Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Skjønner at han er skeptisk til å kutte ut enkelte matvarer, det er jeg og, men jeg spiste lavkarbo noen måneder før sommeren og det funket kjempefint. Men må bare bestemme seg for å gjøre det, og så forsvinner søtsug og generelt sug etter mat etter en stund. Brød og frokostblandinger bør man helst kutte ut, men fiberknekkebrød er det veldig lite karbohydrater i. Men hvis man er flink og kutter ut brød, poteter, pasta, ris og sukker, så kan man kose seg med egg, bacon, omeletter, eggerøre, kjøtt, fisk, fløtesauser, grønnsaker, cottage cheese, ost (ikke bare mager! Også brie og liknende), litt mørk sjokolade, litt rødvin. Og man kan spise seg mett og god til hvert måltid! Jeg synes det var ganske vanskelig å finne ut hva jeg skulle spise i begynnelsen, men det går fint etter en stund. Og resultatene kommer fort! :D Bare spør hvis du lurer på noe/vil ha måltidstips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest fightingtiger

Hei hei!

 

Dagen igår:

Frokost: Havregrøt

Lunsj: 2 grove rundstykker med philadelphia light, leverpostei, mager salami. Vann.

Mm: 1 avocado med naturell youghurt og kaviar

Mm: 2 grove fiberknekkebrød med leverpostei

Middag: 2 tortilla lefser med tacokjøttdeig, grønnsaker, ost og rømme

Kvelden: 6 øl og 2 drinker (!)

 

Trening: ca 30 min sykling, ca 30 min styrketrening på apparater

 

Dagen idag:

Frokost: 2 grove rundstykker med leverpostei, philadelphia light og mager salami. 1 glass appelsinjuice.

Lunsj: 1 avocado med naturell yoghurt og kaviar, 1 kopp te.

Mm: 1/2 pose småsulten

Middag: 2 kylling grillpølser i lompe. 1 cola boks.

 

Ingen trening.

 

Helgen har ikke vært spesiell sunn, men er fornøyd med trening igår og maten generelt. Ikke så fornøyd med alkoholkonsumet igår, men det var moro da. Hehehe.

 

På Elixia igår fikk jeg en gratis body reading, og det var virkelig en ny opplevelse. Man står på en vekt og holder en "spak" i hver hånd. Så sender maskinen elektriske impulser gjennom kroppen og finner ut sammensetningen av bein, muskler og fett (bein og muskler har en annne tetthet enn fett). Jeg fikk vite at jeg har altfor mye kroppsfett (30%!) så selvom jeg trener mye så trener jeg ikke nok kondisjonstrening. Jeg fikk også vite hvor mye muskler jeg har i armene og i beina, og at jeg ideellt visstnok bør veie 61 kg. Jeg ble litt satt ut av det, for jeg visste ikke at det stod såpass ille til, men samtidig er det litt fint å vite hva jeg må jobbe med. Heldigvis var det en del positivt også da. Jeg har nok vann i kroppen (noe jeg var redd for at jeg ikke hadde), jeg er innenfor normalen på liv-hofte ratio og det trodde jeg heller ikke og jeg er ikke regnet som overvektig. Har noen av dere prøvd dette her før?

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes interessant ut å prøve den vekten, Fightingtiger! Veldig mye nyttig man får vite tydeligvis. Jeg har aldri prøvd det selv, men det skal jeg jammen gjøre hvis jeg kommer over en. For tiden trener jeg på student-treningssenter, og der har de nok ikke sånne fancy ting. :D

Jeg synes helgen din har vært bra, en fest er jo lov innimellom! Bra at du trente samme dag, da har du noen "ekstrakalorier" til gode. :)

 

Her er min helg:

 

Lørdag

Frokost: 2 knekkebrød med lett norvegia og brunost. 1 glass cultura pære.

