Gå til innhold

Gravid rundt uke 22?


Gjest pi23

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ny her inne på vektklubben. Er gravid i 21+5 og vekta raser opp. Har tidligere vært flink med trening og kosthold, men slik har det ikke vært siden jeg ble gravid.

Har spist godis med gjevne mellomrom og vært i lite aktivitet.

SLUTT På DET NÅÅÅÅÅ!!!

 

Er det noen andre her som er ca like langt på vei?

Hvor mange kalorier spiser dere i døgnet?

Aldri fulgt GR-prinsipper, så vet egentlig ikke i detalj hva det dreier seg om. Finner vel en kort forklaring her inne på bla trimpoeng osv..

 

Tenker å komme med ukesresultater etterhvert, feks hver mandag! noen som vil slenge seg på?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu, og velkommen.

Jeg er også gravid, lnoen uker etter deg. Jeg begynner på uke 18 på fredag.

Men jeg holdt jo på å redusere vekten før jeg ble gravid, og nå prøver jeg mer å passe vekten. Hadde jo noen kg. for mye fra før, og vil nødig legge på meg mer enn strengt tatt nødvendig.

Jeg skriver også nå en liten ukedagebok her inne, og veir meg hver torsdag.

Så jeg slår gjerne følge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Coco=)

 

Så spennende da=) Gratulerer med graviditeten forresten=) Jeg hadde vel 10-12 kg for mye før jeg ble gravid, så.. lite heldig at jeg har lagt på meg ytterligere 10 kg. Men men..slik er det da!

Hvor mange kalorier inntar du i døgnet?

Kan godt veie meg samme dager som deg, og legge inn ukesresultater da.. Registrerer du det her inne på forum, eller? Ikke kjent her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for tredje gang og har gått opp masse i mine to andre svangerskap. Gikk ned med Grete Roede etterpå, og har nå gått kurs og fulgt meny 3 hele veien i dette svangerskapet. Det er herlig å ikke ha gått opp mer enn et par kilo til nå. Føler meg helt i superform, og er fornøyd med meg selv:) Anbefaler alle å få oppfølging av kursleder slik at du får anbefalinger om nok og sunn mat i svangerskapet. Jeg håper jeg greier meg de neste 16 ukene også, vet nemlig at det er slitsomt å ha med meg for mange kilo etter fødselen ...Trimmer litt og spiser lite men ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Pi23

 

Jeg skal ligge på ca. 1600 kcal om dagen, men jeg har nok ikke telt kcal like nøye i det siste. Har pleid å legge inn oppgang (før nedgang) uke for uke på et forum. Også registrerer jeg vekten min på "min forside", slik at jeg får fulgt litt med på vektkurven, føler at den er til stor hjelp, selv om den ikke går ned nå om dagen.

 

Jeg har gått GR kurs tidligere, så jeg prøver å bruke den kunskapet jeg fikk der, også har jeg lest at man ikke skal innta mer enn 500 kcal ekstra når man er gravid. Så selv om jeg ikke slanker meg nå om dagen, følger jeg med, og tenker over det matvalgene jeg tar.

Nå må jeg nok også fortelle at jeg slet med kvalme de første mnd., så da gikk jeg faktisk ned bitte litt, men den vektnedgangen har økt igjen nå.

 

Før jeg ble gravid hadde jeg klart å gå ned til 78,5, men det var fortsat ca. 10 kg. for mye på min kropp. Nå ligger jeg på 80,3, midjemålet har økt til 102 cm, så målet nå er en forsiktig og passelig oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei =)

 

Takk for at dere utveksler erfaringer og gir gode råd=) Disse tas i mot med STORT TAKK=)

 

Jeg har glemt helt av å registrere og deriblandt å tenkte så veldig over kosten de siste dagene. Ja, blir vel mer enn en uke siden jeg var her inne sist.. Jaja..

Har hatt to godterifri dager nå, og satser på å holde det slik framover:D JA, iallefall slik at det bare er i helgene jeg spiser godis=)

 

Flott at du som har to svangerskap bak deg og er i ditt tredje, er i strålende form og ikke har gått opp noe særlig=) Supert!! Vil tro det er nyttig med slike kurs, slik at en kjenner prinsippene og vet hvordan dette fungerer. Jeg lærer litt og litt, og det fungerer egentlig ganske greit :)

 

Hvor langt er dere på vei nå?

Jeg er 23 + 3 idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Klart du kan, hyggelig det=)

Hvordan synes du det går med kosten?

 

Jeg skal på kontroll idag til legen, vanlig svangerskapskontroll. Er 24+ 3 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

til deg er å passe på å spise hver 3. time. Uansett om du er sulten eller ikke!! Det funker, jeg lover.. Ha altid med mat/frukt i veska.

Tenk på forbrenninga i kroppen som en vedovn. Den må ha en liten pinne med jevne mellomrom, for å holde flammen oppe. ellers slukner den. Det samme gjelder vår forbrenning.

Gratulerer med den lille forresten. Selv er jeg 24 uker på vei.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

Takk for godt råd =) Er noe jeg husker på i ny og ne, for VET jo at det er det beste.. Bruker også å sammenligne forbrenninga med en vedovn.. hehe..

 

Gratulerer med den lille til deg også =)

hvor mye har du gått opp siden du ble gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...