Gå til innhold

Heisann


Gjest Eva2

Anbefalte innlegg

Jeg skal også ned 30 kg aller helst. Jeg veier 95 kg, og bør nok veie ca. 65 kg, men jeg tror at jeg skal være fornøyd hvis jeg når 70 kg.

 

Mitt første delmål er ned 10 kg, altså til 85 kg. Jeg begynner på maxikurs (via internett) den 18.februar. Jeg prøvd lenge på egenhånd, men det går ikke så bra, og siden jeg har klart å gå ned med GR-kurs tidligere så tenkte jeg skulle prøve på nytt.

 

Jeg ser at det er flere her som skal ned like mye som det jeg skal, så det er jo fint hvis vi kan heie på hverandre. Lettere hvis en er flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eva

 

Vil bare inn så si lykke til med livsstilendringen din.. Det største og vanskeligste steget har du allerede tatt, nå gjelder det bare å fortsette å gå.. ;) Noen ganger snubler vi, rusler, løper eller bare går.. Til slutt er vi kommet dit vi vil, men å glemme kunsten det er å gå igjen det vil vi ikke.

 

Ga det noen mening..?

 

Jeg har selv delmål på 5 kilo, men en flott belønning til hvert.. Det kan være en veske eller en frisørtime.. Når jeg kom på 90 kilo i fjor høst så fikk jeg meg ny utdanning, så nå er jeg utdannet Spa-terapaut (eller siste eksamen er i dag da.. :D ) Når jeg nå når 85 kilo (har hatt en lang pause, se i tråden min) er belønningne en frisørtime.. Når jeg kommer til 80 kilo skal jeg ha klart å spare opp penger slik at jeg og mannen min kan ta oss en tur til Kiel med Color Line.. Ååå som jeg gleder meg...

 

Lykke til i alle fall, og hold oss oppdatert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

 

Foreløpig går det bra. Jeg har gått ned 1,5 til sammen. Jeg gikk ned 1 kg før kurset startet - tjuvstartet nemlig. Jeg har gått på kurs før så jeg visste jo hva som ventet på en måte. Den siste 0,5 kg har jeg gått ned i løpet av kurset. Veiedag på onsdager.

 

Søndag er vi buden bort på middag. Det kan jo bli en utfordring, men jeg får være høflig og fornuftig på en gang. Kan jo bruke ukas kosemerker på den middagen f.eks. Jeg har kun brukt 1 kosemerke denne uka sålangt så jeg har noe å gå på.

 

Foreløpig klarer jeg å holde motivasjonen oppe og klarer også å trene jevnlig selvom det var lettere i vinterferien enn når jeg er på jobb. I dag gikk jeg meg en tur på 4 km selvom det snødde. Det var tungt å gå så det ble i "moderat" tempo som de kaller det her. :) Det ga meg 1,7 trimpoeng. Fornøyd med det. :)

 

Ha en god fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eva

 

Vil bare inn så si lykke til med livsstilendringen din.. Det største og vanskeligste steget har du allerede tatt' date=' nå gjelder det bare å fortsette å gå.. :) Noen ganger snubler vi, rusler, løper eller bare går.. Til slutt er vi kommet dit vi vil, men å glemme kunsten det er å gå igjen det vil vi ikke.

 

Ga det noen mening..?

 

Jeg har selv delmål på 5 kilo, men en flott belønning til hvert.. Det kan være en veske eller en frisørtime.. Når jeg kom på 90 kilo i fjor høst så fikk jeg meg ny utdanning, så nå er jeg utdannet Spa-terapaut (eller siste eksamen er i dag da.. :) ) Når jeg nå når 85 kilo (har hatt en lang pause, se i tråden min) er belønningne en frisørtime.. Når jeg kommer til 80 kilo skal jeg ha klart å spare opp penger slik at jeg og mannen min kan ta oss en tur til Kiel med Color Line.. Ååå som jeg gleder meg...

 

Lykke til i alle fall, og hold oss oppdatert..[/quote']

 

Takk for det.

 

Når det gjelder belønning så har jeg tenkt å skaffe meg ei ny bukse når jeg har gått ned en størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0,5 kg siden forrige onsdag. Jeg er delvis fornøyd med det, selvom 0,5 kg i uka er målsettingen min så er jeg kun delvis fornøyd. Det kan ha noe med at jeg gikk ned 1 kg sist gang.

 

I cm-mål har jeg gått ned 3 cm totalt siden sist uke.

 

Hals: -0,5

Overarm: -0,5

Midje: -0,5

Ende: - 1 cm

Lår: 0

Bryst: - 0,5

 

Kjempefornøyd med det. Jeg mener jeg merker det på buksene allerede at jeg har mistet litt i midjen, totalt i midjemål har jeg gått ned 2,5 cm siden jeg begynte på GR-kurs.

 

Jeg går sakte men sikekrt nedover. :)

 

Ha en finfin onsdag.

 

Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det gikk bra i påska. Gikk mye på ski og trimturer til fots. Jeg fikk ca. 14 trimpoeng i løpet av påska ikke verst. Jeg har gått ned hele 2kg siden onsdag (12.3) før påske. :( Det er så deilig å se kg renne av meg. Jeg har snart gått ned en hel buksestørrelse. Og nå er jeg kjempemotivert. Håper at det ikke stagnerer ennå.

 

Ha en fin fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eva2!

 

Først må jeg starte med å si at du er kjempeflink! Gratulerer så mye med nedgangen. :(

 

Så lurte jeg på noe. Jeg leste at du gikk på maxi-internettkurs. Jeg har tenkt tanken selv, og lurer på hvordan du synes det fungerer? Får du mye backup? Og vet du hva forskjellen på et maxi - og vanlig ned i vekt kurs er?

 

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aamodt.

 

Vi har den samme boka som det vanlige kurset, men maxi er beregnet på de som skal ned mer enn 20 kg og får dermed oppfølging deretter. MEr presis enn dette kan jeg ikke være.

 

Når det gjelder oppfølging på internett så synes jeg det går greit. Du må passe på å føre dagbok på nett i tillegg til boka og sende inn ukesrapporter. Deretter får du et brev fra kursveilederen din der hun tar opp generelle ting og der hun kommenterer dine resultater og spørsmål. Dessuten kan du når som helst sende inn meldinger til vedkommende med spørsmål og ting som du lurer på. Fordelen med et internettkurs er at du ikke trenger å bruke tid på å reise til selve kurset. Kurset kommer til deg på en måte.

 

Håper dette var klargjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet noe sist her. Nå veier jeg 86,4, og har da gått ned 9kg. Startvekten var på 95,5 kg. I tillegg har jeg gått ned 10 cm rundt livet. Alle buksene henger og slenger. Til høsten skal jeg kjøpe meg noe nytt. Den siste måneden har det vært hektisk i heimen så jeg har ikke fått trimmet så mye som jeg har hatt lyst til. Sånn er det å ha 3 barn og mann, ungenes fritidsaktiviteter og mannens jobbreiser tar tid. Men jeg fikk gått meg en trimtur i går og fikk 2 trimpoeng for det. Og godt er det.

 

Nå som jeg nesten har nådd første delmål, så er det på tide å se fremover. Jeg håper på å gå ned 5kg over sommeren og ned 10 til jul. Da vil jeg være 70 kg til jul. Aller helst vil jeg gå ned til 65 kg, men jeg tror de 5 siste fra 70 til 65 kan være tunge. 70 kan jeg slå meg til ro med.

 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...