Mm: 1 alpenbar

Lunsj: 1 Go'Morgen-yoghurt, 1 banan

Mm: 1 skål fullkorn Cheerios med skummet melk

Middag: Taco (ca 150 gram karbonadedeig, 3 skjell, litt ost, hot saus, masse grønnsaker)

Snacks: Noen ruter mørk sjokolade, litt vingummi fra Malaco med mindre sukker. Litt popcorn. Pepsi max.

 

Trim: 11 km gange på jobb

 

Søndag

Frokost: 2 rundstykker, 1 stekt egg, 4 skiver magert bacon.

Mm: 1 banan

Middag: 1 kyllingfilet, ovnsstekte potetbåter, sjysaus, brokkoli, løk, sopp.

Kveldsmat: 2 hjemmebakte kanelboller

 

Trim:

- Ellipsemaskin (30 min og jeg løp FORT!)

- Stepmaskin (20 min)

 

Håper du har hatt noen koselige dager med familiebesøk, Pittelille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heisann alle sammen!

 

Da er familiebesøket over jeg har hatt en kjempekoselig helg. Men som dere alle vet kommer jo den sure svie etter den søte kløe. Jeg sitter i allefall og tenker litt over matinntaket mitt denne helgen og det er en kjedelig tanke skal jeg fortelle dere. Det føles ut som om det har vært inntak non stop, hehe. Torsdag, fredag og lørdag; goood mat, snop, potetgull, vin og øl.. Jaja,spist er spist og jeg forsøker og ikke gremmes altfor mye over hva jeg har tyllet i meg, selv om jeg nok frykter at denne kan gi utslag på vekten en stund framover. Det positive er i allefall at jeg er tilbake til mine vaner igjen nå, og det føles veldig godt:)

 

Rapportering fra de andre dagene orker jeg ikke å prøve meg på en gang (men hadde ikke forundret meg om jeg hadde et gjennomsnitt på 3000kcal pr dag..:D), men dagen i dag har gått slik:

 

Frokost: 1 God Morgen yoghurt

Lunch: 1/2 subway med kalkunskinke, masse salat og litt majones. Mellomgrovt brød. Pepsi Max.

Mm: 1 nutrilett bar

Kvelds: 2 knekkebrød med brunost. Te.

 

Trening: 25 minutter løping på step'en. Styrke på bryst, baken, bakside lår og mage. Kjente meg tung i kroppen underveis, men bedre etterpå!

 

Blitt lite mat i dag da, men det synes jeg ærlig talt bare er litt godt. I morgen er målet derimot å komme opp i mine 5-6 måltider igjen, men jeg kommer til å forsøke å kjøre en strammere linje i dagene som kommer enn det jeg har gjort de siste par ukene i allefall.

 

Anneli: Tror du mannen din hadde orket å registrere maten sin en ukes tid? Det er et slit, men da hadde det kanskje vært lettere for han/dere og funnet ut hvor de ekstra kaloriene kommer fra og dermed vært lettere og gjort noe med det? Ellers føyer jeg meg inn i rekken når det gjelder labkarbo. Uansett, bra jobbet av deg da!!! Du er flink:)

 

Det samme må jeg jammen meg si om dere andre jenter også!! Spinny og Fightingtiger; dere har jo hatt supre helger altså! En fryd å komme inn her og lese, det gir meg virkelig et spark i baken! Hvordan er motivasjonen din Spinny? Jeg ser du kom deg på trening i dag, og det er bra jobba!! Håper det kommer seg og hvis ikke får du klage inn her så skal vi dytte deg avgårde:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei på dere!

 

Her kommer dagens rapport:

 

Frokost: 2 Wasa fiber knekkebrød med leverpostei og Philadelphia light, vann.

Lunsj: 1 skål salat blandet, tomater, mozzarella, litt pesto og balsamico eddik. 1 broccoli suppe, 2 brødskive med ost og salami.

Mm: 1 banan

Mm: 1 klementin

Mm: 4 knekkebrød med smøreost, 1 banan.

Kvelds: 1 rundstykke med leverpostei og mager salami, 1 protein shake.

