Gå til innhold

Vekt og antidepressiva


Arie

Anbefalte innlegg

Jeg spiser og trener fornuftig, men kiloene sitter som spikret på. Holder på å trappe ned på en medisin som heter Efexor, og har tenkt å stå på en veldig liten dose på 37,5 mg pr dag i noen måneder til. Noen som har erfaringer med slik medisin og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Her kan jeg nok ikke hjelpe deg. Har du snakket med legen om dette?

 

Jeg har hørt/lest at mange antidepressiva har vektøkning som bivirkning.

Stillstand, som du opplever, er alltid bedre enn oppgang! At du spiser sunt og trener er veldig bra for kroppen din (ja, både kropp og psyke).

Hvis du trenger medisinene en tid til må du selvsagt bruke dem, og være fornøyd med stabil vekt.

 

Lykke til videre. Ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1

Jeg har ikke erfaring, men har hørt det samme som Fullfres, at man ofte legger på seg ved bruk av sånne piller. Håper du klarer fortsette med riktig kosthold så vil nok kiloene gi slipp til slutt :D

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest ostfold72

Hei =)

 

jeg har selv brukt effexor og hadde det samme problemet.. vektøkning ved bruk av dette preparatet er en vanlig bivirkning desverre ,dette er jeg helt sikker på for etter at jeg sluttet med effexor gikk jeg ned 35 kg på et år..... Men jeg vil oxo understreke at hvis man må gå på disse medisinene er det viktig å trimmegå en tur hver dag for å ha nogenlunde kontroll på vekten..

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet. Har brukt antidepressiva i ca 3 år (Efexor det siste året), og lagt på meg 26 kg :) Har tatt det opp med legen min, men hun mener det ikke har noe med medisinen å gjøre, for det står ikke i felleskatalogen. Men jeg er ganske sikker på at det er grunnen uansett hva hun sier... Har hørt om flere som har samme problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...