Gå til innhold

:) da er hege123 i gang men....


Gjest hege123

Anbefalte innlegg

Gjest hege123

Hei

 

Helt ny på Grete Roede startet på kurs i går. Er 45 år gift 2 voksne barn. Veier 90 skal ned til 74. Sluttet å røyke for ett år siden. Skulle starte å slanke meg fra januar i år. Jeg endret kostholdet, begynte å trene 3 ganger i uka, har på 3 mnd gått ned 0 kg. Er veldig spent på om GR kan hjelpe. Syns det ble litt mye info i går, men det går seg vel til. Nå er det kveld og jeg har spist 1020 kalorier hittil i dag, skal opp i 1600 har bare kvelds måltidet igjen. Sliter med å få i meg så mye mat. Samtidig redd for at det blir alt for mye. Men hvis jeg neste mandag har gått ned, da er det forklaring på hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere i år. Jeg har da spist alt for lite å for mye bare grønnsaker. Men er skeptisk:) Fikk høre på kurset at ca 6 kg er snittet å gå ned totalt på kurset, jeg syns det var veldig liiite, men jeg får satse på at jeg er en av de som er over snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man er litt forvirret i hodet etter første kveld. Det er jo heller ikke så rart. Masse nytt som skal læres. Det første jeg vil anbefale er at du setter deg ned med boka og leser. Veldig viktig å sette seg inn i det som står der, og forstå hva menyene går ut på.

Veldig mange overvektige spiser faktisk alt for lite. Og hvis du i tillegg trener endel, vil kroppen gå i sparebluss.Dvs kroppen merker at den får i seg lite energi, og når du da herjer og balerer på treninga, vil den automatisk begynne å spare på det lille av enegi den blir tilført.

Det beste for deg og kroppen din er å bruke god tid på å gå ned i vekt. Du lærer deg da nye matvaner over lang tid, slik at det er sånn du vil fortsette å spise etter endt slankekur. Jeg liker bedre å kalle det livsstilendring. Går du for fort ned i vekt, vil dette tære på musklene. Det vil vi jo heller ikke, for muskler er med på å holde forbrenningen oppe.

Les litt rundt på forumet her, mange bra tips på å komme opp i kalorier hvis du har problemer med det.

Vær motivert, hold fokus og ta de rette valgene. Resultatene vil vise seg:)

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...