 

Idag er det nemlig trening rett etter jobb, derfor det ikke er noen middag. Men lunsjen min var ganske stor så det går fint. Siste mm og kvelds er det som er planlagt, men det skal nok gå bra. I tillegg til dagens inntak har jeg drukket 3 kopper svart kaffe, men det er det vel ikke noen kalorier i?

 

Pittelille: Så bra du har hatt en koselig helg da! Det er OK med en helg med utskeielser så lenge man kommer seg på "track" igjen etterpå, og ut ifra søndagen din ser det absolutt sånn ut. Bra jobba! :D

 

Spinny: For en imponerende helg! Ingen alkohol og masse trening. Det får'n si! :) Du får nok resultater av dette skal du se!

 

Imorgen reiser jeg til Nord Sverige og er der til onsdag så blir nok ikke noen rapportering fra meg da. Men jeg er tilbake igjen torsdag!

 

Ha en fin mandag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du er Fightingtiger, det virker som du er ordentlig i siget nå:D

 

Dagen i dag har gått fint. Skal straks stikke til en venninne for å spise middag og blir mest sannsynlig der til i morgen så jeg rapporterer inn nå:

 

Frokost: 3 knekkebrød med lettere brunost. Te.

Lunch: 1.5 Polarbrød Extreme med philadelphia light, kokt skinke og lettere norvegia. 2.5 dl appelsinjuice.

Mm: 1 God morgen yoghurt.

Middag: Chili con soya og ris.

Kvelds: Fruktsalat med vaniljekesam

 

Jeg tror middagen blir som nevnt, i allefall blir det noe sunt. Og så har vi planlagt å gå oss en tur, men det er skikkelig surt her i dag så vi får se hvordan motivasjonen blir utover kvelden. Satser på at vi kommer oss ut:)

 

Hvordan har det gått hos deg Spinny?

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, jenter! :D Og svart kaffe kan du drikke med god samvittighet, Fightingtiger, null kalorier! :)

Bra du har hatt en fin helg, Pittelille, og også kjempebra at du er tilbake i gode vaner igjen. :)

 

 

Min dag har gått bra, og motivasjonen er endelig på vei tilbake. Så lenge jeg kommer meg på trening går maten bedre og. (Bortsett fra en kjeks idag)

 

Frokost: 2 knekkebrød med lett norvegia. 1/2 glass cultura pære

Lunsj: 2,5 brødskive med lett kaviar og fiskepudding

Mm: 1 maryland cookie

Mm: 1 alpen-bar

"Middag" på jobb: 2 brødskiver med soft light og lett norvegia

Kveldsmat: 3 fiberknekkebrød med brunost, 1 klementin.

 

Trim:

- Ellipsemaskin (30 min)

- Stepmaskin (20 min)

- Gange på jobb (1 mil)

 

Ha en fin dag i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Supert at motivasjonen er på vei tilbake Spinny, du er flink:D

 

Dagen i går ble litt annerledes enn antatt, men i positiv forstand. Ble et ekstra mm før middag; 1/2 nutrilettbar, middagen ble som planlagt og så ble det bare en banan til kveld. Vi kom oss ut og gikk ca. 40 minutter i raskt tempo, og deretter ble det litt styrke på mage, rygg og biceps.

 

Fikk i meg masse vann i går, og det har jeg prøvd og fått til i dag også. Springer på do hele tiden, men det er verdt det:) Dagen min i dag har vært/skal bli slik:

 

Frokost: 2 knekkebrød med lettere norvegia og paprika. Kaffe og vann.

Mm: 2.5 dl appelsinjuice

Lunch: 1.5 Polarbrød Extreme med ph.light, l.norvegia og kokt skinke. 2.5 dl juice.

Mm: 1 God morgen yoghurt.

Mm: 1/2 nutrilettbar

Middag: Ovnsbakte auberginer (tror jeg..er invitert på middag i kveld også men har blitt lovet noe sunt, hehe). Kanskje litt light brus.

