Gå til innhold

Hei! Ønsker kontakt med medmennesker i samme situasjon:-)


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 29 år, som har slitt med overvekt i ti år nå. Jeg har lyst å maile, evnt. kommunisere med andre- her inne for å få en slags "konkurent" eller "hjelper" her på vektklubben. Eller ei gruppe å bli medlem i, der hvor vi rapporterer resultat til hverandre.

 

Noen som vil hjelpe en sliten sjel??? Sliten etter ti år i dette fangenskapet!! En tynn pike fanget i en tjukk kropp!

 

Har såvidt begynt med Libra for meg selv, snart 2 kg ned på 2 uker. Men veien er lang. Jeg vil ned 40 kg.

 

Jeg veier 100 kg blank, og det er den magiske grensen for at nå MÅ jeg ta skjeen i annen hånd! Jeg er jo bare 1,65 høy... Noe som er litt tragikomisk, er at jeg legger på meg så utrolig mye rundt magen. Føtter og armer er ikke tykke i det hele tatt... Får mange "-smil, og nikk, og akk så lykkelig du som er gravid må være-setninger og blikk" - titt og ofte!! Noe som igjen resulterer i at jeg stenger meg inne. Og det er ganske ille, sosiale og glade jenta som jeg egentlig er!

 

Har lagt livet mitt på vent. Til jeg blir tynn. Sydenferier får vente. Alle de klærne jeg har- får vente. Hmmm. De MÅ jo vente... .Ut på byen får vente. Sex med lyset på får vente. Alt skal gjøres når jeg blir tynn.... Jeg savner livet mitt!! Orker ikke mer av dette.

 

Kan noen være så snille å hjelpe meg? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på! Den dagen jeg blir et normalt utseende menneske, står for meg som en tindrende, lysende stjerne i det fjerne. Vil du /dere hjelpe meg dit?

 

Skriv litt til meg da, så jeg får høre litt om deg/dere. Og jeg forteller mer om meg selv om det skulle være av interesse også...

 

Ha en fortreffelig aften alle som datt innom for å lese dette!

 

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Jeg vil gjerne slanke meg sammen med deg :-)

 

Libra har jeg ikke så mye kjennskap til. Vet at du må spise kli før hvert måltid?? ...ellers har jeg prøvd veldig mange slankekurer. Lett er det ikke, men det er jo så mange andre som klarer det. Da kan vi også!!!

 

Da jeg leste innlegget ditt kjente jeg meg veldig igjen i det meste. Alt det derre med å sette livet på "hold" til jeg blir tynn. Men nå har jeg bestilt syden-tur. Skal reise i vinterferien neste år. Ville selvfølgelig ikke ha reist i dag, men om 1 år til skal jeg nyte livet igjen :-) Helst før det også.

 

Jeg har vært overvektig siden jeg fikk datteren min for snart 10 år siden. Det er synd å tenke på at hun ikke hadde en mamma som badet med henne, men satt i en stol og så på(med kjole på). Når hun tegner bilder fra stranda bader hun og jeg sitter alltid i en stol på land... Når vi skal til syden skal jeg bade mye sammen med henne. Det gleder hun seg veldig til. Jeg bare MÅ klare å bli kvitt fettet denne gangen!

 

Jeg har heller ikke lyst til å gå på byen, kjøpe nye klær, få meg kjæreste osv Det er ting som ikke er gøy når jeg er så missfornøyd med vekta. Det er veldig mye jeg ikke har lyst til pga vekta!!!

 

Det aller verste er magen, som du også nevner. Jeg ser også gravid ut, men kan ikke skryte på meg tynne armer og bein :-(... men magen er veldig plagsom. Var oppe i 121 cm for noen dager siden, er 168 cm høy, veier ca 97 kg. Veiedag i morgen.

 

Formen er elendig for tiden. Må komme igang med bevegelse/trening! Gleder meg til å få mer overskudd i hverdagen...etterhvert!

 

Er du flink til å trene?

 

Nå er det sunt kosthold som gjelder. Skal telle kcal. Har blitt litt vanskelig nå i påska... Holder på å lese i ei bok om fettforbrenning. Veldig interessant! Skal nok skrive ned noen av de gode rådene jeg har fått på tråden min "fettet skal bort!!!"

 

Godt at påska snart er over.

