen. Jeg bruker min uegnede metode fordi jeg ikke kan vise de hjemme at jeg slanker meg. Og fordi jeg er for svak til å klare på "vanlig" måte antar jeg. 14.11.05 veide jeg 61.8 kilo. 21.11.05 veide jeg 61,1 kilo. I dag veier jeg 63 kilo!!! Jeg blir kvalm av å se meg selv i speilet. På fredag kjøpte jeg en jakke til bruk i juleselskap - i størrelse LARGE! HJELP! Med mine 173 centimeter er jeg nå både en høy og KRAFTIG jente! Eller dame heter det vel. Blir jo snart 22 år. Jeg vil ha igjen vekten jeg hadde før drittmedisinen! Hater at jeg må gå på dem. Leger, kan dere ikke se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du regnet ut BMI-en din? Den vil gi deg en pekepinn på hva du bør veie. Jeg vil også anbefale deg å trene. Kanskje det kan føre til at du trives bedre med deg selv?

 

Selv er jeg 161 cm. og veier litt over 57 kg. og det er få som synes jeg er tykk...

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker deg fra ny i vektklubb forumet. Hvordan gikk det med parten med kruslederen(e)? Har du funnet ut noe sted du kan få en kostholds- og livsstilsendring? -Uten å gå ned i kilo, men stramme opp kroppen og få ett bedre forhold til deg selv?

 

Jeg forstår at du ikke føler deg bra, men husk på at her inne er det mange som veier mer enn det dobbelte av det du gjør, og som er lavere enn deg.

 

Jeg synes ikke du skal være redd for å vise at du kutter ut unødvendig sukker som Cola o.l hjemme! -Selv de slankeste av de tynne har ikke godt av Cola og rafinert sukker, så det kan være sundt for deg å kutte ut uasnett.

 

En annen ting er at når du er så høy må du regne med å måtte kjøpe større størresler i klær. Jeg er selv 1.80, veldig bred og stor over bysten, og uasnett hvor slank jeg er (har vært nede 74 da jeg var ca 22 :)) må jeg opp i L-XL, og kun stretch stoffer passerpå overkroppen. (Jeg eide min siste bluse før jeg kom i puberteten!)

 

Hvorfor ikke starte hver dag med en kikk i speilet hvor du forteller deg selv at du er flott, fin og vakker! -Det gjør jeg :P -Og jeg har endelig kommet under 100kg (99,7) og er hverken spesielt vakker eller slank! -Men det hjelper, og hvis jeg tror jeg er flott, så fører jeg kroppen min flott, og tro det eller ei; men folk oppfatter meg som flott!

 

Skulle ikke du begynne å trene? Gjør det, og kutt ut snop og brus, spis rent kjøtt, fisk, frukt og grønnsaker (ganske mye, ikke noen knusle posjoner!!), og snakk pent til deg selv! Uten mat og trening blir du bare ett beinrangel, og tro meg, du får ikke noe bedre selvtillitt av den grunn! Sånne tanker som du har gir spiral effekt, og det er stor fare for at du vil føle deg værre jo mer du går ned.

 

22 år er en herlig alder! -Du blir aldri flottere enn du er nå, så sett i gang å nyt det!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er veldig engi med CamCam. Det høres ut som du Spurven er slank med over 1,7 på strømpelesten og i overkant av 60 kg. Med en BMI på 21 er du det og du burde ikke strebe etter kroppen du hadde i før-pubertet, dit kommer du aldri igjen med mindre du pådrar deg en sykdom.

Jeg har litt lyst til å si hardt til deg at du må se med "objektive" og realistiske øyne på deg selv for du er IKKE tykk!

 

Sols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tykk og perfekt bmi? Hvordan kan dere vite det, at det ikke er mye på meg, når dere ikke har sett meg? Tro meg, jeg ER tykk. Men det betyr ikke at dere er det selv om noen av dere kanskje veier mer. Vekt kommer jo veldig anpå benbygningen. Takk for svar, det betyr mye for meg. Jeg har ikke kommet noe videre når det gjelder kurs, camcam. Jeg er litt feig;) Hehe... Håper det går bra med dere. Dere er flinke! Når det gjelder det med før-puberteten så er det slik at jeg veide 53 kilo som tjueåring. Er det før-puberteten? Vektøkningen kom et par måneder etter det, ved oppstart på en medisin. De første sju kiloene kom på bare en uke.

 

Ønsker alle sammen lykke til!

 

Hilsen Spurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egnetlig ikke så viktig! Det viktige er at du setter pris på deg selv og at du gjør noe med det som kan hjelpe hvis du har fått noen kilo for mye; sukker og fett!

 

Ta vare på deg selv, og jeg mener helt seriøst at det hjelper, både på selvtillitt og på viljestyrke (hvis du vil gjennomføre mindre sukker osv), å stå foran speilet og flirte litt med seg selv! Jeg står foran speilet hver dag, og her forrige dagen ropte jeg på mannen min! -Han måtte komme å se hvor fin og slank jeg så ut i den bestemte vinkelen, med denne buksa, og med en bestemt stilling! -Kanskje jeg er litt sprø, men jeg føler meg iallefall bedre, og jeg har tatt av 17 av de 36 kiloene jeg skal ned! -Og er motivert og optimist!

 

klem

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått litt tilbake i vekt igjen. I dag veier jeg 61,7 :P *smile forsiktig* En lang vei igjen å gå, men jeg spiser masse og går likevel ned. Enda jeg ikke spiser sunt. Weee, så heldig. Haha. Men snart skal jeg begynne et sunnere liv også, men det passer ikke for humøret mitt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...