 

Jeg spiser i allefall nok måltider om dagen!! Er litt usikker på om det blir for mye siden jeg ikke registrerer kalorier, men jeg synes det ser greit ut. Magen romler i allefall før hvert måltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nå var jeg akkurat innom på registreringen for å sjekke hvor mye jeg egentlig får i meg på en normal dag, og det var overraskende mye. Før middag er jeg allerede oppe i 1200 kcal.. Sa da kommer jeg fort opp i 1600-1700 kcal om dagen. Det er ingen krise, og kanskje er det sunt å ligge der, men jeg hadde vel egentlig trodd at jeg fikk i meg mindre. Magen romler jo og vil stadig ha mer!!:)

 

Jeg kommer til å forsøke å unngå God Morgen yoghurt (nesten 300 kcal) hver dag, og heller spise ren frukt i stedet. Og kanskje heller ikke drikke så mye appelsinjuice som jeg gjør. Får prøve å begrense meg til 2.5 dl om dagen.

 

Dersom dere har andre råd og tips tar jeg gjerne i mot;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over at 1600-1700 kalorier er for mye, Pittelille. På GR-kurs får de i vår vektklasse beskjed om å ligge på ca 1600 kalorier hvis man ikke trener så mye. Og du trener jo mye, så da kan du ihvertfall spise 1600-1700 kalorier. :) Du kan jo vurdere å endre inntaket hvis vekten står stille en periode.

 

Jeg har vært på trening idag og, så nå er jeg endelig i siget igjen! Men i morgen får jeg familiebesøk et par dager, så da blir det litt vanskeligere. De lander ved 12-tiden i morgen, så da rekker jeg en morgenøkt spinning før de kommer. Vi skal ut å spise i morgen, og da kan det fort bli noen kalorier, så da er det greit å få gjennomført en treningsøkt tidligere på dagen ihvertfall. På torsdag skal vi spise middag hos oss, og da tenkte jeg å servere en god kyllingsalat og oppskjært frukt/litt nøtter/tørket frukt til dessert. Så regner med at det skal gå greit.

 

Dagen i dag:

Frokost: Havregrøt, kaffe

Lunsj: 1 dobbel cortado (ca 30 kalorier) og 1 rundstykke med pesto, gulost, pepperskinke, masse grønnsaker.

Mm: Litt rosiner og cashewnøtter, 1 yoghurt. Farris

Middag: 1 skål bolognese-suppe, 2 grove pannekaker med blåbær. Farris/ et halvt glass skummet melk

Mm: 1 appelsin, 1 kopp grønn te

Kveldsmat: 3 fiberknekkebrød med philadelphia light og kalkunpålegg, agurk.

 

Trening:

- Ellipsemaskin (30 min)

- Tredemølle (15 min)

- Stepmaskin (15 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Fikk ikke tid til rapportering i går, men dagen gikk slik:

 

Frokost: 1/2 polarbrød extreme med ph.light og lettere norvegia. Kaffe og vann.

Mm: Ca. 1.5 dl appelsinjuice

Lunch: 1.5 polarbrød extr. med ph.light, l.norv og kokt skinke. Vann og te.

Mm: Et lite eple

Mm: 2 Bixit kjeks

Middag: 1.5 grovt rundstykke med hjemmelaget eggerøre av 2 egg og ekstra lett melk.

Kvelds: 1 banan

 

Trening: 25 min. løping på stepen med 3 intervaller -Tungt!!!

 

Og i dag ser det slik ut:

 

Frokost: 1/2 polarbrød extr. med lettere brunost. Kaffe og vann.

Lunch: 1.5 polarbrød extr. med lettere brunost. Te og vann.

Mm: 1 vanlig skogsbær-yoghurt

Middag: Caesar-salat (kylling, ruccola, salat, krutonger) med 1/2 grovt rundstykke og litt hvitløksdressing.

Kvelds: To knekkebrød med banan.

 

Satser på å komme meg på trening i kveld også, har dessverre blitt litt mindre av det denne uken enn planlagt.

 

Spinny: Håper du koser deg med besøk!:)

Fightingtiger: Har du hatt det fint i Sverige?

 

Klem pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God søndagskveld alle sammen!

