Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei Minni!

Jeg har litt sommerflesk å bli kvitt, så totalt skal jeg vel ned ca 4 kg. Får se om jeg er fornøyd når jeg går ned de kiloene, eller så er det et par kilo til som må bort.

Hvordan går det med deg da?

 

Ha en god helg du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar

Har ikke vært noe flink til å gi lyd fra meg her inne i det siste, så noen lurte kanskje på om jeg hadde født ;) det har jeg ikke, men går og venter og håper hver kveld at i natt kanskje det skjer...(for ordens skyld er terminen mandag 29/9)

 

VIl bare si unnskyld at jeg er så sjelden innom tråden vår, men etter fødselen har jeg sikkert masse stå-på-vilje og vil gjerne ned et par kilo med dere tenker jeg :) da blir det trilleturer og kiloene skal bare rase av fram mot jul :)

 

Nå har jeg fått beskjed om å holde meg heeelt i ro til fødselen pga meget høyt blodtrykk, så da får jeg ikke gjort så mye med eventuelle kilo som øker på. Foreløpig er det 8,6 kg mer på meg enn da jeg ble gravid så det er ikke så skrekkelig mye ennå. Spent på hva som forsvinner under fødselen jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke unnskylde deg, Anneli! Det er jo helt naturlig at du er mindre aktiv her når du er høygravid! Sikkert rart å tenke på at du kan ha en baby når som helst! :) Utrolig spennende! Og du har vært kjempeflink som bare veier 8,6 kg mer enn før du ble gravid!

Kjempemasse-lykke til med fødselen, håper alt går bra! Gleder meg til å høre om det lille vidunderet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe flink til å gi lyd fra meg her inne i det siste' date=' så noen lurte kanskje på om jeg hadde født ;) det har jeg ikke, men går og venter og håper hver kveld at i natt kanskje det skjer...(for ordens skyld er terminen mandag 29/9)

 

VIl bare si unnskyld at jeg er så sjelden innom tråden vår, men etter fødselen har jeg sikkert masse stå-på-vilje og vil gjerne ned et par kilo med dere tenker jeg :) da blir det trilleturer og kiloene skal bare rase av fram mot jul :)

 

Nå har jeg fått beskjed om å holde meg heeelt i ro til fødselen pga meget høyt blodtrykk, så da får jeg ikke gjort så mye med eventuelle kilo som øker på. Foreløpig er det 8,6 kg mer på meg enn da jeg ble gravid så det er ikke så skrekkelig mye ennå. Spent på hva som forsvinner under fødselen jeg da :)[/quote']

 

Du har jo jobbet kjempebra!! bare 8.6kg er jo helt suverent. du skal bare se på det at du er lettere etter fødselen enn du var før du blei gravid. det er ca 9kg som forsvinner i baby, fostervann og morkake. bare livmoren din veier 1 kg og krymper fort inn igjen til sine 50-60gram.

Lykke til den siste tiden! slapp av så godt du kan og høyt blodtrykk skal taes på alvor. kan fort bli svangerskapsforgiftning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med vektnedgangen, Spinny :) Flinke deg!

 

Takk for ordene deres om vekta og sånn. Snille dere! Kan hende det skyldes at jeg har vært moderat aktiv hele tiden pga at vi har en hund som må ha tur uansett hvordan jeg føler meg ;)

 

Ja, det er skummelt (men ganske vanlig) med stigende blodtrykk, så sykehuset sjekker meg faktisk annenhver dag (:)) med tanke på svangerskapsforgiftning. Foreløpig har jeg ikke det, men det KAN utvikle seg langsomt ... håper ikke det skjer. Så det er viktig å følge legene og jordmødrenes råd om å holde seg mest mulig i ro.

 

Ha en riktig god helg alle dere herlige jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei hei dere!

Takk for det Spinny! ;) Er veldig spennende! Og grattis med bra nedgang!

Anneli: Veldig forståelig at du ikke har vært her så mye i det siste. Bare ta det helt med ro og ta vare på deg selv og babyen. Vi er her når du en dag kommer tilbake. hehe.

 

Hadde veiedag på mandag og veier nå 66,6! Det er det laveste jeg har vært på veldig mange år og er superfornøyd. Dansa faktisk "happy dance" på badet igår. Hehehe.

