Gå til innhold

Uke 4: Motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. vekt uke4: 88,7 - 3,2 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. vekt uke4:69,3 -0,7 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. vekt uke4: -1,8 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. vekt uke4:83,2 -2,8 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. vekt uke4: 85,6 -1,3 kilo

- Rakni: startvekt 52. ned ca 4 kilo. 1.55. vekt uke4: -0 kilo

- Lulle 83: startvekt 94. ned ca 20 kilo. 1.70. vekt uke4: -0 kilo.

- Pandan: startvekt 82. ned ca 12 kilo. 1.80. vekt uke4: -0 kilo

 

 

Ja da er det ny uke damer.. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 9,8 :(

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og godt er det. Det er rett og slett for mange fristelser ute og går i helgene:D

MAsse grilling, masse is og masse kos.. Og så fint vær betyr jo bare at man sitter på verandaen og nyter det ene etter det andre..

 

Her gjelder det å ta en banan... eller eple:D

 

I dag har jeg store planer for meg selv. Skal være veldig flink med maten, lage en sunn og god middag.. Få med meg sambo og tulla og gå en fin tur.. Også er det jo s¨å deilig vær igjen i dag.

 

Må dere har en god uke allesammen og tenk sunt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Jeg har gått ned 1,2 kg siden sist, og skjønner ingenting - har ikke vært flink siden torsdag i forrige uke. Kanskje kroppen min har endret seg slik at jeg blir slank av å skeie ut? I wish.....

 

Lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1' date='2 kg siden sist, og skjønner ingenting - har ikke vært flink siden torsdag i forrige uke. Kanskje kroppen min har endret seg slik at jeg blir slank av å skeie ut? I wish.....

 

Lykke til til dere andre :)[/quote']

 

Så bra.. skulle virkelig ønske det var sånn med meg også.. men spørs nok det.. Er så spent på hvordan det har gått.. men det får jeg se på torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det var så godt å komme hjem igjen! Har vært hos foreldrene mine i 10 dager, og deltatt både i konfirmasjon og utdrikningslag. Kaker og øl er jo ikke akkurat godt for midjen! :) Det var enkelt å komme inn i rutinene jeg hadde før jeg dro heldigvis! Er i gang med trening, og passer mer på maten. Lettere å få til her!

 

Nå nærmer fredagen seg, det er jo 2 uker siden jeg hadde veiedag! Er spent! Måtte smugtitte i går, og ser ut til at jeg har gått ned noe! Så det blir spennende å se på fredag! :D

 

Er super fornøyd med at jeg slang meg på her! Takk til snurpa som starta det hele! Det hjelper iallefall mye på min motivasjon!

 

-Ragnhild- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Ikke lett dette.. ble helg også på mandag for oss, altfor mye godis og grilling.

Men har gått tur hver dag , håper det hjelper litt. Men har smugkikket på vekta og det lover ikke bra for fredag, men skal gjøre mitt beste på å hente meg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er super fornøyd med at jeg slang meg på her! Takk til snurpa som starta det hele! Det hjelper iallefall mye på min motivasjon!

 

-Ragnhild- :)

 

Det er så bra å høre at du syntes det er motiverende. JEg har det også på samme måten. Sammen klarer vi å dra lasset liksom:D

JEg lurer så på hvordan det går i morgen. Håper virkelig jeg har gått ned litt iallefall. Så lenge man går ned litt hjelper det iallefall.

 

I dag har jeg laget en super sunn middag med lite kcal. Så fornøyd med det. Og nå snart skal jeg ta med meg snuppa mi ut på trille tur. Forbrenne litt;)

Samtidig kan jo gullet sove litt ute i den friske luften.

 

I natt var første natten hun sov igjennom hele. Syv timer sammenhengende... Det er helt utrolig. Håper det gjentar seg igjen til natten, så deilig da. I dag er hun akkurat 7 uker. Men,, selv om hun fikk sove fikk ikke jeg sove da, så det ble allikevel så som så med min søvn. Hehe typisk.. Veldig fornøyd iallefall.

 

Jeg føler at jeg har kommet inn i en liten god steam om dagen jeg. Kjenner motivasjonen bare strømmer på, det er en så god følelse. Er ikke redd for 17 mai engang, med fristelser og alt. For jeg skal være så flink.. Men unne meg både is og pølse:D

 

Stå på damer.. God trim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett dette.. ble helg også på mandag for oss' date=' altfor mye godis og grilling.