 

Tråden vår har vært usedvanlig stille i helgen, men jeg håper det står bra til med alle sammen likevel:)

 

Jeg har vært hjemme på en spontan-tur og dermed ikke fått muligheten til å rapportere. Har hatt det kjempefint da, slappet masse av, laget litt julekaker og kost meg ute i det fine vinterværet som var nordpå.

 

Fredag og lørdag ble matmessig veldig avslappet, men jeg har absolutt vært med på verre helger. Fredag ble det en god del sjokolade men til gjengjeld litt lite mat på kvelden, og på lørdag ble utskeielsen ca. en halv pose potetgull. Spiste hjemmelaget gryterett til middag/kvelds som nok inneholdt en del fløte og sånn, men hadde spart opp litt kalorier til den. Fikk meg i tillegg en spinningtime på lørdag og en 25 minutters gåtur i raskt tempo i dag.

 

I dag er jeg nok en gang tilbake i fin flyt, og dagen har blitt slik:

 

Sen frokost: 2 brødskiver, kokt skinkt, l.norvegia, prim. 1 glass skummet melk, kaffe.

Mm: Ca. 10 brente mandler

Sen Lunch: 1 kyllingfilet med pesto, fetaost, soltørkede tomater, en skive l.norvegia. Litt villris. Pepsi Max.

Middag: Etpar brødskiver eller tilsvarende, har ikke helt oversikt over hva jeg har tilgjengelig;)

 

Håper jeg ser dere her i morgen!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

..og fremdeles har ingen av dere vært innom her. Hmm, jeg begynner nesten å bekymre meg litt men regner med at alle bare er litt ekstra opptatte med jobb og jul og barn og sånn:)

 

Kveldsmaten i går ble forresten ikke brødskiver men en kyllingsalat. Sunt og godt!

 

I dag var det tilbake til de vanlige uke-måltidene mine. Blir kanskje litt ensformige frokoster og luncher, men jeg har ikke blitt altfor lei enda. Satser på å holde ut til jul i allefall.

 

Frokost: 1/2 polarbrød extreme, lett brunost. Kaffe og vann.

Lunch: 1.5 polarbrød extr., lett brunost. Te og vann.

Mm: 1 God morgen yoghurt

Mm: 1/2 nutrilett bar

Middag: Skinkegrateng m/grovt brød

Kvelds: Frukt

 

Skal forsøke å lage en skinkegrateng jeg fant på matprat.no, håper den smaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille! Så flink du er! :) Beklager at jeg er litt fraværende, men jeg er skikkelig matlei om dagen, og har derfor ikke følt for å rapportere her.. jeg er veldig lei av vanlig mat, men småspiser mye klementiner og pepperkaker.. ikke bra! Jeg har ikke trent siden tirsdag, så det kan nok ha noe med det å gjøre. Jeg har jo vært opptatt med besøk noen dager, men nå har de reist og det er på tide å fokusere litt igjen! I morgen skal jeg ihvertfall trene. Og jeg skal prøve å rapportere her i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått trent igjen! Det ble en times hard kondisjonstrening, og det føltes veldig godt (etterpå..;) )

Foreløpig ser dagen min sånn ut:

Frokost: 3 knekkebrød med lett norvegia og brunost. 1 klementin

Mm: 1 banan

Lunsj: 2 brødskiver med skinkestek

Mm: Noen rosiner og cashewnøtter, 2 pepperkaker

Middag: I dag blir det grateng med makaroni-stuing, mager kjøttpølse, løk, mais og litt revet ost + salat til.

Kvelds: Jeg skal til en venninne å lage litt julesnacks før vi skal på julekonsert, så jeg skal prøve å ikke ta helt av..men merker at motivasjonen er bedre enn de siste dagene pga treningen.

