Gå til innhold

Lakseprodukter fra Mills


Gjest kris1000

Anbefalte innlegg

Gjest kris1000

Er det noen av dere som har smakt de nye pølsene og burgerene fra Mills som er lagd av laks? Er de gode? Og hvor sunne er de egentlig?

 

De ser jo litt spennende ut, og jeg tenker at det kan være en god mulighet å få i seg litt mere fisk. Men er automatisk litt skeptisk til alt som inneholder ordet "pølse".. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

Jeg smakte en type pølse med fisk for et par måneder siden, vet ikke om det var Mills, men de var IKKE gode...

 

Da er laksefilet mye bedre..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Jeg prøvde lakse-middagspølsene deres. Synes de var ganske gode, jeg. Jeg kikket litt i butikken, og pølsene hadde høyere prosentandel fisk enn de groveste fiskekarbonadene butikken hadde... For eksempel...

 

Ren fisk er vel alltid best, men jeg kommer til å prøve grillpølsene til mills også. Kan jo hende det er en ok variasjon innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeT

Jeg kjøpte laksepølsene med stor entusiasme, men når jeg kom hjem mistet jeg motet. Så de ligger fortsatt ennå i kjøleskapet. Jeg er IKKE kresen, men har plutselig opparbeidet en skeptisk mot laksepølsene. Er det ikke litt rart med fisk som pølser? Noen flere som har erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Fiskepudding, fiskeboller og fiskekaker/karbonader/burgere synes vi ikke er noe rart... Hva er da så rart med fiskepølser? ;-)

 

Se på innholdsfortegnelsen, og sammenlign med andre fiskeprodukter. Det ser som sagt ut som om de nye produktene fra mills inneholder mer fisk enn mange andre mer tradisjonelle fiskeprodukter. Og tenk så kjekt med fiskepølser på grillen som ikke setter seg fast slik en fiskefilet fort kan komme til å gjøre! Og da snakker jeg om situasjoner der det du har kanskje er en engangsgrill, og det ikke nødvendigvis passer med folie og dill og dall.

 

Synes fiskepølser er en genial idé, jeg... Og særlig fordi jeg er så glad i pølser, nå kan jeg variere enda mer enn ellers! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris1000

Nemlig! Høres helt genialt ut egentlig.., men mulig det er skeptikeren i meg som tenker at det høres for godt ut til å være sant.. :-)

 

Var derfor jeg tenkte at jeg heller fikk forhøre meg her inne, om de faktisk smaker godt, og om de kan være så sunne som de høres ut..

 

Men nå er uansett nysgjerrigheten i meg vekket, så skal ikke se bort ifra at det kan bli et par laksegrill til middag en av de nærmeste dagene.. :-) Rapport vil følge.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Har ikke smakt de laksepølsene, men dersom det er noen som bor på Innlandet her, så selger Knutstad&Holen ørretpølser som smaker helt fantastisk. Dere som evt. bor på Hamar vet jo hvor dere kan kjøpe KH-produkter. Gjøvik vet jeg ikke, men på Lillehammer kan du iallefall kjøpe de pølsene på Mega på Kremmerhuset, vet de har Knutstad Holen produkter på Kiwi i Storgata også, og CC.

 

Bare ett tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pølsene var gode! Færre kalorier enn i vanlig grillpølse.

 

For meg et godt alternativ til sommerens grillkvelder i parken. Spiser ikke kjøtt heller, så for meg et naturlig valg, spesielt for de impulsive grillseansene i en tilfeldig park.

 

Grillfest hjemme blir noe annet, da velger jeg laks eller annen fisk i "ren" form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Denne har jeg også lyst å smake!! Og jeg lurte nå veldig på innholdet, så jeg søkte og fant dette fra 16.05.08:

 

"Laksepølse (Mills)

Hovedingrediens: Laks

Næringsinnhold pr. 100 g vare:

Kalorier: 640 kJ / 150 kcal, Protein: 14 g, Karbohydrat: 2 g, Fett: 10 g (hvorav 2 g er mettede fettsyrer, 4 g er enumettede fettsyrer og 3 g er flerumettede fettsyrer)

 

Kommentarer fra panelet: Denne pølsen tror vi er laget av fisk. Den har en veldig lett og mager konsistens, og er ganske lys i fargen. Den smaker litt røkelaks, men har samtidig en ganske fremtredende pølsesmak. Kunne sikkert vært god sammen med passende tilbehør.

Terningkast: 3"

 

Resten av testen: http://www.vg.no/pub/skrivervennlig.hbs?artid=192887

 

Og generelt om den nye serien "Mills dAGENS" med diverse lakse-produkter, hvor innholdet er 65 % ren laks:

http://www.millsdagens.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for næringsinnhold, soljenta! Om en pølse veier rundt 50 g, går da dette bra :)

 

Er nysgjerrig på disse pølsene, så har prøvd å kikke litt rundt etter dem på forskjellige butikker, men uten hell så langt. Noen som vet hvilke kjeder som fører dem?

 

Mens jeg lette på Rema1000 idag, kom jeg over noen laks- og ørretpølser som jeg ikke har sett før. Fra "Det gode hav" eller hva det nå heter, det merket som de fører. Dessverre sto ikke prisen på, så da kjøpte jeg dem ikke, på trass. Hehe. Det irriterer meg alltid med uprisete varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...