 

Har liten tid nå, mye å gjøre på jobb, men kommer snart tilbake igjen!

 

Klem

 

PS: Lykke til med fødselen Anneli! Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, fightingtiger!! 66,6 er helt supert! :) Skjønner godt at du dansa happy-dans! ;) Jeg har aldri veid under 67,5 (som jeg kan huske), så håper jeg kommer under det før jul.

 

Er du her fortsatt, Anneli, eller er du kanskje på sykehuset nå?? Tenker masse på deg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter !

 

Mandag 29.9 (terminen!) kl 1608 kom lillegutt til verden! Han var 3630 g og 52 cm ;) Vi syns han er verdens nydeligste lille skatt!! Koser oss masse med ham. Vi har hatt et herlig opphold på barsel på Riksen - hele 4 dager - og ting begynner å gå seg til med tanke på amming, soving og andre rutiner , men det er mye å sette seg inn i :) Veldig fin fødsel, riene startet kl 04 og han kom altså 12 timer etter.

 

Altså derfor har jeg ikke vært her på en stund ;) Jeg er så lykkelig at det ikke kan beskrives akkurat nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

For alle hilsenene! Det er herlig å være ferdig med graviditeten. Ble sydd en del, så det er vondt å gå, så det blir ikke de lengste trilleturene ennå da...:)

 

Ellers er han stort sett våken og sulten hele natta, og sover om dagen, men sånn er de fleste babyer tror jeg ;)

 

Jeg veide meg etter fødselen, og da hadde jeg allerede gått ned til 64,8 kg, dvs 900 g mer enn jeg veide da jeg ble gravid. Det er jeg kjempegodt fornøyd med. Det sies at bryster med melk er rundt 600 g! så hvis jeg trekker fra det, er det praktisk talt samme vekt :);)

 

Går det bra med dere da, damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er herlig å være ferdig med graviditeten og at resultatet ble så bra! ;) Hvordan går det med bekkenet ditt nå? Fortsatt vondt eller forsvant smertene da han ble født?

 

Oj, så fort kiloene forsvant!! Du har virkelig vært flink! ;)

 

Åh, høres så koselig ut med en liten baby! Vi vil gjerne høre masse om han etterhvert som han utvikler seg! :)

 

Håper du ikke får altfor lite søvn, og at du koser deg masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Godt å høre at det går så bra Anneli! :) Og jeg må si jeg er utrolig imponert over at du veier nesten akkurat det samme som før graviditeten! Trodde ikke det var mulig omtrent jeg ;-) Superbra altså!

 

Her går det bra egentlig :) Igår var jeg hos mamma og pappa på Nesodden og slappet av. Gikk en tur på 1,5 time og så var det middag. Herlig søndag! Forrige uke trente jeg bare 2 ganger, så må skjerpe meg litt nå. Glemte helt å veie meg idag, men veide meg hos mamma og pappa igår og da viste vekta 66,5 :) Ikke verst!

 

Hvordan går det med deg da Spinny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var jeg tilbake i Norge igjen og har kommet meg inn i ny leilighet og fått fikset meg ny jobb:) Mye som har skjedd på relativt kort tid! De siste månendene har gått med til jobbing, flytting og en laaang, velfortjent (om jeg får si det selv, hehe) ferie. Reist litt rundt i sør-Amerika, reist rundt i Norge og samtidig lært meg å slappe av igjen. Uansett, tilbake nå og er motivert for en sunn og fin høst i gamlelandet.

 

Anneli: Gratulerer så masse!!!!! Så godt å høre at fødselen gikk fint og at det står bra til med dere alle. Og et ekstra pluss at kiloene gikk av så fort-selv om det selvfølgelig kommer i andre rekke etter friskt og sunt barn og en mor i god form;)

 

Spinny og Fightingtiger: Still going strong ser jeg?!:( Bra!!! Fortsett slik, jeg kommer til å trenge gode forbilder i tiden som kommer!

 

Jeg vil nå få en mer normal hverdag så i høst KAN OG VIL jeg være med! Kommer nok til å trenge motivasjon og inspirasjon fra dere alle, spesielt når det gjelder mat. Har blitt så vant til å måtte spise det som tar kortest mulig tid å lage, så jeg må endre litt på vanene der. Når det gjelder trening har jeg i dag meldt meg inn på SATS igjen, og det er en stor fordel at senteret ligger 5 minutter fra leiligheten min...ingen unnskyldninger nå, hehe. Har ferie fram til slutten av måneden så jeg har egentlig tenkt å trene så og si hver dag fram til da. Greit å føle seg litt fresh når man skal starte i ny jobb. Skal trene meg opp i rolig tempo men likevel få trening inn som en naturlig del av hverdagen allerede fra første stund.

