Gå til innhold

Pålleggssalat


Gjest enitS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har av gammel vane smelt i hop en pålleggssalat, og kom på først etterpå at jeg burde ha veid ingrediensene for å regne ut kalorier. Vil gjerne ha tilbakemelding på om dette er et veldig usunt pållegg:

 

2 gulrøtter

2 epler

Ditto mengde hodekål

En pakke lettmajones

Noen sitrondråper

 

Og har noen noe anslag på hvor mye kalorier det er i dette? Det skal jo utporsjoneres på X antall knekkebrød og skiver, men det kan jo likevel tenkes at det blir mye kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kesam nevnes i flere anledninger - hva er det egentlig? Det nevnes jo både i dessert og middag, så det høres jo ut som en vidundersak! :-)

 

Jeg må bare bli flinkere til å kjøpe og prøve matvarer jeg ikke har spist før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam er en ferskost som fint erstatter rømme til mye.

 

Den kan ikke kokes for den skiller seg. Da er rømmekolle/ekstra lett rømme eller tines nye matyoghurt super.

 

Har du kesam så putt litt sitrondråper og litt vann i så får du litt mer rømmesmak. Perfekt istedet for rømme ved sidenav fisk, til taco, i dip osv.

Og i bakst! Erstatter smør endel.

 

Kesam finnes i 3 varianter.

Mager 1%fett

Vanlig 8% fett

og kesam vanilje (det er her dessertforslaget kommer inn). God til fruktsalat osv.

 

ANbefaler deg og ta en kikke på tine.no og under oppskrifter skirver du bare kesam i søkefeltet. Da får du opp masse oppskrifter med kesam og masse bra tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...