Gå til innhold

Bare litt for mye


Gjest Handballjente

Anbefalte innlegg

Gjest Handballjente

Jeg er snart 19 og har spilt håndball i hvertfall 10 år. Alltid trent flere ganger i uka. Men likevel føler jeg ikke at kroppen er som den skal. Er litt over 170 høy og veier omtrent 70kg. Jeg vil gjerne stramme opp både mage og lår.

Jeg har i det siste begynt å trene en del i treningstudio.

 

Er egentlig veldig viljesterk men har behov for noe konkret og en nøye plan over hvilke øvelser og hva slags mat jeg skal spise til hver tid.

 

Noen som har noen øvelser som _funker_ til å strammer opp lår, rumpe og mage?

 

Noe annet jeg trenger er forslag til noe godt, lettvindt som jeg kan rekke å lage til frokost på minst mulig tid.

Samt matpakke som er fristende å spise på skole og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest liljekonval

Hei hei!

 

Jeg akkurt som deg, har spillt håndball i mange år, går i tillegg også siste året på idrettslinja og blitt vant til å ha en trener som motiverer meg på banen og i timene. Men jeg er også veldig glad i mat, og spiser litt for mye av alt. Så vekta har krøpet oppover og magen utover.. Og jeg er helt enig med deg, det kan være vanskelig å starte på egen hånd.

 

Men sett deg ned og skriv ned det som motiverer deg, hvorfor trener du? Er det gøy? For å bli god håndballspiller? Er det for skjønnhet? motiverer det med musikk? Deretter anbefaler jeg deg å skrive opp en månedsplan for når du skal trene, prøv å følge denne. Ikke tillat deg selv og droppe treninga som du har planlagt, dra på håndballen og på trenings senteret. Har du ikke motivasjon les lista om hvorfor du vil trene, og hva som må til for at du for motivasjon. Ha den alltid lett tilgjengelig. Husk at det er mye som er trening og at det er gjerne disse tilleggs aktivtetene som hjelper mot det lille ekstra. Ta deg joggeturer i skog og mark, ta med venner dra i svømmehallen, om sommeren hopp på trampoline, på stranda svøm litt ekstra og spill vollyball i stedet for å sole deg, ta deg kanotur... osv. Det siste er å lage seg konkrete mål, som er oppnåelige men som man likevel må strekke seg litt etter..

 

De grunnleggende øvelsene som knebøy, markløft er veldig bra, for oppstramming. Og for mage anbefaler jeg "pilatesball" Det har hjulpet meg mye!:) Ellers er MRL timene som mange treningsentere har suverene og spinning er bra for lår.

 

Frokost spis noe som holder deg mett lenge, grovbrød med skinke og tomat tar ikke lang tid å lage, og er magert. Evnt. kan du lage en smoothie kveld før og ha den stående i kjøleskapet. Matpakke: Lag kyllingsalat, brødskiver med magert pålegg, ta med deg frukt og grønt... Prøv å tenk Hva holder meg mett lenge? Men husk man trenger mat når man trener! så ikke dropp å spis..

 

Dette ble litt langt, men håper dette hjelper litt for det, og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mottis30

hei

 

Det jeg spiser til frokost er muslie fra go`dag,den billigste er den som heter frukt. Jeg spiser dette med yoghurt eller cultura med smak. Dette holder meg mett i de 3-4 timene før neste måltid.Husk å drikke nok vann.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...