Gå til innhold

trenger ny motivasjon


Gjest lille my
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært kjempeflink i 17 uker. Har gått ned 12,8 kilo og minus 13 cm på midjen. Men nå føler jeg at jeg har møtt en vegg! Jeg er blitt kjempelei av å alltid tenke på hva jeg spiser, selv om jeg ser at det hjelper veldig å notere det ned. Jeg har jo ikke tenkt til å notere alt resten av livet, men tenkte at jeg skulle holde det gående litt til...

 

Og så er jeg lei av å "finne på" middag, er blitt matlei, og ønsker meg bare kjapp-kjappe middager (som går like fort som grandis og pølse m/pommes frites, men uten alle kaloriene). Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal holde på motivasjonen? Er så fornøyd med det jeg har oppnådd, men har fortsatt like langt igjen, og jeg prøver jo å få til en livsstilsendring, så jeg føler ikke at jeg har forsaket så fryktelig mye heller. Følte inntil nylig at dette kunne jeg absolutt leve med resten av livet, ikke bare til "slankekuren" var over. Men nå dabber det altså av... :P

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet du har nå tror jeg vi alle møter før eller senere:) Vi er super motivert til å begynne med, trimmen er gøy og lage ny mat er spennende og godt! Men hverdagen kommer jo igjen, hvor ting blir kjedelig, vi er stresset og vil ha det lettvint, og vi forbinder lettvint med pizza og pølser.. Men fakta er at det tar like kort tid å koke en suppe, lage seg wokmiddag eller en gryterett. Her er det fremdeles sunne muligheter, ta med litt ferdiglaget salat på butikken til å ha ved siden av.

 

Det å lage opp gryteretter, lapskaus ol. lønner seg innemellom for å putte i fryseren til disse dagene vi slettes ikke har lyst til å slave ved kjøkkenbenken:p På late dager fungerer det godt for meg! Ellers kjekt med strimlet svinekjøtt, grønnsaker og ris- hele middagen laget på 12minutter; og det er under tiden på en grandiosa..

Du har jo vært veldig flink så langt! Du må ikke gi deg nå! Gå heller igjen dine målsettninger og lag deg belønninger som du skal få etter f.eks 5kg ned. Da har man hele tiden noe å se frem til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ofte! Gjerne oftere enn før, og lite av gangen, da er det liksom lov å spise når du blir fort sulten igjen. Og lag store middager, så kan du varme opp dagen etter eller et par dager senere.

 

Tips til sunne, enkle middager som jeg ofte tyr til:

 

Kalkunpølser, potetmos i pose, erter.

 

Kok/trekk lakseskiver, kok gulrøtter el brokkoli og ris.

 

Stek karbonader, lag salat og kok pasta.

 

Stek grønnsaker du liker, ha i strimler av grillet kylling, en klatt rømme og krydder og la surre litt. Putt i pitabrød. Digg!

 

Ja, dte var de jeg kom på sånn i farta......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superenkel middag som jeg ofte tyr til på en fredagskveld:

Kjøp et godt kjøttstykke, pepperbiff e.l. Mens biffen steker legger du opp ferdig salat fra pose på en tallerken og blander med cherrytomater og rødløk. Ved siden av biffen lager jeg rødvinssaus, som har veldig få kalorier. Festlig, lett og mettende - samt superkjapt. Middag på under et kvarter!

 

Forresten: Du har vært utrolig flink! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke falle tilbake til gamle synder for det er slett ikke sikkert du går like lett ned i vekt neste gang, (har erfaring med det). Stå på og ikke gi deg.

 

Jeg er også matlei for tiden og har ingen lyst til å lage middag, men slikt er vanlig før jul. Kanskje du burde prøve å stabilisere vekten litt, ha som mål ikke å øke over jul og ta det litt med ro hva "slanking" angår? Det skal jeg gjøre. Jeg vet at etter jul kommer jeg til å savne vanlig mat og da kan man gå løs på vektreduksjon igjen. Inntil da slapper jeg litt av og spiser sånn høvelig sunt, men passer på ikke å spise mer etter at jeg er mett (det er faktisk en liten kunst, -som jeg ikke alltid behersker).

 

Vær glad for det du har oppnådd, men ødelegg det for all del ikke med å gi helt blaffen. Der er foskjell på å senke skuldrene å ta det litt med ro og det å gi blaffen og skeie helt ut!

 

Lykke til og god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar. Føler at motivasjonen er på vei tilbake. Skal i alle fall ikke gi meg nå!!

 

Tror at gjennom selve julen blir det mest konsentrasjon på å holde vekten, for så å gå på med ny giv over nyttår. Kanskje kroppen har godt av litt "hvile" fra vektnedgang? Reiser hjem til foreldrene mine i jula, og har alliert meg med søstra mi for å få dilte med henne på trening, slik at det ikke bare blir sofakos og julemat uten noen trim...

 

Takk igjen, det hjelper virkelig å ha så mange som backer en opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...