 

Håper vi kan være med på å motivere hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Heisann :)

 

Vil gjerne støtte deg det jeg klarer.. Veien er laaang for meg. Er 180 høy og veier 127 kg nå... (etter påske :) Før jul 2006 veide jeg ca. 104 kg... så ble jeg gravid i jan/feb 2007 og siden gikk det bare oppover. Etter jeg fikk junior i oktober.. har jeg LAGT på meg.. Går på noen medisiner som øker matlysta og nådde matchvekt etter en sydenferie nå.. 128.9!! *hjelp* sier jeg bare. Begynte på GR kurs i januar og gikk ned 5.. til 119,6.. så sprakk jeg og la på meg de 5 og 5 til på sydentur. Jeg dreit i om jeg var feit egentlig..sola meg for det!

 

Har problemer med knærne og betennelser..sliter med å gå så det haster å komme meg ned i vekt så jeg kan løpe etter lillegutt når han blir større.

 

Du/dere må gjerne ta kontakt på msn: turidvsin@hotmail.com

 

Er sÅÅÅ lei av å være tung og sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg kommer til å slenge deg på msn lista mi impulsiv...vi er i VELDIG lik situasjon, jeg har selv ei lita ei..litt større en din. hun ble født når du ble gravid :)

 

Jeg veier i dag 122,7 :S og må si jeg ser på veien til et lettere liv med skrekkblandet fryd...

 

jeg legger deg til på msn..så får vi prate litt der..så får vi se om kjemien stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

jeg vil gjerne være med ..veier nå 118,2 i går på gr kurs. jeg er sykemeldt pga vekt og psyke og bruker reductil.

jeg har 3 barn, 2 gutter på 6 og 7,5 og en jente på 2,5..og er gift.

 

jeg har vel verdt litt motsatt ,dritt i alle andres meninger men veldig såra over at jg ikke var bra nok som jg var og trøstespiste en hel masse.

 

men nå bryr jg meg om meg selv.. men lever jg k godt svømme og sole meg osv og har i hvertfall sex med lyset påååååå. hehe

 

klem og ønsker deg lykke til vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

har jeg tatt tak i meg selv og begynt på kurs, skal KNEKKE det udyret som er inni meg som skriker etter usunn mat rett og slett. skal klare dette. MÅ klare dette.

 

Jeg er ei gift ei på 32 som godt kunne tenke meg å henge litt sammen med dere her inne hvis det er greit. Jeg var 114,2 kg da jeg startet kurset, er nå 109,1. Målet mitt er ikke å bli superslank, det kan jeg sikkert ikke heller pga beinbygning. Men slank+ hadde vært flott. Kanskje 80 kg? Jeg er 165 cm høy. Tror dette ikke er langt i fra min trivselsvekt.

 

Jeg har ikke barn, men det er det som er hele poenget her, i allefall halve poenget. Vi har nemlig strevd med å få barn, så derfor har jeg meldt meg på kurs, slik at jeg kan få hjelp til å gå ned i vekt og dermed øke sjansen til å bli gravid. Men vi øver jo selvfølgelig i mellomtiden uansett :)

 

I tillegg er jeg rett og slett lei av å være feit. trenger vel ikke si noe mer ang det.. :)

 

Jeg har gått på kurs i 3 uker nå, og har gått ned litt over 5 kg *kjempestolt*

Gikk opp et halvt kilo i påskeuken, men det som er så bra er at jeg ikke har skeiet ut, det er fordi jeg har fått mere muskler :) HELT sant!! :) Og så har jeg spist for lite. HELT sant det også he he

Målene har gått inn, og jeg merker det på klærene.. har allerede rukket å få 5 kilos merke og et bragd-merke etter 17,5 trimpoeng i påsken..Og jeg kan LOVE at den halvkiloen skal VEKK til neste onsdag

 

Går dere på kurs?

 

Heier på dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluffy79

Jeg vil veldig gjerne bli kjent med dere her :)

 

Jeg er ei jente på 28 år fra Fredrikstad, er samboer (gifter meg sensommmer) Og vi har 1 datter på 4 år sammen og en sønn på 3 måneder.

 

Jeg har alltid sett på meg selv som overvektig og har slitt veldig med det. Selvtilliten har vært på bånn gjennom årene.

Året før jeg fikk datteren min klarte jeg virkelig å slanke meg stort :) Gikk da ned 40 kg på 8 måneder. La om kostholdet og trena masse.

