Gå til innhold

kcal?


Gjest halima
 Share

Anbefalte innlegg

hvor mange kcal du skal spise avhenger av vekt og aktivitetsnivå. Jeg veier 65kg, går 30 minutter hver dag og trener 2 ganger i uken. da anbefales det å spise mellom 1200-1600 kcal pr dag. for å gå ned 1kg i uken skal du spise 1000 kcal mindre enn du forbrenner. på http://www.iform.no er der en kalkulator som regner ut hvor mange kcal du forbrenner hver dag. gå inn på fitnesskalkulatorer så finner du det der. Hvis du vil prøve et annet opplegg enn å bare telle kalorier anbefaler jeg deg å prøve south-beach dietten.

Når det gjelder "den beste" trimmen for å gå ned i vekt er en kombinasjon av utholdenhet og styrke best. gå turer, men ikke daff avgårde, få opp pulsen! Jeg har lest mye om at det er vel så bra å jobbe skikkelig hardt i 10 minutter 3 ganger som å gå en tur i passe tempo. men tilpass treningen til ditt fysiske form og kondisjon. begynn gjerne dagen med 30 min rask gange før frokost, men spis alltid en god frokost like etterpå. Ikke overdriv treningen, da blir du møkkalei til slutt,,

Lykke til

Klem jt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalori inntak avhenger av høyde, vekt, trim og hverdagsaktivitet. Hvis du legger inn hvor mye og hva du tener i løpet av en uke, samt høyde/vekt og om du har en stillesittende jobb/studie og om du anser deg som aktiv i fritiden, så kan jeg hjelpe deg å regne ut. Hvis du er liten (og relativt) lett så er minimum kalorier Meny 1 på 1350 per dag i snitt (tror jeg, har ikke boka her), og er du litt større må du opp i Meny 2 som er 1600 i snitt osv..

 

Trening og trim med høy intensitet er det du forbrenner mest på, men du bør nok variere intensiteten, og legge inn noe styrke og kondisjonstrening i tillegg.

 

Den beste trimmen er det du selv liker best å gjøre! Selv trener jeg spinning og går turer, men jeg savner styrketrening, så til jul ønsker jeg med styrkestrikker og tenings DVD (Evt pilates har jeg hørt mye bra om.)

 

Legg in infoen, så skal jeg regne ut hvilken meny du bør ligge på! -Jeg er på julebord i morgen, så det er ikke sikkert du hører fra meg før på fredag!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt inne på hvor mye jeg skal gå ned MEn i fra i sommer så har jeg gått ned ca 20 kg og er enda ikke ferdig..... spiser lite kcal 1000-1500 pr.... jeg lurte på om det var for mye eller forlite?

JEg har også diabetes type 2 så derfor er det lite med fett og sukker, men en del tabletter som jeg HÅPER på å bli kvitt

 

 

south-beach dietten Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...