Men har gått tur hver dag , håper det hjelper litt. Men har smugkikket på vekta og det lover ikke bra for fredag, men skal gjøre mitt beste på å hente meg inn![/quote']

 

Men du har iallefall vært kjempeflink som har gått tur hver dag, og bare det er jo supert. Tenkt hvis du ikke hadde gjort det, det hadde vært verre. Vi må prøve å fokusere på det vi faktisk gjør som er bra. Og når vi tenker oss om er det jo ganske mye egentlig. Men jeg vet hvor vanskelig det er. Prøver å ta meg sammen... Også er det jo noe med det at vi må faktisk unne oss litt innimellom, ellers holder vi det ikke ut. Dette skal jo være noe vi skal leve med resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned noe jeg.. står på akkurat det samme som forrige uke. det var den anstrengelsen.. hm.. Jeg har faktisk jobbet litt for det også. Men har ikke fått vært på do i dag da, så det kan jo ha litt og si. Får prøve å veie meg i morgen igjen, kanskje det har skjedd litt iallefall.. Om det bare er noen hundre gram hjelper det litt. Men men.. det gjelder vel bare å ikke gi opp håpet, men fortsette den gode jobben. Man vil jo se resultater etterhvert iallefall. :0)

 

Håper det går litt bedre for dere andre her da.

 

Lurer bare litt på de andre som gjerne ville være med på tråden som ikke har gitt en lyd siden den første uken.. skal jeg slette de eller.. Regner nesten med at de ikke vil være med allikevel siden vi ikke har hørt noe.. Får la det stå en uke til tenker jeg. Få en sjans..

 

I dag er det drittvær her, men føler at jeg må ut å gå en liten tur da.. Gjelder bare å få litt trim, alt er bedre enn ikke noe:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Du får prøve å ikke ta det for tungt og være fornøyd med den jobben du har gjort uansett! Det er ikke lett å bli kvitt de kiloene, det får jo bare ta den tida det tar? :) Resultatene kommer jo med tiden som du sier!

 

Jeg har også tenkt på de andre som ikke har skrevet mere....enig med deg at du bare skal slette dem. De får jo bare si fra igjen om de vil være med? :D

 

I'll be back tomorrow... Har skeiet litt ut i kveld, men satser på at det ikke får så mye å si på vekta.:)

 

-Ragnhild-

 

 

Jeg har ikke gått ned noe jeg.. står på akkurat det samme som forrige uke. det var den anstrengelsen.. hm.. Jeg har faktisk jobbet litt for det også. Men har ikke fått vært på do i dag da' date=' så det kan jo ha litt og si. Får prøve å veie meg i morgen igjen, kanskje det har skjedd litt iallefall.. Om det bare er noen hundre gram hjelper det litt. Men men.. det gjelder vel bare å ikke gi opp håpet, men fortsette den gode jobben. Man vil jo se resultater etterhvert iallefall. :0)

 

Håper det går litt bedre for dere andre her da.

 

Lurer bare litt på de andre som gjerne ville være med på tråden som ikke har gitt en lyd siden den første uken.. skal jeg slette de eller.. Regner nesten med at de ikke vil være med allikevel siden vi ikke har hørt noe.. Får la det stå en uke til tenker jeg. Få en sjans..

 

I dag er det drittvær her, men føler at jeg må ut å gå en liten tur da.. Gjelder bare å få litt trim, alt er bedre enn ikke noe:0)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Herlig! Vekta viste 83,2, enda mindre enn forrige dagen.:) Det er jo på to uker da, men er godt fornøyd med det! Da går det iallefall rette veien!

 

Da er det bare å bite tenna sammen for en ny uke. Har en mann som har beg å slanke seg, han har gått ned 8-9 kg siste par mnd. Veldig flink! Det hjelpe å være to, både når det gjelder mat og trening. Jeg slipper liksom å sitte å se på at han stapper i seg. Og som jeg sa så motiverer jo dette også. Det gir meg iallefall et spark og to bak de dagene treningen ikke frister så mye...:D

 

Lykke til neste uke alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Jeg har heller ikke gått ned noe. Har jo vært flink de siste dagene ihv.fall. Sitter som spikret disse kiloene : ( Men men, får gå på med friskt mot for ny uke!!

Måtte le når du sier du ikke har fått gått på do i dag snurpa, slik tenker jeg også - skal helst ha gått på do, være fullstendig naken - en truse kan jo veie opptil flere gram ; ) også skal jeg helst ikke ha drukket de siste timene og nettopp ha ammet på begge bryst he he..... Men det hjalp ikke noe denne gangen heller..

Men når jeg merker at jeg begynner å irritere meg prøver jeg å tenke - jaja, hva så jeg har jo fått en nydelig liten tulle som resultat av disse sure kiloene - og jeg skal nok vinne kampen til slutt. så jeg skal ikke ødelegge denne fine tiden ved å irritere meg for mye over oversized kropp.

 

Nå er det 17 mai og vi skal på besøk og ha tapas og kaker - og softis skal jeg også unne meg - men etter det er det ny uke og nye sjangser!

