Gå til innhold

Målig av midje


Gjest mine10kiloskalbort
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mine10kiloskalbort

Jeg har aldri gått på noe GR kurs, men bruker vektklubben mye slik at jeg holder greie på kcal-inntaket i løpet av dagene (og dermed går ned i kg)

 

Hver mandag veier jeg meg, og måler midjen.

 

Men nå har jeg begynt å lure på hvor stramt målebåndet skal være når en måler?

 

Jeg strammer ikke, men tar det såpass slakt at det ikke strammer inni flesket (var det greit forklart?????????)

 

Noen "lærde" som kan hjelpe meg? Hva er riktig?

 

Forstår jo at det som er viktig er å måle på samme måten hver gang, men det er bare det at tallene hadde sett litt finere ut dersom jeg kunne stramme litt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Det hørtes jo greit ut å måle når en ligger. Tror jeg må prøve det, for kroppsholdningen en har når en står spiller jo også en ganske stor rolle - kan bli noen cm forskjell ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fersk i dette! HVOR måler dere egentlig midjen? Er det akkurat rundt ved navlen, eller er det i området hvor der det er smalest (m.a.o. høyere opp)? Det er jo endel forskjell mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måler faktisk 3 steder på magen, er ganske forskjellige mål på de stedene hos meg... Midjen er visstnok 10 cm over navlen, så der er mitt første magemål, så måler jeg rett over navlen, og til sist over "kulen" som jeg har nederst. Motiverende å se at jeg blir mindre over "kulen" om jeg kanskje likevel ikke går inn rundt midjen. For meg er det bare snakk om "motivasjonsmål" å måle så mange steder, men syns det funker fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Der jeg bruker å måle er akkurat på navlen - der har i allefall jeg størst mål, men det er jo fristende å måle litt lenger oppe der det er smalere.............

 

Men uansett, det som er viktig er vel som noen av dere sier å måle på samme stedet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...