Gå til innhold

Viste du at.......


Gjest Gizmo

Anbefalte innlegg

Hei alle "fellow" livsstilsomleggere (slankere), jeg tenkte det kunne være artig med en viste du at tråd. Her kan vi legge inn tips og ideer som vi syntes er smart og som vi vil dele med andre. Eksempler på tips kan være frokost / lunsj / middags eller kveldsmat forslag. Forslag til hva man kan bruke kose merker på etc. Så tenke jeg skulle begynne med noen av mine tips :

 

Viste du at:

- Kremet asparges suppe laget etter oppskriften på posen (med lettmelk) bare

har 35 kcal per 100gram ??? Det betyr at man kan spise 3 dl suppe (105kcal)

med 1 kokt egg (50 gram = 72kcal) samt 2 skiver brød a 50 gram (ca 80kcal litt

avhengig av type brød), samt 5 gram smør (eks. soft light 18kcal) og bruke 275

kcal!!!! Passer fint om man er litt lei brødskiver med pålegg til lunsj

 

- En nutrilett bar med karamell veier 60 gram og har 208 kcal kjempe fint om man

er litt sulten og litt sugen på noe godt !

 

- Smoothie er genialt om kvelden (eller dagen) hvis man er sugen på noe godt.

Man trenger ikke putte yoghurt i bare litt juice og frossen frukt. Smaker som

sånn slush som man får kjøpt ute.

 

- Hvis man er veldig sulten kan man lage salater med kylling og litt fetaost. Da kan

man ha så mye salat man orker :-) og en god mengde med kylling avhengig av

om man vil ha brød ved siden av dressing el.l.

 

vel det var det jeg kom på nå. Legg inn deres ideer og tips da vel, kanskje noen får nytte av dem ??

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann gizmo

 

Bra påfunn!

 

Jeg har ikke posen og innholdsdeklarasjonen for hånden, men jeg vil anbefale de små posene med Snack a Jacks når du skal kose deg med saltsnacks.

 

En slik pose gir ca. 130 kcal (mener jeg å huske).

Mye mindre fett enn vanlig potetgull, og du unngår risikoen for plutselig å ha proppet i deg 300 gram potetgull helt alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

- Knorr tomatsuppe med makaroni har MYE mindre kalorier enn Toro sin!

- First Price bearnes har bare 80 kcal per dl, mens Toro har 220 kcal. OG både mannen min og jeg synes den er god! (byttet ut litt av vannet med melk, men er ikke sikker på om det er nødvendig egentlig)

 

Herremin... hvor ble det av alle triksa? Jeg får komme innom tråden når jeg kommer på noe mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

I fjordland sine middager er det akkurat passe med kcal. Det hender det er litt lite, men da er det bare å fylle opp med litt brød eller salat med dressing osv... Så har du dårlig tid, så er de veldig kjekke! Gode er de og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...