Gå til innhold

Hva steker dere maten i?


Gjest Ging

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta86

Jeg har panner og gryter hvor du ikke trenger fett i det hele tatt, så jeg har sluttet å bruke olje. Ellers så vil jeg anbefale å bruke vita hjertego' oljen eller soya olje. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kursleder anbefaler oss å bruke norskprodusert rapsolje.

Ja, det er mye kcal i det, men oljer inneholder sunne fettsyrer som er godt for kroppen. De sunne fettsyrene er nødvendig for å hjelpe kroppen å kvitte seg med det dårlige fettet. Vi er visstnok alt for redde for dette sunne fettet som er veldig bra for oss.. Vi får derfor også anbefalt å spise litt nøtter o.l. hvis vi sliter med å komme opp i rett antall kcal. Alt selvfølgelig med måte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sussebass

Hei :D

Jeg bruker soya-olje eller vita hjertegod-margarin...

for enkelte ting kan bare ikke stekes i olje syns jeg, da ødlegger jeg maten, biff eller fisk, syns jeg skal steke i smør.. men har selvfølgelig så lite som mulig... for fy fader så mye kalorier det er.. men har man høy varme skal ikke maten trekke til seg olja har jeg hørt... :) men jeg kan ikke regne ut kaloriene i alt det jeg steker i for da er jo pluttselig halve middagsrasjonen brukt opp på bare det.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer flytende det er jo sunnere er det. Flytende margarin er sunnere enn melange, olje er sunnere enn flytende margarin også videre. Jeg bruker rapsolje. har en oljespray jeg sprayer et par ganger med i pannen og det er nok til en gangske så stor porsjon:)

 

Jeg renger ikke med de kcal selvom det er kcal rikt. Det er sunne fettsyrer som er bra for kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt olje i sprayform som anbefales i GR produktbok.Den heter FRY LIGHT.

Kan velge mellom oliven og solsikkeolje. MEN,OG DETTE ER DET BESTE!!! det er KUN 1 kcal pr. spray, utrolig genialt.Fås kjøpt på MENY.Den er veldig drøy i bruk,og det er lett å holde tellinga på kcal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...