Gå til innhold

Tid for sommeraktiviteter :)


Gjest Vimsa83

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa83

Siden det nærmer seg sommer, tenkte jeg å starte en ny tråd (kommer fortsatt til å skrive inn på den gamle) med fokus på aktiviteter om sommeren...

 

Kanskje dere har noen gode råd, eller vet om noe morsomt man kan gjøre om sommeren for å forbrenne kalorier?

 

Jeg har tenkt til å prøve ut forskjellige aktiviteter i tiden fremover, og skrive om det her etterpå. Kanskje det blir interressant, kanskje ikke.. hmm, får bare prøve. Jeg skal teste ut aktiviteter som jeg ikke har prøvd før, eller ting jeg ikke har gjort siden jeg var slank. Det er jo ikke alle aktiviteter som er like morsomme for oss som har litt ekstra å bære på..

 

Første aktivitet ut er:

badmington med venner i hagen, lørdag 10.05.08 og jeg gleder meg til å skrive inn:

 

-"svettenivå"

- vanskelighetsgrad

- hvor morsom treningen var

- hvor lenge treningsøkten varte

- om jeg skal prøve det igjen/anbefale til andre

 

Noen tips til hva mer jeg bør vurdere når jeg først skal vurdere en aktivitet?

 

Hvem er så jeg?

 

Jo, ei livsglad jente på 25. året. Er ca 176 cm høy, og kursvekten viste 113,1 kg på tirsdag. Målet er å komme ned på ca 85 kilo, selvom det kanskje høres mye ut. Jeg har veid 85 før, og da var jeg faktisk slank og i knallgod form :(

 

Om noen har noen tips til aktiviteter jeg skal prøve ut, så er det bare å skrive :D Kan jo hende at jeg finner ut at dette ikke var noen god ide likevel, men jeg synes det høres morsomt ut... -Kanskje det kan motivere noen andre til å prøve noe nytt også?

 

Håper dette blir morsomt, gleder meg til i mrgen :)

 

Håper alle (hmm, det er jo slett ikke sikkert at det er noen som helst andre enn meg som leser dette, men om du leser det gjelder det altså deg...) får en fin PINSE!

 

Vimsa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Da er vi to livsglade jenter på 25, med omtrent de samme målene på vekt/høyde!

 

I sommer har jeg lyst til å kjøpe trampoline. Det MÅ ikke være en av disse Monstertrampolinene (men skulle gjerne hatt en slik en, med sikkerhetsnett seff), kan godt være en liten en - det skal vel uansett være god trening :( Ellers skal jeg faktisk skaffe meg et hoppetau! Stort mer tror jeg ikke det blir tid til i sommer, døgnet har rett og slett ikke mange nok timer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Heisan

 

Jeg er også ca samme størrelse og fasong 4-6 uker siden var jeg rundt 113, idag 107! 175cm høy. Vekten suser nedover... Vi har trampoline, og satte den opp i går. Jeg var oppe i ca 10 min og hadde ikke pust igjen etterpå, var mo i knærne da jeg skulle gå av, og svetten silet! Var kjempegøy, og en glemmer helt at det også er trim.. Aner ikke hvor mye trimpoeng en slik "økt" er, men det hadde vært utrolig morsomt å finne ut...

UANSETT - - hvis du har sjanse, prøv deg på trampoline!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Så morsomt at vi har ca de samme målene og samme alder da :( Har ikke møtt så mange her inne som er på min alder :D

 

Nå har vi spilt badmington og:

 

- ble ikke veldig svett, men god og varm!!

- Var ikke veldig vanskelig, ble mye flinkere etter hvert :)

- KJEMPEMORSOMT!!!

- holdt på ca 1 time

- dette utstyret skal jeg bruke masse fremover!!!!! Anbefales! (Kjøpte utstyr for 500 kroner på sportsbutikk, og det var det verdt!!!).

 

Neste aktivitet jeg skal prøve er volleyball i hagen, tror det skal prøves søndag 11.05 eller mandag 12.05, jeg gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Flott tråd, god idé! Er 48 år, veide ca.102 kg ved kursstart, 67,5 kg ved siste veiing. Kan nok si at det meste av vekttapet skyldes aktivitet, ja. Badmington og volleyball med venner var gode tips. Svømming er lite belastende på leddene, og kan anbefales, det samme med vannaerobic eller ballspill i vannet. Hva med en lang deilig sykkeltur med picnic-kurv? Å være fotturist i egen by en dag forbrenner en del kcal også!

Gleder meg til å lese hvordan det gikk med deg og volleyballen i dag:)

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Takk for koselig oppmuntring!!! GRATULERER MED ET SÅ STORT VEKTTAP! Om du har noen gode råd, del dem gjerne med meg... Så flink du har vært!!!

 

Volleyball gikk slik:

 

- ble først varm, så varmere, så skikkelig svett!

- Var lett og greit, er en stund siden jeg har spilt dette...

- KJEMPEMORSOMT!!! Faktisk utrolig gøy!!! Satset alt, slang meg etter ballen, glemte at det var treningen som var poenget..

