Gå til innhold

Uke 2: Motivasjonsrapportmødrene.


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. vekt uke2: 90,3. -1,6 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. vekt uke2: 69,7 -0,3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. vekt uke2: 74,6 -1,8 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. vekt uke2: 85kg -1 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. vekt uke2: 87,4 +0,5 kilo

- Rakni: startvekt 52. ned ca 4 kilo. 1.55. vekt uke2: -0 kilo

- Lulle 83: startvekt 94. ned ca 20 kilo. 1.70. vekt uke2: -0 kilo.

- Pandan: startvekt 82. ned ca 12 kilo. 1.80. - 0 kilo

 

Da er det bare og rapportere damer..

 

Sammenlagt vektnedgang til nå: 4,2 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er også veldig spent på fredag. Har egentlig vært veldig flink hele helga, og har trent 4 ganger siden torsdag. Men i dag har jeg skeiet ut maks! Vi har feiret 1.bryllupsdag, hatt barnevakter og spist ute. Vi sparte ikke på noe....!! Huff... Prøver å si til meg selv at det er greit, men det er jo ikke helt det allikevel...:) Jaja, jeg begynner med friskt mot igjen i morgen. Man får jo ikke gjort noe med det som har vært...

 

Er enig at det er litt vanskelig når man får så mye besøk... Blir litt rart å ikke skulle spise selv når man serverer alt mulig. Men vi kan jo bare si det, jeg tror alle forstår at vi må passe litt på...:)

 

Lykke til med uka alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. Da ser du sikkert resultat på fredag. Jeg tror nok det spøker litt for meg. HAr helt sikkert gått opp tror jeg.. Men får se. er jo fortsatt noen dager til fradag. Da jeg har veiedag også.

 

 

Jeg er også veldig spent på fredag. Har egentlig vært veldig flink hele helga' date=' og har trent 4 ganger siden torsdag. Men i dag har jeg skeiet ut maks! Vi har feiret 1.bryllupsdag, hatt barnevakter og spist ute. Vi sparte ikke på noe....!! Huff... Prøver å si til meg selv at det er greit, men det er jo ikke helt det allikevel...:) Jaja, jeg begynner med friskt mot igjen i morgen. Man får jo ikke gjort noe med det som har vært...

 

Er enig at det er litt vanskelig når man får så mye besøk... Blir litt rart å ikke skulle spise selv når man serverer alt mulig. Men vi kan jo bare si det, jeg tror alle forstår at vi må passe litt på...:)

 

Lykke til med uka alle sammen!

 

-Ragnhild-[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 1 mnd og har veier 14 kg mer enn da jeg ble gravid. La på meg 24 kg, og har altså gått ned 10 kg til nå. Fant ut at jeg trenger 1900 kcal pr dag. Har nok spist litt for lite i det siste. Vil ikke begynne å trene før etter 6 uker. Men triller jo noen korte turer. Hadde vært fint å gå ned en god del før et bryllup 21. juni, har nemlig en kjole som kostet 2000 kr og som jeg har brukt en gang jeg har tenkt å komme inn i :=) Men er jo en del større over brystene, så vet ikke om det går uansett. Men vil i hvertfall på lang sikt (1 år) komme ned til ca. 70 kg. (Veier nå 82 kg og er 180 høy). Pleier å ligge på 68 kg, men da er jeg egentlig litt tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg må veie meg en dag før tiden fordi jeg drar bort i dag. Er bortreist i 10 dager, så jeg får ikke veid meg neste uke. Men jeg satser på å komme sterkt tilbake om 2 uker! :(

Stikker nok innom her å ser hvordan det går med dere når jeg får muligheten. Lykke til alle sammen!

 

Ny vekt: 85,0 kg.

 

-Ragnhild- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. veide meg i dag tidlig og da viste vekten 87,4.. Så det var ikke noe gøy, men vet at jeg ikke kunne forvente meg annet heller.

Men i dag har jeg vært veldig flink og kjenner at motet er på topp..

Så neste uke forventer jeg at vekten skal vise litt mindre.