Men så ble jeg jo gravid da, og klarte gjennom svangerskapet og legge på meg alle kiloene igjen...Etter den tid har det gått litt opp og ned, mest opp desverre.. Klarer fint å beholde motivasjonen 1 månedes tid og gå ned 10 kg, men så sprekker jeg da. :)

Da jeg ble gravid i fjor var jeg jo stor fra før, veide vel da 102 kg ca.. La på meg ca 12 kg i svangerskapet, noe jeg er fornøyd med. Gikk raskt ned 8 av dem da jeg fikk han ut.

men siden han ble født like før jul så har jeg jo bare skeiet ut og kost meg da..Aaaalt for mye..Sist jeg veide meg veide jeg 105 kg. Har ikke vekt for øyeblikket så nå vet jeg ikke. Men 1. påskedag så var det slutt for min del! Trena har jeg gjort 1 måned nå, og skal trene mer framover. Trener på Friskis og svettis og synes det er helt topp :)

Jeg har jo klart det før så jeg burde klare det igjen. men det har jeg jo sagt mange ganger i det siste. men denne gangen mener jeg alvor! Nå er jeg lei av å være så svær og fet. har jo ingen fine klær som passer. Jeans orker jeg ikke gå med.

 

Og nå skal jeg jo gifte meg til sommeren og har fått en ekstra motivasjon der.

Mye lettere når man er flere i samme båt.

 

Legger ved min msn adresse, så legg meg gjerne til! hadde vært kjempe koselig å hatt noen å holde motivasjonen oppe med! linda_ersland@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

i dag har dagen godt så som så sto ikke opp før kl 12..har barnefri..men har spist brunch og skal snart spise lunch hehe. skl på jubileum i kveld gleder meg en masse..og det blir ikke servert alkohol og det er jg glad for. for jg LIKER IKKE ALKOHOL. skal klare meg ganske bra i kveld.

 

håper dere alle får en fin helg..klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eirinwi

Leste innlegget ditt og synes du er på god vei allerede mot et slankere liv. Du har tatt det første skrittet at du tenker at slik vil jeg ikke være, og nå er det å sette tanker ut i handling. Jeg har alltid slitt med for mange kilo fra jeg gikk på ungdomsskolen, og da jeg fikk barn ble det ikke bedre. Nå er jeg 37 år og har levd en del usunt i flere år, og jeg har heller ikke trimmet noe særlig. Jeg har tenkt at en dag når jeg blir tynn kan jeg dra i svømmehallen, jeg kan dra til syden å ligge på stranden, jeg kan kle meg i lette fine sommerklær o.s.v. Men jeg har satt det på vent og ikke gjort noe med det. Jeg har ofte vært deppa og egentlig laget meg mange unskyldninger for å ikke ta tak i min egen situasjon. Så den 29.03 gikk jeg på vekta og den viste 99,9 kg, da ble jeg ganske deppa. Er 1,74 cm høy og veier over 30 kg for mye. Men etter å ha tenkt meg litt om bestemte jeg meg for å ta tak i problemet. Så nå har jeg vært flink i 1 uke. Har spist sunt og trimmet min. 30 minutter hver dag. Men problemet er at jeg har kun gådt ned 300gr. Men det er noe med at hvis en spiser for lite og begynner å trimme så kan dette skje. Men jeg håper på et godt resultat etter hvert. Så mitt råd til deg er at du må sette deg delmål som du kan klare å nå, ikke tenk for langt fram i tid. Gi deg selv noen belønninger underveis hvis du har klart å nå ditt mål. Hvis du sprekker en dag, er det ikke verdens undergang, du må bare si til deg selv at ok så gikk det ikke så bra i dag, men i morgen er det en ny dag. Hvis du vil kan vi godt støtte hverandre i kampen mot kiloene. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få selv, for motivasjonen er størst til å begynne med men jeg er redd den kan dabbe av etterhvert. Så hvis vi er flere, står vi sterkere. Ønsker deg i allefall "masse" lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne slanke meg sammen med deg :-)

 

Libra har jeg ikke så mye kjennskap til. Vet at du må spise kli før hvert måltid?? ...ellers har jeg prøvd veldig mange slankekurer. Lett er det ikke' date=' men det er jo så mange andre som klarer det. Da kan vi også!!!

 

Da jeg leste innlegget ditt kjente jeg meg veldig igjen i det meste. Alt det derre med å sette livet på "hold" til jeg blir tynn. Men nå har jeg bestilt syden-tur. Skal reise i vinterferien neste år. Ville selvfølgelig ikke ha reist i dag, men om 1 år til skal jeg nyte livet igjen :-) Helst før det også.

