Gå til innhold

Ett litt teit spm..


Gjest ninae
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare innrømme at det høres litt dumt ut.. men går man ned i vekt selv om man hadde hentet kcal fra godter også? Hvis man bare hadde spist godterier en hel dag, men passet på å ikke overstige kcal-grensen..

 

Dette er ***IKKE ***noe jeg skal praktisere altså, men har noen venner som påstår at dette går greit, men at man selvfølgelig ikke får noe "bensin" til kroppen.. Jeg selv satser på ett sundt og godt kosthold og følger egentlig ganske riktig GR sine råd... men..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du under dagsbehovet går du ned i vekt ja. Men så er en 200g sjokoladeplate 1100 kcal nesten og det er jo ikke noe å bli mett av :P

 

Dessuten får ikke kroppen de næringsstoffene den trenger heller.

 

Men teoretisk sett går du ned i vekt når du spiser mindre enn du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at det høres litt dumt ut.. men går man ned i vekt selv om man hadde hentet kcal fra godter også? Hvis man bare hadde spist godterier en hel dag' date=' men passet på å ikke overstige kcal-grensen..

 

Dette er ***IKKE ***noe jeg skal praktisere altså, men har noen venner som påstår at dette går greit, men at man selvfølgelig ikke får noe "bensin" til kroppen.. Jeg selv satser på ett sundt og godt kosthold og følger egentlig ganske riktig GR sine råd... men..

Noen som vet?[/quote']

Faktisk så kan du være heldig å gå ned i vekt en uke der du har spist godteri og fet mat, så lenge dette er innenfor ditt daglige energibehov, men så forsøker man det nok en uke og lett får se en på "trynet" da, dette er jo fordi det krever mye mer av kroppen å forbrenne fett enn vanlig sunn mat:-), dessverre må jeg vel si..Det beste er jo å velge energifattig mat en dag man har lyst på noe godt, men samtidig opprettholde måltidsrytmen for å holde i gang forbrenningen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...