Gå til innhold

Litt mer spennende kylling-middag?


Gjest MeeRim

Anbefalte innlegg

Tenkte å ha kyllingfilet og kokt ris til middag i dag, men det blir jo vanvittig kjedelig da. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre det litt mer spennende, uten de helt store krumspringene? Det må gå fort, være lett og ikke alt for eksotisk... og selvfølgelig sunt da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mer til enn å servere det sammen med litt Sweet chilli saus.... Det finnes også masse posesauser som ikke er så ille på kalorier. en god soppsaus f.eks..

 

Min favoritt for tiden hvis jeg skal ha kylling og ris er å servere det sammen med nevnte sweet chilli saus og ovnstekte grønnsaker (squash, løk, paprika og gulrot - steke i ovnen ca 20 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det enkleste er å lage en god salat til og da legge til en saus - da kutte ut risen..

 

Jeg selv pleier å marinere kyllingfileen med "Santa Maria" kylling marinade, la den ligge natten over. Pakke den inn i folie og steke den i ovnen på 150 grader i ca 30 minutter - om du har grill så er det 5 minutter på hver side. (10 min.). Serverer det med Salat, gjerne iblandet Rød og Gul Paprika kuttet opp i biter og annanas (valgfritt). Bruker en av Toro's kyllingsauser til. Har brukt å servere pomesFrites til men det kan kanskje overskride kaloriinntaket..

 

Men uansett det er kjempegodt, og så blir kyllingen ikke tørr når man Marinerer den og pakker den inn i folie.. Nam Nam.

 

Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjernh87

del opp forskjellige grønnsaker du har og legg i en ildfast form, og legg kyllingfileten oppå og la det stå i ovnen en stund. Kan legge folie over for da blir det ikke tørt hvis det skulle stå for lenge...

 

jeg syns det er godt med brokkoli, rosenkål, spinat, sjampignon, squash, gulerøtter... men man kan bruke så og si hva som helst.. super enkelt, veldig godt og lite kalorier:) så lager det seg selv mens du kan gjøre noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...