 

Håper dere andre har en fin dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at du rapporterer inn Spinny, selv om motivasjonen ikke er helt på topp. Flott at den kjennes litt bedre ut i dag enn tidligere i allefall! Og en time hard kondisjonstrening er jo veldig bra!!!;)

 

Ekstra vanskelig å holde på motivasjonen nå før jul, jeg kjenner litt på det samme i grunnen. Men jeg skal forsøke å bite tennene godt sammen nå fram til jeg reiser hjem den 22., bare 20 dager igjen:) Litt ekstra kos blir det nok likevel. I kveld for eksempel skal jeg ut å spise med en venninne, og da blir det nok et glass vin eller to til maten. Skal forsøke å velge noe litt lett å spise, men det kommer jo an på hva de har å by på.

 

Middagen i går ble litt annerledes enn rapportert, laget heller en "Pita-pizza" med kylling, løk, paprika, champignon, ananas og ost. Helt ok i grunnen.

 

I dag har jeg sålangt fått i meg:

Frokost: 0.5 polarbrød extr. med lett brunost. Kaffe og vann.

Lunch: 1.5 polarbrød extr. men lettere norvegia og italiensk salat. Te og vann.

Mm: 1 skogsbær yoghurt

Mm:2 knekkebrød med lett brunost. Vann

Middag: Litt vanskelig å si..men jeg satser på noe ikke altfor ille:)

 

Kos deg på julekonsert i kveld Spinny!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere holder koken ser jeg. Dere er kjempeflinke! :) Denne måneden er sikkert ikke den enkleste å prøve å gå ned i vekt. Det er så mye fristelser hele tiden, syns jeg. Jula 2006 da jeg var på mitt "flinkeste" så prøvde jeg å kompensere med å trene mer. Unnet meg litt julegodter og julemat særlig i jula, men ved å trene eller gå en lang tur hver dag klarte jeg å holde vekta gjennom jula, så det er hvertfall tipset herfra. Det er jul bare en gang i året vet dere (men husk også at det egentlig ikke er jul hele desember ;) hehe...)

 

For øvrig syns jeg det er den fineste måneden i året fordi det skjer så mye hyggelig : ) Jeg har mye å gjøre for tiden, og sånn trives jeg med å ha det. Jeg har helt glemt å veie meg, jeg skal prøve å få rapportert her en av de nærmeste dagene.

 

Sønnen min vokser kjempefort og vi prøver å nyte hvert øyeblikk, for det går så fort unna. Han smiler mye og begynner å få kontroll på hodet sitt nå. Han er fortsatt et skikkelig B-menneske (sovner ikke før rundt midnatt) så det er noen kvelder vi er ganske utslitte begge to. Men prøver å bytte på å ha ham utover nattetimene.. GLeder oss litt til han kanskje sover litt tidligere på kvelden så det går an å ha litt alenetid bare jeg og mannen min. I morgen skal jeg forresten begynne på barselyoga. Vet egentlig ikke helt hva det går ut på, men det er en slags videreføring av gravidyoga som jeg gikk på i sommer. Vi skal ha med babyene så jeg vet er spent på hvor mye yoga det faktisk blir, hehe :)

 

Ser dere koser dere med julekonsert og kafetur med venner og sånn! Høres kjempeartig ut. Jeg skal på julebord og julekonsert i helga! Stå på videre, jenter, og nyt førjulstida! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei!

 

Har dere hatt en fin onsdag? Håper det:)

 

Her går det fint, sitter enda på jobb men skal snart tenke på å komme meg hjemover. Blir nok litt lange dager framover og dermed overtidsmat, men jeg har vært flink og bestilt salat til middag i dag-og tenker å fortsette med det:D

 

Middagen i går ble forresten kyllingsalat, og så ble det 2 glass rødvin etterpå. Hadde en veldig hyggelig kveld og nøt deilig vin i vinterkulda.

 

Dagen i dag har gått slik:

Frokost: 1 polarbrød extr. med hvitost og italiensk salat. Kaffe og vann.

Lunch: Salat, litt eggerøre og laks, litt kald pasta med kylling og en skive grovt brød. Et glass appelsinjuice.

Middag: Kyllingsalat ruccola, paprika, kylling, krutonger, litt hvitløksdressing og et grovt rundstykke. Pepsi Max.

Kvelds: Satser på litt frukt eller en yoghurt.