 

Ha en fin 17.mai feiring dere!!

 

Enig, kan sikkert bare slette de som ikke er med lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både med maten og godiset. Virker nesten som jeg tror at jeg må øve meg til 17 mai... Jeg har faktisk vært verre enn ungene når det gjelder is denne uken, sagt at de ikke kan få is, og når de har lagt seg så stapper jeg nedpå to selv... håpløs :0(

Men jeg må ha gjort noe rektig, for vekta sto på 69,3 - selv om det ikke er allverdens så er det bittelitt, og jeg er superfornøyd med det.

Jeg tar det hele med ro, det er masse hormoner og greier som skal ut av kroppen, vi går ned gradvis uansett, og jeg ønsker ikke miste noe melk, så jeg spiser det jeg orker!

 

Ha en riktig fin 17 mai alle sammen.

- Også lurer jeg på en ting? - Kan vi ikke ha en gå-konkurranse eller no? At vi må gå minst 30-40 min tur hver dag, det er en liten motivasjon hvertfall, også blir det litt lettere å få et gulleple:0)

 

Hipp hipp hurra :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fortsatt er her Lizy...

 

Hm.. jeg veide meg i dag også, men akkurat det samme. Så da får jeg heller bare vente spent til neste uke:0)

 

Ja mamsemumsen det er liksom litt viktig med alt man har gjort og ikke gjort før veiing. :) Do besøk, melking, null inntak av kcal og vann, ikke vått hår osv..he he..

 

Nå går vi inn i 17 mai helgen.. dette blir en liten utfordring. Men håper alle klarer å kose seg allikevel. Lykke til og ha en fin feiring.

 

klem fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både med maten og godiset. Virker nesten som jeg tror at jeg må øve meg til 17 mai... Jeg har faktisk vært verre enn ungene når det gjelder is denne uken' date=' sagt at de ikke kan få is, og når de har lagt seg så stapper jeg nedpå to selv... håpløs :0(

Men jeg må ha gjort noe rektig, for vekta sto på 69,3 - selv om det ikke er allverdens så er det bittelitt, og jeg er superfornøyd med det.

Jeg tar det hele med ro, det er masse hormoner og greier som skal ut av kroppen, vi går ned gradvis uansett, og jeg ønsker ikke miste noe melk, så jeg spiser det jeg orker!

 

Ha en riktig fin 17 mai alle sammen.

- Også lurer jeg på en ting? - Kan vi ikke ha en gå-konkurranse eller no? At vi må gå minst 30-40 min tur hver dag, det er en liten motivasjon hvertfall, også blir det litt lettere å få et gulleple:0)

 

Hipp hipp hurra :0)[/quote']

 

 

Spennende med konkurranse forresten.. eller så kan vi jo si det sånn at det er liksom kjennetegnet vårt. Motivasjonsrapportmødrene går minimum si 30 min hver dag.. Hva syntes dere alle.. Men kan vi si fra og med mandag??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... når jeg leser om veie-ritualene... Er akkurat likedan, passer på å være tom for både urin og melk og tar til og med av string-trusa :) Hvert eneste gram teller! Bra det ikke bare er meg som er litt hysterisk, he, he.

 

Har vært supersliten i dag, og da går det skeis med maten. Godt det er tomt i godteskapet, men slikket i meg to kroneis tidligere i dag.. Men har gått en god times tur med vogna i dag, så kanskje det går opp i opp..

 

God 17. mai allemann, og tvi tvi med is og pølseinntaket :D

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, vi er vel litt hysteriske? Er sånn jeg også, passer iallefall på å ha amma begge puppene, og alle klærne må av, maks undertøy igjen.:) Som dere sier, alt teller, 200 g fra eller til er jo noe det! :D

De fleste jenter er vel sånn.... Eller når jeg tenker meg om....mannen min slanker seg jo også...og passer også på å veie seg etter dobesøk.....hehe....:)

 

Ha en god 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe psykologisk med det, at er det bare snakk om noen gram til, og det er trusa som avgjør disse grammene så tar man av den også:)

 

Ja dette var jo et nydelig 17 mai vær.. Uff. her sludder det. det blir jo koselig. Hm.. not. Tenkte jeg skulle ut for å vise snuppa i dag jeg:D Men blir nok ikke noen lang tur tenker jeg.

 

Jeg fikk besøk av kusina mi i går. Hun hadde med seg masse godis, pizza og greier. Jeg bestemte meg for å spise litt superchips og litt sjokolade, kanskje en pizza bit.. Uff jeg er så svak. Endte opp med å voldta sjokoladen, klemte ned nesten en halv grandis og litt super chips... tror ikke det.. Dip og det hele- Nei, nå føler jeg meg rimelig jævlig. Frister ikke til gjentakelse iallefall.

