Gå til innhold

Kilo som skal av etter fødsel


Gjest odalouise

Anbefalte innlegg

Gjest odalouise

Ja, så var barn nr. 5 kommet til denne verden. Lille Vetle-Levin ble født 24. mars i år. Jeg har nå nesten 30 kilo som skal bort og Grete Roede var eneste mulige alternativ jeg kunne tenke meg.

 

Første uka gikk som en drøm - gikk ned 3,7 kilo :-) - og ja, jeg ammer så da går man vel ned mere??? Men jeg går på meny 4 så jeg er ikke priviligert av den grunn. Nei, jeg må nok få i meg 2200 kcal selv om jeg føler at maten vokser i munnen siden det er så MYE mat.

 

Uke 2 hadde jeg gått ned "bare" 1 kilo :-(. .... Men det er jo mere normalt. Helst skal man gå ned 1/2 kg i uka for DA er man flink. Det sier min kursleder. Hun sier også en annen bra ting. "JEG ER SÅ UTROLIG SMART - SMART PÅ EN LUR MÅTE" sier hun. Vet dere hva hun mener med det? Jo, hun er smartere enn det store kakestykket som ligger der og barfe roper: "Spis meg, spis meg". Nei, da ser hun på kakestykket og sier:"NEI DU, DU LURER IKKE MEG NEI". Så tar hun frem viljestyrken - og gulroten eller tyggisen som hun har i lomma og knasker på den. Eller hvis hun lager mat - da tygger hun tyggegummi (sukkerfri of course) så hun ikke blir fristet til å prøvesmake på maten. Ja, hun TENKER i alle fall smart.

Og det er jo nettopp det vi skal lære. Så det er alfa omega at vi har flinke kursledere - spesielt når vi skal ned så mange kilo. Det er ikke gjort på en måned. Regnet ut at jeg skal være på min ideal vekt om 1 år og 3 måneder. Tenk det. Jeg skal altså slanke meg i 15 måneder - veie mat og telle kalorier. Puhh tenkte jeg først. Men nå ser jeg bare på dette som en investering i helsa mi. Jeg skal jo lære meg en ny livsstil og da trenger man TID. Og ikke bare det - etter det skal jeg klare meg nesten alene med min nye livsstil. Jeg må jo gå "hold vekten kurs" men jeg klarer nesten ikke å tenke så langt.

 

Derfor konsentrerer jeg meg om kurs 1 og har det som mål i første omgang. Det er lov å tenke lengre - men du må ha et realistisk mål for å klare det.

 

Så, lykke til til meg da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Velkommen hit og gratulerer med ditt 5. barn! Koselig!

 

Jeg skal nok ned litt mer enn deg, så er ikke så mye på dette forumet, men jeg ønsker deg masse lykke til på din vei nedover!

 

Ha en fin og sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

og gratulerer med barn nr 5-imponerende:) har bare 2 selv... he he, men det er ok:D

 

smart å gå på gr-kurs når du ammer og i disse farlige månedene etter fødselen. det blir jo litt hjemmekos, besøk og litt bedre tid til å lage noe godt til de andre i familien osv. selv la jeg mye på meg det første året, hadde en utrolig apetitt og raste opp i vekt. heldigvis hadde jeg gått ned i svangerskapene så jeg endte opp "bare" ti kilo tyngre enn før. men altså ti kilo for hvert barn.

 

15 mndr går som en røyk. jeg har holdt på i drøye 9 mnd og gått ned 20 kilo. synes det har gått veldig fort. tror nok jeg kommer til å holde på en stund til (har 7 kilo igjen) + hold vekten.

 

ønsker deg lykke til, skal følge med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

etter barn nr 1 la jeg på meg 25 kg, som jeg nå har brukt 2 år på å få vekk. har enda 10 kg som var for mye i utgangspunktet, siden jeg bare er 160 høy.

 

dere må bare stå på, jeg var så lykkelig over å se tallet 70 på vekta at jeg gråt :D det var virkelig verd alle timene med har trening og all tenkingen og planlegging av mat og måltider.

dere fortjener virkelig å kjenne den følelsen, det fortjener man etter å ha fødd et barn, eller 5 :):D

 

lykke til med alt :)

 

klem rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...