Gå til innhold

Ny i vektklubben


Gjest friele

Anbefalte innlegg

Gjest friele

Hei alle sammen!

Jeg er en dame på 47 år fra Bergen. Har redusert vekten min med 18 kg siden juli 2007. Litt på egen hånd, og resten som deltager på GR kurs. Siden januar går jeg gått på hold vekt kurset. Var litt overasket etter å ha gått fra meny 2 til meny 3, og vekta fortsatt gikk nedover ( og det ønsket ikke jeg). Nå følger jeg meny 4 og det virker som vekten har stabilisert seg. Men hele tiden føler jeg at nå starter utfordringene. For meg har regelmessig spising blitt alfa og omega. Der har jeg feilet i mange år, lite/ingen spising til langt ut på dagen, men så en god del om ettermiddagen. Det er mye kjekkere å trimme etter at vekta er redusert. Stegteller er min gode venn, og bruker den flittig. Er det noen som har erfaringer med hold vekten kurset? Jeg har bestemt meg at de kiloene som borte ikke skal tilbake igjen, men det er lettere sagt enn gjort.

Hilsen Friele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

hit inn :D

 

Jeg er nok langt fra den mest erfarne her inne, så jeg tror ikke jeg har så mange tips. Jeg holder fortsatt på å øke kcaloriene.

 

Men å spise regelmessig er nok noe vi må gjøre for alltid. Ellers er det et must for meg å planlegge.

 

Ønsker deg masse lykke til videre med å holde vekten. Utfordringene som kommer får vi ta på strak arm :(

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått kurs hverken for å ta av eller for å stabilisere meg nå. Jeg gikk Grete Roede kurs for endel år siden, så jeg kjenner opplegget- og det, kombinert med å lese flittig her inne hjalp meg -først ned i vekt vel 8 kilo og siden januar med å være stabil. Og nå er jeg glad for at vi hjelper og støtter hverandre i dette forumet- det hjelper meg med fortsatt stabilisering!

 

Du har jo vært kjempeflink! Gratulerer! Går du på stabiliseringskurs nå? Lykke til i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann friele.

For et flott resultat du har oppnådd! Gratulerer :-)

 

Jeg har også vært knallbestemt på at de forhatte kiloene ikke skal få snike seg på igjen. Nå har vekta vært temmelig stabil siden juli. Jeg går et lokalt Hold Vekten-kurs, og vurderer faktisk å melde meg på ett til.

 

Jeg har ikke vært like systematisk som smallgirl, og har spist litt uspesifisert "mer". Med maten går det egentlig veldig greit. Jeg spiser regelmessig, sunt og variert, og har lært meg mange nye, sunne retter.

 

Utfordringen min ligger i å la være å bruke snop og snacks som trøst, avledning, feiring, belønning. Her føler jeg fortsatt at gamle vaner ligger på lur. Uvanene har hatt 40 år å feste seg på. Kanskje ikke så underlig om det trengs mer enn ett år for å kode dem om?

 

Fint at vi blir flere her inne. Inegn av oss sitter med fasiten, men det hjelper å lufte sine tanker, jubler og nedturer. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...