- holdt på ca 1 time

- dette utstyret skal jeg bruke masse fremover!!!!! Anbefales virkelig!!!

Fikk litt vondt i hendene, men blir nok vandt til det etter hvert...

 

Dette var faktisk overraskende moro, og jeg tror jeg kommer til å holde på med dette hele sommeren... Sosialt var det jo og!

 

 

Neste aktivitet tror jeg blir bordtennis med samboeren, enten i morgen eller onsdag...

 

Takk til dere som er innom og slenger fra dere noen koselige og oppmuntrende ord :(

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Morsomt at du koser deg med sommeraktiviteter! hehe... jeg SKAL også spille badminton på plenen når bare snøen har forsvunnet derfra - uti juni engang altså :(

 

Skal dra innom en lekebutikk en av dagene å kjøpe meg hoppestrikk, et slikt i fancye farger som alle jentene hadde da vi gikk på barneskolen - vet ikke om det har helt den store treningseffekten, men jeg kan lære ungene om ikke annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Hehe, ja.. har du mange barn? Hmmm, da kan du jo ake eller gå på ski da... hehe, hvor i landet befinner du deg?

 

Jeg skal forresten kjøpe meg sånn trampoline i dag, etter å ha lest det du skrev fikk jeg så innmari lyst på... Har hørt at damer ikke skal hoppe for mye på sånne, fordi man visstnok kan få "signinger" i underlivet, at ting kan sige nedover altså...Aner ikke om det bare er sprøyt jeg, men det høres jo litt snålt ut! God trening er det i alle fall :) Så tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
Hehe' date=' ja.. har du mange barn? Hmmm, da kan du jo ake eller gå på ski da... hehe, hvor i landet befinner du deg?

 

Jeg skal forresten kjøpe meg sånn trampoline i dag, etter å ha lest det du skrev fikk jeg så innmari lyst på... Har hørt at damer ikke skal hoppe for mye på sånne, fordi man visstnok kan få "signinger" i underlivet, at ting kan sige nedover altså...Aner ikke om det bare er sprøyt jeg, men det høres jo litt snålt ut! God trening er det i alle fall :D Så tusen takk for tips![/quote']

 

Har 3, og bor "helt på toppen" av landet :) Hukommelse er ikke tingen for meg, men jeg synes å ha lest at du ikke har barn... eller var det noen andre på forumet? :)

 

Uansett er knipeøvelser for bekkenbunnen viktig - ikke noe man kun trenger gjøre når man går gravid, eller etter å ha født barn. Forebygger inkontinens blant annet - for jeg har lest at man lett kan komme til å tisse på seg mens man hopper dersom man ikke har stålkontroll.

 

Skulle virkelig ønske jeg fikk samboeren med på å kjøpe en slik trampoline!! *argh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Er nå 113,5 kg og var 118,1 kg da jeg startet 31. mars. Har gått opp 600 g siste uka uten store utskeielser, men gir ikke opp likevel. Kjempegod idè med sommeraktivitetstips! Har et: Vi har en sønn på 7 og vi driver og snekrer trehytte baki hagen. Kjempegøy! Aner ikke kcal-forbrenning, men man får ihvertfall rørt på seg masse, opp og ned av stigen og snekring, saging+ at det er gøy for alle. Skal også male den etterpå. Er du over 110 kg får du 1 trimpoeng for 20 min med maling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Her er det mange fine tips. Jeg var med noen 10 år gamle jenter og hoppet tau her om dagen. Det var bra trening, og morsomt! Kan anbefales.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

-Kjøpte jo trampoline i dag, og utålmodig som jeg er klarte jeg ikke vente på at samboeren kom hjem før jeg satte den sammen :) -helt alene!! Og det var ikke bare bare skal jeg si dere..

 

bordtennisen er utsatt litt, måtte jo prøve ut trampolina i dag. Og det var kjempegøy!!! Skriver inn alt det der senere, nå skal jeg ut å spille litt badmington før frustrerte fruer...

 

Hadde forresten gått ned 1 kg fra forrige uke i dag, da har jeg gått fra 117,9 til 112,1 siden jeg startet på kurs :D

 

har ingen egne barn, men en stesønn som jeg er like glad i som om han skulle vært min egen!! Han bor hos oss og er hos moren sin annen hver helg.

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Trampoline i hagen:

 

- Ble god og svett etter hvert, men måtte holde på en stund

- lett!! Men prøvde å finne kreative måter å hoppe på, så det ble mer slitsomt..

- dette var også kjempegøy!! Eneste minuset er at det står at man kun kan hoppe en av gangen, og maks 100 kilo... uuups, jeg er jo 112 kg..

- holdt på ca 45 minutter i strekk

- anbefales, men det er jo ikke alle som har tilgang til trampoline...

 

Man kan vel hoppe fler, selv om det står maks en av gangen??? Det gjorde vi da vi bodde i Drammen og naboen hadde trampoline... Noen erfaringer?

 

Gleder meg til å få satt frem bordtennisbordet. Regner med at det blir i ettermiddag.