 

Jeg har vært overvektig siden jeg fikk datteren min for snart 10 år siden. Det er synd å tenke på at hun ikke hadde en mamma som badet med henne, men satt i en stol og så på(med kjole på). Når hun tegner bilder fra stranda bader hun og jeg sitter alltid i en stol på land... Når vi skal til syden skal jeg bade mye sammen med henne. Det gleder hun seg veldig til. Jeg bare MÅ klare å bli kvitt fettet denne gangen!

 

Jeg har heller ikke lyst til å gå på byen, kjøpe nye klær, få meg kjæreste osv Det er ting som ikke er gøy når jeg er så missfornøyd med vekta. Det er veldig mye jeg ikke har lyst til pga vekta!!!

 

Det aller verste er magen, som du også nevner. Jeg ser også gravid ut, men kan ikke skryte på meg tynne armer og bein :-(... men magen er veldig plagsom. Var oppe i 121 cm for noen dager siden, er 168 cm høy, veier ca 97 kg. Veiedag i morgen.

 

Formen er elendig for tiden. Må komme igang med bevegelse/trening! Gleder meg til å få mer overskudd i hverdagen...etterhvert!

 

Er du flink til å trene?

 

Nå er det sunt kosthold som gjelder. Skal telle kcal. Har blitt litt vanskelig nå i påska... Holder på å lese i ei bok om fettforbrenning. Veldig interessant! Skal nok skrive ned noen av de gode rådene jeg har fått på tråden min "fettet skal bort!!!"

 

Godt at påska snart er over.

 

Håper vi kan være med på å motivere hverandre :-)[/quote']

 

 

Så glad jeg ble, når jeg logget meg inn nylig, og så at jeg hadde fått svar! Er virkelig glad for å høre om flere som har det slik som meg.

 

Jeg har også vært overvektig siden jeg fikk sønnen min for ti år siden, og før jeg ble gravid veide jeg 52 kg. . . Siden har det ikke blitt flere barn, er ferdige med den delen. Har en kjæreste som sier han er glad i meg som jeg er, men det er ikke jeg. Jeg er en person som nekter å innfinne meg med å være overvektig resten av livet. Det er bare problemer med vekten, som gjør at jeg ikke er 100% lykkelig med livet mitt. Hadde jeg fått bukt med den så... - verdens gladeste jente!

 

Lillesøster sliter litt med noen kg, og jeg fikk høre at hun hadde lånt en libra bok av ei venninne. Så jeg har ikke satt meg så mye inn i den dietten. Jeg får bare ferdigskrevne oppskrifter fra henne, som jeg følger. Hun har drevet med dette i en måned, og gått ned tett oppunder ti kg! Så dette ville jeg også prøve. Hadde veiedag forrige onsdag, og da var jeg 99,4. så førstkommende onsdag blir spennende, for dette er den første libra uka mi!

 

Påska gikk ikke så bra for min del, men nå føler jeg at jeg endelig er i gang. Har kjøpt meg kort på treningsstudio. Har vært der noen ganger, og følte ikke at det var tungt i det hele tatt. Enda den uka startet jeg med mensen, hodepine og en kraftig forkjølelse... Så det kan jo bare bli bedre!

 

Jeg håper vi kan hjelpe hverandre med å få et bedre liv. Hvor vi kan være der HELT og FULLT for de skjønne barna våre- ikke minst. Og få det bedre med oss selv også

Hvordan har det gått med deg i det siste? Syns det er virkelig interessant å høre! Og kommer å følge med om du legger ut noen gode tips og råd.

 

Hvis ønskelig må du bare sende mail: frkmorken@hotmail.com

Ha en fortreffelig dag.

 

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei' date=' jeg kommer til å slenge deg på msn lista mi impulsiv...vi er i VELDIG lik situasjon, jeg har selv ei lita ei..litt større en din. hun ble født når du ble gravid :)

 

Jeg veier i dag 122,7 :S og må si jeg ser på veien til et lettere liv med skrekkblandet fryd...

 

jeg legger deg til på msn..så får vi prate litt der..så får vi se om kjemien stemmer :)[/quote']

 

Heisann- jeg vil gjerne være med, slik at vi kan være en støttespiller for hverandre. Jeg er ikke gravid, det er det ti år siden jeg var, men de kg som kom da- de har jeg ikke blitt kvitt!!! Om det er interessant, så er mailadrese: frkmorken@hotmail.com

 

Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

jeg vil gjerne være med ..veier nå 118' date='2 i går på gr kurs. jeg er sykemeldt pga vekt og psyke og bruker reductil.

jeg har 3 barn, 2 gutter på 6 og 7,5 og en jente på 2,5..og er gift.