 

Vekten min vet jeg ikke, men jeg har brukt de samme klærne de siste to årene så jeg vil tippe at det ligger en plass mellom 70kg og 74kg. Må investere i en vekt etterhvert, men har blitt så vant til ikke å veie meg og det er litt godt det også. Merker veldig fort på klærne (og da spesielt dongeri uten stretch) om det går opp eller ned, så mulig jeg bruker den indikasjonen så lenge den gir inspirasjon.

 

Gleder meg til å høre fra dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille! Takk for gratulasjonen! Velkommen tilbake til landet, og gratulerer med ny leilighet og jobb! Godt å høre at du er med på oppstramming fram mot jul :( Høres ut som du er topp motivert, og det er bra! Vi kan trenge å backe hverandre opp framover utover høsten........

 

Så flink du er, fightingtiger:) gratulerer med vektnedgangen!

 

Hvordan går det med deg Spinny?

 

I dag veide jeg 63,4 kg, så har gått ned 1,4kg de siste to ukene, på tross av helt galt kosthold. Alle som kommer på barselvisitt har med seg kaker og sjokolade, så det er umulig å holde seg unna. :( Uheldigvis har jeg en klump med ekstra hud på magen, men det er vel vanlig etter 9 mnd med baby i magen. Sliter med å få på meg de trangeste buksene, selv om jeg veier mindre enn før jeg ble gravid. Ellers får jeg meg 20-30 minutter tur om dagen, noe mer orker jeg ikke riktig ennå..

 

fortsatt riktig god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det virket som om tråden var litt død for tiden, så jeg har startet en egen liten dagbok på "Ned under 10 kilo" som jeg tenkte å skrive i fram mot jul. Men dersom dere er innom her så henger jeg med her også. Den andre tråden blir nok uansett mer detaljer fra dagene mine slik at jeg ikke blir fristet til å jukse, hehe.

 

Tenk at du veier mindre nå enn før du ble gravid?!?! Det er jo en fantastisk bragd:D Pass bare på å få i deg nok næring siden du ammer og i tillegg sikkert trenger litt ekstra energi selv nå framover, men alt dette kan du sikkert myyye mer om enn meg i allefall, hehe. Ville bare si det likevel, viktig å passe på hverandre:)

 

Jeg har akkurat kommet hjem etter 45 minutters spinningtime (med full trøkk!) og litt mage/rygg-øvelser etter det. Feels good:D Får se hva jeg finner på når det gjelder mat i kveld.. Lørdag kommer ikke til å være min strengeste dag, men skal passe på likevel!

 

Spinny, Fightingtiger og Marielle: Hvoooor eeeer deeeereee???:(

 

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, Pittelille, viktig å få i seg nok næring når man ammer. Viktig å spise sunt også, men ikke alltid man har tid/ork til å styre med å kutte opp et tonn med grønnsaker når babyen skriker i bakgrunnen :( hehe

 

Så FLINK du er!!! Spinning som er så gøy! :( Jeg må jammen sjekke ut den tråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Så kjempekoselig at du er her igjen, Pittelille!! Og gratulerer så mye med leilighet og jobb! Kan tenke meg det er deilig å være tilbake i gamlelandet igjen! :(

Denne tråden skal vi ikke la dø, nei! Jeg har ikke vært her på en stund fordi jeg har vært bortreist. Har vært i Tyskland og besøkt en venninne. Akkurat nå er jeg hjemme hos foreldrene mine i Oslo, men imorgen er det tilbake til Bergen igjen.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny skritteller, som jeg gleder meg til å bruke! Det er et par uker siden jeg har veid meg nå, så jeg får gjøre det igjen på fredag som er min veiedag.

 

Det er så utrolig hyggelig å være hjemme i Oslo igjen, og jeg blir helt fascinert av godværet her, hehe. Fantastisk høstvær idag, så nå skal mamma og jeg ut på tur i Østmarka. :( Gleder meg til å flytte hit igjen, det gjenstår "bare" å få jobb og leilighet her, får håpe det ordner seg rett etter jul.

