Gå til innhold

Hvilken mat er billig i Sverige? Sunn mat...


Gjest 75nicka

Anbefalte innlegg

Skal på harrytur i helgen og hadde tenkt å kjøpe med matvarer som vi ikke har her hjemme, evt er billigere enn her hjemme.

Kom gjerne med tips til alt fra fullkornspasta til lett creme fraiche :)

TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studenten

Hei!

 

Det beste å kjøpe i Sverige er selvsagt kjøtt av ulike slag. Kyllingfilet, svinekjøtt og karbonadedeig er alle greie ting å ha i fryseren. Mye billigere enn i Norge. Ellers finnes det flust av deilig og sunt kjøttpålegg av alle slag. Kjøp kvantumpakker og frys ned i passe porsjoner.

 

Ellera har jeg sett at de har "Weight watchers" produkter der, men har ikke prøvd de.

 

Men ligg unna godis-butikkene. Forsøkte forrige helg å kjøpe litt slik at vi kunne ha til påsken... Tanken var god, men tror du det er så mye igjen i skapet nå? Neida! Viljestyrken var ikke så sterk som jeg hadde trodd gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, studenten - jeg kjenner til den der :)

 

Hvis du liker fun light har de flere varianter der som ikke fåes kjøpt her i Norge.. Blandt annet lime og jordbær.. begge de to er vledig gode synes jeg.. Tror det også er endel billigere enn i Norge... Ellers har de også større utvalg av lettprodukter der.. så jeg anbefaler deg egentlig bare å kikke litt rundt. Det er jo uansett morsomt å handle i butikker som har annet utvalg enn det man har her (hehe, dette tar jeg som et tegn på at jeg har blitt voksen)

 

De har også endel potetgull som inneholder 30-40 % mindre fett, men disse vil jeg anbefale deg å IKKE kjøpe.. Totalt sett er det fortsatt veldig mye kalorier i det og fortsatt et dårlig valg hvis man vil slanke seg.. Men det er lett å bli lurt eller rettere sagt - lure seg selv (snakker av erfaring)

 

Hvis dere spiser mye taco er tacoproduktene billige i sverige..

Ellers slenger jeg meg på forslagene til studenten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du baker mye, er mel gunstig. 5 kg forpakninger veldig billig.

 

Og spelt er mye billigere enn i Norge, men da heter det heter det ikke spelt (og akkurat nå står det helt stille...) Dinkel, var det!

 

Kalkunbryst - vi bruker det også i pastasauser, hvor vi kutter det opp og steker det i biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studenten

Forresten har de mange spennende knekkebrød i Sverige (knekkebrødets hjemland) Kjøpe et nytt nå, som jeg mener å huske het "Crispn light", ca 20 kcal per skive. Veldig gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk for mange GODE tips :)

 

Spelt (Dingel!!) hadde jeg aldri funnet ut av....

I en svensk matbutikk lenger inn i landet fantes det ikke noe som hette Karbonadekjøttdeig, så da fikk jeg aldri kjøpt det siden de ansatte ikke visste hva jeg snakka om...Har derfor store planer om å kjøpe dette denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert' date=' takk for mange GODE tips :)

 

Spelt (Dingel!!) hadde jeg aldri funnet ut av....

I en svensk matbutikk lenger inn i landet fantes det ikke noe som hette Karbonadekjøttdeig, så da fikk jeg aldri kjøpt det siden de ansatte ikke visste hva jeg snakka om...Har derfor store planer om å kjøpe dette denne gangen.[/quote']

 

Svenskene kaller det nötkött, ikke karbonade. Nötkött er en fellesbetegnelse, og kan ha både 5 %, 10 % og 15 % fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...