Gå til innhold

spinning


Gjest asjo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

 

Jeg er veldig glad i å gå på spinning timer. 45 min sykling bra trening og mye svette!!!!!!!

Men hva skal jeg logge det som???Sykling 15km/t? racersykling høres litt voldsomt ut..... Noen som har noen forslag eller ett fasit svar????

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke spinning ligger inne....

Det beste er kanskje om du hadde hatt tilgang på en pulsklokke, så kunne du sett hva du bruker av kalorier under en time og lagt inn en aktivitet (feks sykling 15 km/t), og tilpassa tiden så det stemte overens...

Jeg bruker pulsklokke, så jeg gjør det på den måten, men hva de andre gjør vet jeg ikke...

Sikkert noen andre som har et klokere svar til deg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pulsklokke og har sammenlignet resultatene ved det og det stemmer ganske bra. Men husk at oppvarming og nedsykling må du legge inn på lavere sykling.

 

Men racersykling på den harde delen av timen er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om spinning er så effektiv metode for fettforbrenning, selv om det er god trening. For meg så bør pulsen ligge mellom 98-122 for mest effektiv fettforbrenning. Går pulsen over 122 gir pulsklokken alarm, da jeg er på vei over til sukkerforbrenning, da kroppen må ty til raskere måter for å få fram nok energi til musklaturen.

 

Jeg ser at mange som begynner å slanke seg begynner å jogge, men jeg er redd for at dette ikke er en effektiv måte om du skal bli kvitt fett. Du oppnår å ende treningsøkta med lavt blodsukker og stort behov for noe søtt å drikke og spise, for å få opp blodsukkeret, og da er nesten hele økta bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...