Gå til innhold

målinger?


Gjest halima
 Share

Anbefalte innlegg

hvor ofte er lurt å veie seg når en er på slanker'n?

skal en ta måle rundt armer, bein , hotferog mage? hvor ofte?

 

jeg så på tv i går (tv3) du er va du spiser og der gjorde ernæringsfysilogen det!

trodde ikke det var så mye spekk i 73 kg med pølser det er 15 kg tror jeg det var... ikke noe mer pølser her i alle fall

 

er det like mye spekk i kylling og kalkun pølsene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg veldig sjelden, men tror de fleste her har en veiedag i uken. Oftere enn det vil jeg i alle fall ikke anbefale å veie seg. Det er bare frustrerende. Selv måler jeg meg rundt mage og hofte (en gang i uka), og synes det er greit. Har også sett på "Du er hva du spiser", og sett at der måler man flere plasser. Det er vel også flere her som gjør det. Selv er jeg mest opptatt av mage og hofte, så da måler jeg der. Det er kanskje lurt å måle de områdene man er mest opptatt av? Det er i alle fall motiverende å se at det kan minke der i noen av de ukene når vekta ikke minker spesielt (og omvendt)

 

Når det gjelder spekk i pølsene, fikk jeg vel ikke akkurat sjokk av programmet i går :P Hvor mye spekk det er i kylling/kalkunpølser vet jeg ikke, men det er nok lurt å velge det eller lettere pølser (f.eks. fra det sunne kjøkken) hvis man vil ha pølser. Jeg spiser det kanskje et par ganger i måneden, så jeg har ikke så fryktelig dårlig samvittighet (og jeg spiser mest kylling og kalkunpølser). Han i programmet spiste jo opp mot 20 pølser på en uke! Det er litt andre dimensjoner over det :)

 

Lykke til! Du finner sikkert ut en veiing/måling som passer deg. Tror det er ganske individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...