 

Ha en fin dag da damer. så snakkes vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...er at jeg ikke er den eneste som sliter. Du er veldig ærlig, Snurpa. Det er dere alle foresten! Setter pris på det.:D

 

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare kose seg litt! Det er nesten alltid alt eller ingenting med meg! Som i dag....17 mai...man skal jo kose seg! Men jeg har spist så mye "drit". Hvorfor skal alt det usunne være det beste...?

Samme hva folk sier...jeg koser meg ikke like mye med et eple eller en banan som SJOKOLADE!! Men det føles jo mye bedre etterpå da....hvis man har tatt eple i stedet for. Det er det jeg jobber med å lære meg! :)

 

 

 

 

 

Det er vel noe psykologisk med det' date=' at er det bare snakk om noen gram til, og det er trusa som avgjør disse grammene så tar man av den også:)

 

Ja dette var jo et nydelig 17 mai vær.. Uff. her sludder det. det blir jo koselig. Hm.. not. Tenkte jeg skulle ut for å vise snuppa i dag jeg:D Men blir nok ikke noen lang tur tenker jeg.

 

Jeg fikk besøk av kusina mi i går. Hun hadde med seg masse godis, pizza og greier. Jeg bestemte meg for å spise litt superchips og litt sjokolade, kanskje en pizza bit.. Uff jeg er så svak. Endte opp med å voldta sjokoladen, klemte ned nesten en halv grandis og litt super chips... tror ikke det.. Dip og det hele- Nei, nå føler jeg meg rimelig jævlig. Frister ikke til gjentakelse iallefall.

 

Ha en fin dag da damer. så snakkes vi..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk vel som fryktet... masse godis, masse mat og MASSSSSe dårlig samvittighet.. Andre som har det som meg??? Er så kjedelig altså. Jeg så for meg at jeg skulle klare å ikke ta helt av.. Men den gang ei..

 

Jeg må bare være ærlig jeg, orker ikke late som om noe annet. Også hjelper det litt å få det ut som det er.. Men i dag skal jeg virkelig gå meg en fin tur.. Må bare gjøre det. Da letter humøret litt også.. Er ikke til å legge skjul på at det gir litt rus:0) Endorfiner som bare det.. OGså får man liksom tenkt seg om litt mens man trener, på alt man skal klare og gjøre. Og ikke minst hvordan man skal gjøre det.

 

Glad det ikke er 17 mai på lenge jeg nå.. Nå er det ikke så mye høytidelig før jul:0) Godt er det.. He he..

 

Nå håper jeg bare jeg kan ha sjans til å gå ned litt til torsdag.. Eller.. med den utskeielsen jeg har hatt i et par dager nå burde jeg være fornøyd med å stå der jeg var..

 

Ragnhild: Helt endig med deg.. Hvorfor er alt det usunne så fristende og godt.. er bare tull og fanteri å late som om noe annet. Jeg drømmer om soft is med sjokolade på...nam nam... Men har faktisk klart å holde meg unna det da.. ha ha...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....er ikke mye nei....så må jo klare det! Jeg er så hekta på treninga på Elixia for øyeblikket, men jeg kan iallefall forplikte meg på å gå tur minimum de dagene jeg ikke er der. :)

 

Lykke til med uka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Tror jeg inntok rundt 6000 kcal på 17 mai : ( neste dag var like ille og idag skulle jeg ha full skjerpings. Har gått tur i over en time og lå godt an men plutselig kom jeg til meg selv liggende på sofaen og spiste en stor Lion-sjok. Hvordan skjedde det?! Men ok, bare å hente seg inn igjen.. Hardt dette, begynner å tro at den eneste måten jeg kan gå ned i vekt på er å donere en nyre eller amputere et ben : O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg inntok rundt 6000 kcal på 17 mai : ( neste dag var like ille og idag skulle jeg ha full skjerpings. Har gått tur i over en time og lå godt an men plutselig kom jeg til meg selv liggende på sofaen og spiste en stor Lion-sjok. Hvordan skjedde det?! Men ok' date=' bare å hente seg inn igjen.. Hardt dette, begynner å tro at den eneste måten jeg kan gå ned i vekt på er å donere en nyre eller amputere et ben : O[/quote']

 

 

Hehehe... den siste setningen var gullkorn!

 

Jeg gikk i går, 40 min og 1 t og 15 min nesten trav i dag. Maten er det så som så med, men jeg synes jeg har behersket meg, bortsett fra totalt 4 skiver med nugatti max... Men jeg må bare tilfredsstille sjokoladesuget, hvis ikke ender det med at jeg rapper nedpå en helplate med melkesjokolade 5 min før leggetid, snytt for i det hele tatt å kjenne smaken...

 

Natti natti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...