Gå til innhold

Gikk opp i vekt den første uka! :(


Gjest SurreLise

Anbefalte innlegg

Gjest SurreLise

Har hatt en liten nedtur nå min første uke på kurs. Gikk opp 0,7 kg. I følge menyen min skal jeg spise 1900 kcal, men i snitt har jeg lagt på ca. 1700 kcal. Har en liten gutt som jeg fullammer samtidig som jeg trener ganske mye. Fikk 24 trimpoeng denne uka. Lurer på om det rett og slett har blitt for lite inntak i forhold til uttaket.

 

Noe trøst og oppmuntring å få der ute...? Noen som har erfart å gå opp i vekt enkelte uker i kurset? Er litt nedenfor i dag som dere kanskje skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Har hatt en liten nedtur nå min første uke på kurs. Gikk opp 0' date='7 kg. I følge menyen min skal jeg spise 1900 kcal, men i snitt har jeg lagt på ca. 1700 kcal. Har en liten gutt som jeg fullammer samtidig som jeg trener ganske mye. Fikk 24 trimpoeng denne uka. Lurer på om det rett og slett har blitt for lite inntak i forhold til uttaket.

 

Noe trøst og oppmuntring å få der ute...? Noen som har erfart å gå opp i vekt enkelte uker i kurset? Er litt nedenfor i dag som dere kanskje skjønner.[/quote']

 

 

Hei! Du har nok spist alt for lite, gå opp til minimum 2200 kcal om du skal drive og trene like mye. Husk at du skal opp en meny når du fullammer! Fullamming tar ca 500kcal pr dag fra kroppen, og om du ikke spiser nok løsner det for mye miljøgifter fra fettet i kroppen din og dette går over i melka til barnet ditt.

Sa ikke kurslederen noe om dette??

1700 kcal er jo alt for lite for en mor som fullammer og trener mye.

 

Kan bare ta meg selv som eksempel, har 20 trimpoeng i uka og spiser 2200 kcal pr dag og jeg ammer kun 1 gang om dagen. Jeg pleier ikke å gå opp om jeg holder fast på denne planen:-)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SurreLise

Nei, kursleder sa ingenting om dette. Jeg har fortalt henne at jeg trener mye og ut fra dette og ammingen hadde hun regnet ut at menyen min skulle være ca. 1900 kcal. Forsto det slik at dette var en meny over det jeg vanligvis ville blitt satt på. Jeg skal forsøke å spise mer for du har nok helt rett i at det har vært litt for lite.

 

Hvordan går det med deg på 2200 kcal? Ønsker du å holde vekta stabil eller er en reduksjon målet? Det hadde vært interessant å høre mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...