 

Lykke til allesammen. Og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg iallefall kvitt all kjeks m sjokolade, potetgull osv. Så nå har jeg ikke noe å snike i heller. Det er det største problemet mitt.. Jeg kan ikke ha noe godis i huset uten å spise opp rubbel og bit. Så da er nok det beste og ikke kjøpe. Dette vet jeg jo så godt egentlig. Men man går i den samme fellen gang på gang på gang.. Men nå har jeg lært. Skal ikke kjøpe så lenge vi ikke har bestemt oss for å kose oss litt.

Jeg og sambo snakket om det i går, at vi bare skal kjøpe oss litt til helgen. Nå som vi har fått ei lita ei i huset også syntes jeg det er viktig at vi har gode spisevaner. Jeg vil gjerne at barna mine skal spise sunt og godt. Ikke feit og usunn mat. Men det skal som sagt være lov å kose seg litt i helgene. Alt med måte.

 

Før jeg ble gravid gikk jeg nesten ned 30 kilo, fra over 100 kilo til langt nedpå 70 tallet, også gikk jeg oppigjen litt over 20kg i graviditeten, og nå sitter jeg igjen med 13 kilo mer enn før jeg ble gravid. Jeg trente hele tiden og spiste veldig sunt, men koste meg mye også. Men må bare si at livsgleden er helt en annen, energien var 110% på topp og alt var så mye lettere. Ønsker meg virkelig dit igjen..

Men nå vet jeg at dette skal jeg klare. Nå er det snart seks uker siden tulla kom, så da kan jeg nok begynne å trene litt igjen. Da hjelper alt så veldig. Spesielt på humøret. Det er ikke til å komme bort ifra at man blir lykkelig av å trene:0)

 

Sammen skal vi klare dette damer. Stå på og kamp mot kcalorimonsteret.. Det skal ikke ta knekken på oss.

 

Måtte visst bare fåå surve ifra meg litt jeg. Hjelper bare å få skrevet det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

I dag sa vekta 74.6 altså ned 1.8 kg! Fornøyd med det, men det pleier jo gå lett

den første uken da man går fra fråtseri til fornuftighet. Syns det har vært litt hardt da.. Er endel sulten selv om jeg forsåvidt spiser til stadighet. Går vel lettere etterhvert, ble jo resultat ihv.fall : D Denne uken skal vi ha gjester på overnatting og må sette frem godteri på bodet om kvelden osv, kan jo ikke slanke gjestene liksom ; ) Blir spennende å se om jeg klarer å beherske meg...

Godt jobba allesammen!!!! God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. så bra. Du har vært super flink. Deilig å se resultater da. Da får man en liten pangstart med motivasjon til å fortsette med den gode jobben.. Flink jente:0)

Grattis..

 

I dag sa vekta 74.6 altså ned 1.8 kg! Fornøyd med det' date=' men det pleier jo gå lett

den første uken da man går fra fråtseri til fornuftighet. Syns det har vært litt hardt da.. Er endel sulten selv om jeg forsåvidt spiser til stadighet. Går vel lettere etterhvert, ble jo resultat ihv.fall : D Denne uken skal vi ha gjester på overnatting og må sette frem godteri på bodet om kvelden osv, kan jo ikke slanke gjestene liksom ; ) Blir spennende å se om jeg klarer å beherske meg...

Godt jobba allesammen!!!! God helg!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er je så fornøyd med meg selv. Har vært så flink med maten. Har faktisk ikke hatt lyst på dritt mat heller. Gleder meg til å fortsette med den gode jobben i morgen,. har blitt hektet på cerry tomater. Så godt altså..

I morgen er det ny uke folkens. stå på.. vi skal vinne kampen mot kiloene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ser at vi alle er i samme båt når det gjelder godterier og trening.

Men det er jo ikke så mye som skal til egentlig for å gjøre hverdagen lettere... bla. det med å kvitte seg med alt i skuffer og skap. Det finnes ingen ståldisiplin v amming eller graviditet, fysingen tar overhånd, garantert!

Man må heller ikke sette frem godis når man får gjester, bytt ut til oppskjærte grønnsaker ( gullerøtter, selleri, blomkål og evt. agurk) og sett heller frem litt melon, druer, ananas, epler, og kiwi, gjerne ferdig oppskjært og dandert, da ser det innbydende ut, og de som er på besøk blir så absolutt litt misunnelige på ditt nye sunne liv :(

Fått tips om at en halv teskje med kanel skal hjelpe mot fysing... det hjalp det, men fy fasken....ha vannet klart, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...