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Heisan

Vi har sånn stor trampoline 4m i diameter, vet ikke om det står at man bare skal hoppe en, men jeg antar at det isåfall bare er av sikkerhertsmessige årsaker slik at man ikke skal dulte borti hverandre og sånt.... Vi er nå oppå hele gjengen mann og 2 stegutter hopper i vei... har aldri skjedd noe med trampolinen!!! Og jeg veier jo 107 nå, ned fra 119... så den har jo tålt hele meg.. :)

Vi lager sånn hoppe konkurranse, hvem kan hoppe ned på knerne og opp igjen mest elegant også er det rumpen og opp igjen,... krever bruk av magemusklene skal jeg bare fortelle!!! Også er det jo salto og andre ting man kan finne på, men det er mest for barne, må innrømme... :D Jeg har jo en liten en på 8mnd, så jeg driver og kniper og kniper hver gang jeg hopper... er ikke så veldig flink til bekkenøvelser og kniping i det daglige slik som man skal, men husker veldig på det på tramponlinen, så det er jo bra. Har aldri hørt om noen som har fått nedsunken livmor eller lignende av å hoppe trampoline... er vel kanskje slik at hvis den faller så lett ned, så hadde den vel kommet ned en gang uansett...? Ellers så må man vel kalle det ekstrem-hopping... :) :) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

-det er veldig oppmuntrende og motiverende! Hehe, bra du ikke har hørt noe om disse "nedsigningene...", ble litt engstelig her..

 

Om dere prøver dere på noen nye aktiviteter, skriv gjerne inn her :)

 

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i vei! Jeg har sett en trampoline knele faktisk... MEN da var det 6-5 store ungdommer som hoppet .... fra terassen ned på trampolina. Den seg sakte sammen, vi lo godt! Men den var også GAMMEL.

Høye kneløft på t.tar godt på magen!

 

Sykle- super sommeraktivitet.

Strandvolleball, morsomt og slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

-med å lagre her inne i går og i dag, noen fler som har hatt det, eller er det bare hos meg?

 

Her kommer uansett det jeg har å si om bordtennis i hagen:

 

- Ble ikke svett i det hele tatt, men litt andpusten innimellom bare.

- Litt vanskelig, men jeg har spilt litt for en del år siden, så det tok seg raskt opp.

- Gøy! Men litt kjedelig at jeg ikke ble noe særlig sliten. Og dårlig taper som jeg er, var det nok litt kjipt for samboeren på slutten :) (hehe, men, men).

- holdt på ca 1 time.

- anbefales, men mest for moro, ikke trening...

 

Om du ikke har bordtennisbord, går det fint an å bruke et langbord i hagen!!

 

Har invitert naboer på fotball i hagen her i morgen, til nå er det 5 påmeldte + meg og samboer. Gleder meg, jeg!!!!!

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
-med å lagre her inne i går og i dag' date=' noen fler som har hatt det, eller er det bare hos meg?

 

Her kommer uansett det jeg har å si om bordtennis i hagen:

 

- Ble ikke svett i det hele tatt, men litt andpusten innimellom bare.

- Litt vanskelig, men jeg har spilt litt for en del år siden, så det tok seg raskt opp.

- Gøy! Men litt kjedelig at jeg ikke ble noe særlig sliten. Og dårlig taper som jeg er, var det nok litt kjipt for samboeren på slutten :) (hehe, men, men).

- holdt på ca 1 time.

- anbefales, men mest for moro, ikke trening...

 

Om du ikke har bordtennisbord, går det fint an å bruke et langbord i hagen!!

 

Har invitert naboer på fotball i hagen her i morgen, til nå er det 5 påmeldte + meg og samboer. Gleder meg, jeg!!!!!

 

Vimsa[/quote']

 

Hadde også store problemer med å lagre. Surt etter at jeg hadde ført inn alt jeg hadde spist en hel dag! Ser heldigvis ut til at det er ok nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Gjest Vimsa83

- og kanskje på tide å få fart i denne tråden igjen...

 

Jeg har i alle fall prøvd en ny aktivitet:

 

HAGEGOLF:

 

Vi gravde (!) ut noen små hull rundt omkring i hagen (det synes ikke om ikke man VET at de er der altså...) og fant frem golfutstyret som aldri har vært brukt. Man kan også bruke noe annet til køller, feks pinner eller sånt...

 

- Jeg ble ikke nevneverdig svett

- Det var relativt enkelt, antakelig vanskeligere med pinner : /

- Veldig morsomt!!! Særlig siden jeg er et skikkelig konkurransemenneske og jeg vant :)

- Vi holdt vel på ca en time

- JA, dette skal jeg gjøre igjen!!! Fin 17. mai-aktivitet forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Vimsa83

Jeg og noen venner planlegger nå en orienteringsøkt i skogen :)

 

Vi er 8 stykker og deler oss opp i to og to. Hvert par lager en løype med diverse aktiviteter, så tar vi hverandres løyper. Er ikke helt i mål, men tror det blir både moro og god trening!!

 

-og samtidig er det sosialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...