 

Så fantastisk at du veier mindre nå enn før du ble gravid, Anneli! Du har virkelig vært flink! :) Håper det går bra med deg og den lille!

 

Ha en fin søndag!

 

Klemmer fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Der var jo Spinny også!!:( Takk for sist! Så hyggelig med Tyskland-tur, håper du har hatt det supert! Og ja, været her i Oslo har vært nydelig i dag!! Har også vært ute og ruslet i mange timer, skikkelig vårfølelse faktisk. Hadde du en fin tur i Østmarka?

 

Anneli: Hehe, skjønner godt at å bruke lang tid på middagen utgår når man har en grinete unge i bakgrunnen.. Men jeg er sikker på at du er kjempeflink uansett, virker i allefall slik.

 

Var flink i går kveld med relativt sunn middag og en akkurat passe stor porsjon. Unngikk å kjøpe inn potetgull og sånn, så det var ikke noe av den slags heller. I dag har det som sagt vært mye rusling og har også greid å innta sunn mat i dag også. Er ekstra fornøyd med at det har gått fint i hele helgen, har hatt en lei tendens til å ta meg "fri" fra fredag-søndag.. Men ikke nå:(

 

Vi høres snart igjen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så var tirsdagskvelden her, og jeg har hatt en helt ok dag. Kjekkas ba meg med på middag i kveld, så det ble pasta med kylling og fløtesaus.. Ikke helt etter planen, men nøt i allefall maten til det fulle. Takket til gjengjeld nei til både øl til maten og dessert etterpå. Tok en kopp te istedet, fornøyd med det:)

 

Hvordan går det hos dere? Håper alt står bra til hos alle sammen. Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan går det med deg og kjekkas?? :o Så koselig med middag, og synes du var veldig flink som droppet både dessert og øl!

 

Her går det fint, i dag har jeg fått prøvd ut min nye skritteller på jobb, og sannelig ble det over 12 000 skritt, som visstnok er 9 km! Og på jobb i dag gikk jeg ikke så mye som jeg vanligvis gjør, så dette lover bra! :o Har spist ganske lite idag, men tror ikke det er noen krise etter Tysklands-ferie og helg i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg og kjekkas ja.. Joda, nå vil vi endelig få en reell mulighet til å finne ut av hvordan vi fungerer sammen i en normal hverdag. Begynner å bli lenge siden vi var i samme land og ikke minst i samme by. Skal holde deg oppdatert;)

 

9 km er jo veldig bra!!! *imponert* Hva slags jobb er det du har nå? Den samme som tidligere? Og vet du noe mer om når det blir Oslo på deg?

 

Nå har jeg akkurat rammet inn noen bilder og hengt opp på veggene her, begynner å bli hjemmekoselig nå:o Skal skrive et par mail og så er det kvelden for min del. Satser på 2 treningsøkter i morgen, en på tidlig formiddag og en på ettermiddag. Håper jeg greier å gjennomføre, må være ekstra flink nå siden jeg er invitert i bursdag både i morgen kveld og på torsdag.

 

Jeg kommer nok innom i morgen for å rapportere, vi snakkes da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene!!! :o Jeg har ikke vært på spinning siden før sommeren fordi jeg jobber som regel på kvelden denne høsten, og savner det veldig. Jeg trener på dagtid og da er det som regel ingen gruppetreningstimer, så det er ganske kjedelig. Jeg har samme jobb som da jeg studerte (hjemmesykepleien), og begynner å bli ganske lei. Den jobben har overhodet ikke noe med utdannelsen min å gjøre, så jeg gleder meg til å få en annen jobb snart forhåpentligvis. Nå jobber jeg stort sett kvelder og helger, så det skal bli veldig godt å få normale dager etterhvert! Men fordelen med jobben er at jeg kan jobbe så mye/lite jeg vil, og kan slutte på dagen. Så det er veldig greit å ha den mens jeg søker jobb. Det har vært utrolig få jobber å søke på denne høsten, men nå ser det endelig ut til at arbeidsmarkedet er litt bedre for min bransje! :o

 

Så spennende med deg og kjekkas! Sikkert godt og endelig kunne se hvordan dere fungerer når begge bor i samme by! Hold meg oppdatert ja :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...