 

Blitt litt få måltider i dag pga. stor lunch, men slik blir det av og til når jeg ikke får organisere selv. Men alt i alt en bra dag!

Treningen er litt på hold denne uken, tiden strekker dessverre ikke til. Satser på litt mer aktivitet til neste uke.

 

Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så hyggelig med nyheter Anneli, godt å høre at dere koser dere i førjulstiden. Lykke til på barselyoga og kos deg masse på julebord og konsert dersom jeg ikke "ser" deg før helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei!

Endelig tilbake her! Er så mye som skjer på jobben at jeg rett og slett ikke har rukket innom og etter jobb er det trening og atter trening. Hehe. Graderingen er torsdag neste uke så nå er det crunch time!

 

Dagen idag har gått slik:

Frokost: 2 100% fullkorn knekkebrød med leverpostei og Philadelphia light. Vann.

Lunsj: 2 stykker kveite, bønneragu. 1 bolle salat med tomat, feta, grønne lange bønner (?), balsamico. 1 knekkebrød med ost & skinke. Vann.

Mm: 4 knekkebrød med smøreost og gulost.

Middag: 2 pizza stykker + 1 glass brus (klubbmesterskap på karaten)

Kvelds: 1 grovt rundstykke med leverpostei og Philadelphia light. 1 kopp grønn te.

 

Trening idag var karate. Vi hadde klubbmesterskap så ble ikke fullgod trening, men var ganske intensivt på slutten. Tok gull i kamp da så det var moro! ;)

 

Imorgen er det kamptrening og det er alltid veldig bra trening. Skikkelig intensivt!

 

Synes dere er superflinke både med mat og trening. Stå på!

 

Og Anneli: Flott at du koser deg med lillegutt! ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Gratulerer med gull, fightingtiger!! ;)

Anneli: Så bra at du koser deg med lillegutt! ;) Håper du får en fin helg med julebord og julekonsert. Helt enig, desember er den koseligste måneden! :)

Pittelille: Du er flink!! Og veldig bra at du er flink nå, og så kan du kose deg med god samvittighet når du skal hjem på juleferie.

 

I går ble det masse trening og gange, så da synes jeg det er greit å unne seg litt ekstra nå i desember. Det er vanskelig med fristelser overalt, men så lenge man trener så går det forhåpentligvis greit.

 

Onsdag:

Frokost: Havregrøt

Mm: 1 knekkebrød med makrell i tomat

Lunsj: Middagsrester (makaroni- og pølseform)

Mm: 2 klementiner, 4 pepperkaker

Mm: 1 brødskive med skinkestek

Mm: 2 brødskiver med skinkestek

Kveldsmat: 1 brødskive med ost, skinke, agurk og 2 knekkebrød med brunost. 2 pepperkaker.

 

Trim:

- Stepmaskin (15 min)

- Ellipsemaskin (40 min)

- Gange på jobb (12 km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! ;)

 

Hvordan går det med dere? Noen som har veid seg i det siste? Jeg droppet veiingen i dag, har mensen + en dårlig helg bak meg, så da satser vi heller på et bra resultat neste uke. Dagen i går gikk greit, det ble ingen trening, men gikk ca en mil på jobb. Matinntaket var omtrent som dagen før. I dag har jeg vært på trening og trent 30 minutter på ellipsemaskin og 20 min på stepmaskin. Jeg skal på jobb i kveld, så det blir nok mye gange også. ;)

Jeg har så lyst på gløgg om dagen, men en kopp inneholder ca 300 kalorier, så det er rett og slett ikke verdt det. Men så fant jeg oppskrift her på siden på hjemmelaget gløgg (som så enkel ut å lage!), som bare har ca 30 kalorier pr kopp. Så da tenkte jeg å prøve ut den i løpet av helgen.

 

Håper det går bra med dere alle sammen, og ha en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Takk for det! ;)

 

Synes du er flink jeg Spinny! ;) Er enig i at det er lov å unne seg litt nå i Desember. Spesielt når man trener mye.

