Gå til innhold

Internettkurs vs "vanlig" kurs


Gjest Hella
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tidligere gått på "vanlige" GR-kurs, med godt hell. Har vanskelig med å komme hjemmenfra på kveldene og lurer litt på om jeg skal melde meg på internettkurs etter jul. Har noen erfaringer med disse kursene, virker de like bra? Krever de mer selvdisiplin når du ikke må se kursleder inn i øynene hver uke og evt. "bekjenne sine synder"? (Selvdisiplin er vel nettopp det jeg mangler...)

Tar kursleder kontakt dersom du ikke sender inn rapporter? Prøvde meg på et internettkurs med Libra en gang, hoppet av underveis og ble aldri kontaktet og forsøkt hentet inn igjen av kurslederen der.

Har lyst til å melde meg på et slikt kurs, men synes det er mye penger dersom jeg ikke klarer å fullføre.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har jeg veldig fin erfaring med nettkurs, man tar mer ansvar selv i form av veiing, ellers så får man god oppfølging, kan ha en tett dialog med kursleder om man ønsker det via meldinger og uteblir våre rapporter så får vi faktisk en påminnelse fra kursleder på mail:-), jeg syns det fungerer kjempefint og har gode resultater å vise til, og det herlige er jo at man slipper å dra ut en kveld i uka på kurskvelder. På nettkurset får man også mer personlig veiledning enn den man faktisk får i en gruppe på 15 stykker, der det gjerne er de samme som prater mest på hvert eneste møte..Lykke til med ditt valg, du klarer det du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på begge deler, og det siste kurset var på nett. Syns det fungerte minst like bra som kurskvelder hvor jeg møtte opp. Ingen vits å lyve for kurslederen om vekta eller cm, det er jo bare deg selv du egentlig lyver for. Det har vært litt krøll med data-opplegget deres, så jeg har fått velkomstbrev til kurs jeg ikke skulle på, men ellers har det fungert supert. Syns jeg har fått god kontakt og god oppbacking av kurslederen, og vi begynner nå å bli litt "kjent" syns jeg, selv om vi ikke har sett hverandre, og jeg bare har sett bilde av henne. Anbefaler nettkurs hvis du har dårlig tid til å dra på kurskvelder, hvor jeg også følte meg litt "uttafor" når jeg ikke hadde nedgang over lengre tid, og det var "tynne" folk som gikk ned akkurat de 5 kg de hadde satt seg som mål...

Lykke til, uansett hvilket kurs du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...