 

jeg har vel verdt litt motsatt ,dritt i alle andres meninger men veldig såra over at jg ikke var bra nok som jg var og trøstespiste en hel masse.

 

men nå bryr jg meg om meg selv.. men lever jg k godt svømme og sole meg osv og har i hvertfall sex med lyset påååååå. hehe

 

klem og ønsker deg lykke til vi snakkes[/quote']

 

Beundrer deg for at du kan gi blanke i andres meninger, så flink er ikke jeg... Men skjønner den følelsen du har innerst inne fordi.

 

Lys med sex på skal bli. Men ikke før noen flere kg er borte. Har gått med på å tenne lys da..... hehe

 

Ønsker deg også masse lykke til! Mail eller msn gjerne om interessen er der: frkmorken@hotmail.com

 

Så skal jeg støtte deg så godt jeg kan. For dette er ikke enkelt. Da hadde jeg vært tynn for ti år siden... Tenke på at hele tjue åra mine gikk med til å kle seg i sort og skjemmes over seg sjøl... Skammer meg. Nå i okt fyller jeg 30, og har satt meg som mål at jeg ikke skal være overvektig da!!!!!!

 

Ha en fortryllende dag!

 

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegget ditt og synes du er på god vei allerede mot et slankere liv. Du har tatt det første skrittet at du tenker at slik vil jeg ikke være' date=' og nå er det å sette tanker ut i handling. Jeg har alltid slitt med for mange kilo fra jeg gikk på ungdomsskolen, og da jeg fikk barn ble det ikke bedre. Nå er jeg 37 år og har levd en del usunt i flere år, og jeg har heller ikke trimmet noe særlig. Jeg har tenkt at en dag når jeg blir tynn kan jeg dra i svømmehallen, jeg kan dra til syden å ligge på stranden, jeg kan kle meg i lette fine sommerklær o.s.v. Men jeg har satt det på vent og ikke gjort noe med det. Jeg har ofte vært deppa og egentlig laget meg mange unskyldninger for å ikke ta tak i min egen situasjon. Så den 29.03 gikk jeg på vekta og den viste 99,9 kg, da ble jeg ganske deppa. Er 1,74 cm høy og veier over 30 kg for mye. Men etter å ha tenkt meg litt om bestemte jeg meg for å ta tak i problemet. Så nå har jeg vært flink i 1 uke. Har spist sunt og trimmet min. 30 minutter hver dag. Men problemet er at jeg har kun gådt ned 300gr. Men det er noe med at hvis en spiser for lite og begynner å trimme så kan dette skje. Men jeg håper på et godt resultat etter hvert. Så mitt råd til deg er at du må sette deg delmål som du kan klare å nå, ikke tenk for langt fram i tid. Gi deg selv noen belønninger underveis hvis du har klart å nå ditt mål. Hvis du sprekker en dag, er det ikke verdens undergang, du må bare si til deg selv at ok så gikk det ikke så bra i dag, men i morgen er det en ny dag. Hvis du vil kan vi godt støtte hverandre i kampen mot kiloene. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få selv, for motivasjonen er størst til å begynne med men jeg er redd den kan dabbe av etterhvert. Så hvis vi er flere, står vi sterkere. Ønsker deg i allefall "masse" lykke til![/quote']

 

Må si jeg kjenner meg meget igjen i det du skriver... Håper vi kan nå våre mål sammen. Dette med delmål er jo ikke så dumt. Setter man seg et delmål på 5 kg i første omgang, så 5 kg til- så har vi jo plutselig kvittet oss med 10 kg! Og 5 kg høres jo ikke mye ut, så klarer vi det seks ganger- så har vi jo nådd det endelige målet vårt!

 

Mail meg gjerne om du er interessert, jeg syns det er godt å ha noen støttespillere der ute, og vil mer enn gjerne være en støtte for andre også! frkmorken@hotmail.com

 

Ha en fin kveld!

 

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til meg også??????????????

 

Er 28 år fra vestlandet. har en datter på snart 4 år og er gift

 

Jeg var 100 blank før jeg ble gravid la på meg 22 kg under svangerskapet, har klar og bli kvitt 12 av dei, målet er 80kg.; helst før jul. Skal til legen min på mandag og da skal jeg kansje få reductil. For tida går jeg på nutrilett pulver diett.

 

 

Min mail er beatezand@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...