 

Dagen min igår:

Frokost: 2 knekkebrød med leverpostei og Philadelphia light.

Lunsj: En bolle med salat, lammegryte med rot grønnsaker. 1 knekkebrød med gulost.

Mm: Litt rosiner

Mm: 3 grove brødskiver med ost, egg og kalkunskinke. Juice.

Mm: 1 lett Go' morgen yoghurt og en liten juice.

Kvelds: 1 grovt rundstykke med leverpostei og Philadelphia light.

 

Trening: 1,5 t kamp trening (intervall).

 

Idag (sålangt og planlagt):

Frokost: 1 knekkebrød med leverpostei og philadelphia light.

Frokost 2: 1 grov baguett med chorizo pølse og aioli

Lunsj: 1 bolle salat og 1 wiener pølse i lompe

Mm: 2 knekkebrød med smøreost

Middag (julebord): Ribbe, medisterkake, poteter. En del øl, vin +++ ;-)

 

Som dere ser er det julebord ikveld. Wohoo! :)

 

Ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei!

 

Jeg synes vi er flinke nå i førjulstida, må bare få sagt det. Ja vel, så blir det litt ekstra utskeielser, men det er vel strengt tatt ikke julekosen vi prøver å få bukt med? Det er vel heller snakk om alt ellers i året?! Stå på videre jenter, det er super motivasjon å ha dere her:)

 

Dagen i går:

Frokost: 0.5 polarbrød extr., lettere norvegia og italiensk salat. Kaffe og vann.

Lunch: 1.5 polarbrød extr, lettere norvegia og italiensk salat. Te og vann.

Mm: 1 skogsbær yoghurt

Middag: Wok med kylling, masse deilige grønnsaker med sweet chili saus. Ca. en halv flaske rød vin (Godt for hjertet:D)

 

Dagen i dag:

Frokost: 0.5 polarbrød extr., lettere norvegia og italiensk salat. Kaffe og vann.

Lunch: 1 rundstykke og 0.5 polarbrød extr, lettere brunost. Te og vann.

Mm: 1 skogsbær yoghurt

Middag: Skal ut å spise og ta noen øl med en kompis, så det blir nok ikke av den sunneste slaget.

 

Hadde ikke mulighet til å veie meg i dag tidlig, men siden jeg ikke har spist på noen timer veide jeg meg nå nettopp da jeg kom hjem. Vekten viste 71.3 kg, og hvis jeg ikke husker helt feil så er det vel en nedgang på 0.8 kg. Begynner å bli en stund siden sist, men fint å merke at det går nedover til tross for utskeielser bare jeg passer på i ukedagene:) Drøye to uker til jeg reiser hjem, og skal i allefall være ned på sytti komma ett eller annet før den tid.

 

Kos deg på julebord, fightingtiger!!! Håper det blir supert!

 

Vi høres jenter, fredagsklem fra pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, og da viste vekten 62,5 kg (som er cirka stillstand siste to uker i alle fall). Jeg er fornøyd med det siden jeg ammer og ikke har noe annet mål enn å holde vekten. (Men på sikt vil jeg gjerne ned til rundt 60). Jeg skal innrømme at jeg ikke er spesielt flink nå for tiden. Det er så mye sosiale ting så det blir litt usunt her og der. Håper ikke det skader for mye, og håper ikke jeg har dårlig påvirkning på dere når jeg sier det ;)

 

Her i OSlo har det kommet et veldig snøvær og det byr på mange trimmuligheter for den som har barnevogn ;) I dag gikk jeg til nærmeste kjøpesenter med barnevogn i dyp, dyp snø og motvind og oppoverbakker. Det var kjempetungt og helt sikkert veldig kaloriforbrennende :) Etterpå gikk jeg en tur med hunden i den dype snøen og sprang rundt i snøen med henne. KJempemorsomt og fin trim det også :=)

 

Håper du har hatt en gøy kveld på julebord, fightingtiger og gratulerer med vektnedgangen, Pittelille! Spinny du må fortelle oss hvordan det smakte med lett-gløgg :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...