Gå til innhold

Litt jule trøbbel..


Gjest sussie
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen..

Jeg var på julebord for to helger siden.Prøvde å spise ganske fornuftig,men når sant skal sies så ble det en del alkohol den kvelden også. Men, resten av uken var veldig streng med meg selv og fikk i meg rett mengde med kalorier. Det som er problemet er at vekten viste 2 kg i pluss.. Er ikke det uvanlig mye på en uke?? Til og med uken etterpå da jeg fulgte menyen min til punkt og prikke gikk jeg opp 0.8.. Jeg har gått ned nesten 30kg på litt over et år, kan det være at kroppen min sier stopp, at den har fått nok av slankingen min?? Noen som har noen tips/råd til meg?? Hilsen fortvilet, iallefall litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du har ikke klart å spise 14 000 kalorier mer enn dagsbehovet på den kvelden (noe som må til for å gå opp 2 kg fett).

 

Du kan ha havnet på et platå. Da er det vanlig at man går opp litt for så å ligge der til platået er ferdig.

 

Du har vært enormt flink og gått ned masse!! Kanskje du skal satse på stabilisering en par mnd nå får så å ta sats på resten du skal ned.

 

Det som også er litt interessant er hvor mye du spiser i løpet av en dag (antalll kalorer ) og høyde/vekt. Kanskje det er på tide å justere kaloribehovet litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du har ikke klart å spise 14 000 kalorier mer enn dagsbehovet på den kvelden (noe som må til for å gå opp 2 kg fett).

 

Du kan ha havnet på et platå. Da er det vanlig at man går opp litt for så å ligge der til platået er ferdig.

 

Du har vært enormt flink og gått ned masse!! Kanskje du skal satse på stabilisering en par mnd nå får så å ta sats på resten du skal ned.

 

Det som også er litt interessant er hvor mye du spiser i løpet av en dag (antalll kalorer ) og høyde/vekt. Kanskje det er på tide å justere kaloribehovet litt?

 

 

Heisann

 

Jeg veier nå 63 og er 168cm høy. Kalori inntaket er ca 1700-1800 pr dag.. Jeg skulle begynne å stabilisere vekten da jeg var på 60kg (Det er det målet mitt har vert hele veien) Men, føler nå jeg må gå ned igjen de kiloene jeg gikk opp, så jeg greier målet mitt.. Men, uansett mener du jeg bør gå opp på antall kalorier nå eller bør jeg vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser jo bra med kalorier da (redd du lå på sånn 1200-1300kcal kanskje).

Trening da? Hva med å øke intensisteten litt å se hvordan det går.

 

Men hva med å stabilisere nå og over jula før du gyver løs i januar igjen? Det er ikke lett å gå ned i jula og det viktigste for julas del for oss slankere er å ikke gå opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser jo bra med kalorier da (redd du lå på sånn 1200-1300kcal kanskje).

Trening da? Hva med å øke intensisteten litt å se hvordan det går.

 

Men hva med å stabilisere nå og over jula før du gyver løs i januar igjen? Det er ikke lett å gå ned i jula og det viktigste for julas del for oss slankere er å ikke gå opp :P

 

Trener håndball tre ganger i uken og er ellers flink til å gå meg noen turer inn i mellom. Har ikke tid til noe særlig mer trening i løpet av uken.. Men, tror jeg skal prøve å ikke tenke kalorier nå i julen og heller tenke litt fornuftig bare.. Så får jeg prøve å starte opp igjen når julen er over..

 

Takk for gode råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...