Gå til innhold

Vil ikke legge på meg!


Gjest boll1sprett

Anbefalte innlegg

Gjest boll1sprett

Hei alle sammen!

Jeg er ny her, første dagen i dag! Jeg er i min 25 svangerskapsuke og vekt nåla viser 116 kg.skrekk og gru ufattelig at jeg er gravid i det heletatt med den vekta! Men mitt mål med dette er å ikke legge på meg....helst gå ned, iallefall ikke over 120 kg. Jeg har to barn ifra før ,minsten er bare 14 mnd gammel og jeg gikk desverre ikke mye ned mellom disse to svangerskapene. Skriver her for å få motivasjon av andre som er i samme situasjon og som kanskje kan gi meg et spark bak når det trengs!

 

Håper på å få noen svar!! chio så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Gratulerer med den lille i magen!!

 

Jeg er ikke den som egner seg best til å gi råd når det gjelder graviditet og slanking siden jeg lot vekt være vekt mens jeg gikk gravid. Uansett har jeg fått veldig god hjelp av å gå på internettkurs etter fødselen. I dag er jeg faktisk lettere enn jeg var for tre år siden da jeg ble gravid med eldstejenta.

 

Hvis du leter litt i trådene her har Gry skrevet ned formelen for å beregne energibehovet. Du er jo såpass langt på vei at du og spira trenger litt mer, så du skal vel opp en meny.

 

Lykke til:-)

 

PS! jeg har også to tette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er ny her' date=' første dagen i dag! Jeg er i min 25 svangerskapsuke og vekt nåla viser 116 kg.skrekk og gru ufattelig at jeg er gravid i det heletatt med den vekta! Men mitt mål med dette er å ikke legge på meg....helst gå ned, iallefall ikke over 120 kg. Jeg har to barn ifra før ,minsten er bare 14 mnd gammel og jeg gikk desverre ikke mye ned mellom disse to svangerskapene. Skriver her for å få motivasjon av andre som er i samme situasjon og som kanskje kan gi meg et spark bak når det trengs!

 

Håper på å få noen svar!! chio så lenge![/quote']

 

Hei! Jeg er 26 uker gravid og har 100 dager igjen til termin :D Har også gått å drømt om at jeg ikke skal legge på meg fordi jeg er for tung i utgangspunktet men grammene og kiloene triller på og jeg vagger mer og mer ;)

 

Hadde startvekt på 104 kg og er nå oppe i 111, altså lagt på meg 7 kg hittil. Har et mål om å ikke gå opp mer enn normalen som er 12,5 kg. Da håper jeg at det meste forsvinner av seg selv etter fødselen.

 

Spiser 4 hovedmåltider som består av 3 brødmåltider a 2 brødskiver og middagsmåltid etter meny 3 i flg. GR. Frukt og yoghurt som mellommåltid. På lørdag spiser jeg litt ekstra, fyller i allefall opp kosemerkekvoten på 350 kcal.

 

Hvis jeg hadde gått på vanlig GR-kurs skulle jeg spist etter meny 2, 1600 kcal. Nå når jeg er gravid skal jeg opp en meny og innta 1900 kcal pr. dag. Lenge siden jeg har registrert matinntak her inne men ettersom jeg går opp ca 350 gram i uka spiser jeg nok mer enn 1900 kcal. Er ikke spesielt aktiv utenom vanlig dagligliv med 3 tenåringsbarn og en på snart tre år. Blir lite trim fordi jeg sliter med rygg og bekken.

 

Lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...