Gå til innhold

Hvor mange kalorier


Gjest anki2

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 25' date=' jeg spiser en meny på 1900 kcal, altså opp en meny fra det man ville gjort hvis man ikke var gravid..[/quote']

 

Takk for svar!

 

I uke 25 ja, det er jeg også :-)

 

Hvor mange kalorier skal man ha om man ikke er gravid da?

 

I følge vektklubb så er jo det ca 1900kalorier om du ska lholde vekten. 8 ikke gravid) er det mindre her da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

For å regne ut menyene til Grete Roede kan du lese tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben". De som er gravide eller ammer skal legge seg én meny høyere enn hvis de ellers skulle gått ned i vekt, det er i alle fall det jeg har hørt. Ville uansett bare snike meg inn med denne infoen her, jeg er ikke gravid selv, men ja, jeg har lært litt om det så vær så god, håper det er til nytte! Lykke til med svangerskapet og babyen;

 

I følge lommelegen er normal vektøktning i svangerskapet på mellom 7 - 17 kg. Les mer her om vektøkning fra uke til uke, men husk at det er gjennomsnitt, her finnes det mange normale unntak: http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/vektoekning

 

Hvor mye du har behov for å legge på deg avhenger også av din vekt i utgangspunktet:

 

Undervektig 14 – 15 kg

Normal vekt 10 – 15 kg

Overvektig 8 – 10 kg

Svært overvektig 8 – 10 kg

Venter du mer enn et barn har du et større behov for å gå opp i vekt.

 

 

Finn ut din BMI før du ble gravid: Ta utgangspunkt i vekt før graviditet, evt. vekt på første svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...