Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg???


Gjest Ungogstor

Anbefalte innlegg

Gjest Ungogstor

Hei jeg gikk på flere Grete Roede kurs før jeg ble gravid. Tok av ca 25 kg på 6 måneder. Men la på meg masse under svangerskapet. Gutten min er i dag 4 uker.

 

-Lurte på om noen kunne gi meg regnestykket på hvor mangen kcal jeg skal ha?

-Skal jeg plusse på mer kcal når jeg full ammer?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Regnestykket finner du på "Så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben".

 

Når du ammer skal du vel egentlig legge deg én meny høyere enn du ville gjort hvis du skulle slanket deg ellers. Det er både fordi du har høyere forbrenning ved amming, men også fordi man ønsker en saktere vektreduksjon hos de som ammer, fordi en rask vektreduksjon kan ødelegge melkeproduksjonen.

 

Lykke til! :)

 

Informasjon fra Grete Roede sidene:

 

"Vektreduksjon når du ammer?

Den viktigste grunnen til å legge opp til en moderat vektreduksjon mens man ammer, er risikoen for at det ellers kan gå utover melkeproduksjonen. Det er mye kunnskap om hvor viktig morsmelken er for et spedbarn, og det gjøres mye for å motivere kvinner til å amme. I Norge anbefales det å fullamme barn frem til de er seks måneder gamle dersom mor og barn trives med det og å fortsette ammingen hele det første leveåret.

 

En annen grunn til å legge opp til en moderat vektreduksjon, er at miljøgifter som er lagret i fettvevet blir frigjort til blodet når mengden fett reduseres. Disse kan komme over i morsmelken. Jo langsommere vektreduksjonen skjer og jo større barnet er, jo mindre risiko vil dette kunne utgjøre. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...