Gå til innhold

fustrert over mannen min


Gjest ILmakeIT
 Share

Anbefalte innlegg

jeg må bare få ut litt fustrasjon.

mannen min vet at jeg slanker meg, men likevel så drar han med søtsaker hjem,å lar det ligge fremme.

og når jeg ser det,så kaster jeg det ut med det samme,vill ikke falle i for fristelsen..

Eller, når han er ute å handler så SKAL han bare ha noe fastfood.å dette spiser han foran meg.

 

Det føles som om han prøver å sabotere meg...

jeg prøver å være sterk i sjelen,men det er vanskelig...veldig vanskelig...

å jeg syns det er synd å kaste ut søtsakene, men det er bedre enn at det ligger på rumpa...

 

 

er det flere som har sabotører?

hvordan takler dere dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg også kalle ren sabotasje - så utrolig - hva er motivet hans? Ville han gjordt det samme hvis du var alkoholker? Er han også overvektig og misunnelig på hva du får til? Er han redd for at du kommer til å bli veldig tiltrekkende?

 

Jeg hadde tatt det opp med han igjen og satt hardt mot hardt - veldig viktig at du forklarer hvor viktig dette er for deg og hva han gjør utenfor husets vegger får så være - men innenfor må han vise respekt.

 

Jeg har begynt her for å dra min mann igang som har mye å ta av og derfor er det så viktig for helsen hans og for hele familien. Han setter veldig pris på støtten jeg gir ham. Selv trenger jeg strengt tatt ikke ta av - men stiller solidarisk opp og det er ikke ille om jeg tar av 5-10 kg og kommer tilbake til tenåringsvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann er KRAGTIG overvektig.

men jeg har gitt opp med å hjelpe han.

 

han kommer med den samme remsa hver gang, " mandag starter jeg","dette er siste gang" osv.

å hvis vi starter opp sammen så vill han at jeg skal lage matpakke og planlegge dagen hans.

.Å det ødelegger hele dagen min når jeg finner ut at han har smug spist godter/pølse(lukter det på han) selv om han har en hjemmelaget sunn matpakke med seg.

nei jeg gidder det simpelten ikke mer.

jeg har meg selv, ungene og huset og ta passe på.

 

 

jeg får bare håpe han tar seg sammen før det går galt.

jeg kan ikke ta ansvar for hans liv,dessverre.

 

 

men jeg vet at det er ren sabotasje fra hans side.

derfor kaster jeg bort alt det han kommer hjem med + at jeg kjefter på han.(ikke at det siste hjelper)

 

 

han vill vel ikke at jeg skal bli slank og lekker.

 

men denne gangen skal ikke hans sabotasje ødelegge for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har sabbortert, men har nå blitt så flink selv :P

 

Var ei stund jeg hadde tenkt til å sende han til legen for å ta ei blodprøve for å sjekke saker og ting. Han var enig i at det kunne være vekkeren han trengte. Men så ble det bare rør pga fastlegegreiene og det kokt bort litt.

Kan du klare å få han til det da. Bare ta den blodprøva å sjekke kolesterol, blodsukker, ta blodtrykk ol. Om han er krafitg overvektig kan han kanskje trenge en vekker også? Si at du vil ha han så lenge som mulig og om han tar en sånn test ville du blitt glad.

 

Selv opparbeidet jeg en skikkelig trass ei stund til sambo, det ble trass og prinsipp og ikke ta noe når han skulle ødelegge så ofte, men gikk jo ikke alltid like godt.

 

Har dessverre ikke noe annet godt tips til deg.

 

Kjeft hjelper ikke da, gjør nok bare vondt verre.

 

Du får snakke med han og spørre om han kan la vær å spise godis hjemme for din skyld og ikke irritere deg på hva han gjør når du ikke er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, han har vært hos legen og der ble han henvist til noen som kunne hjelpe han.

men han møtte kun 1 gang opp.

 

nei, jeg skal ikke slanke han.

 

bare så synd at han prøver å ødelegge for meg.

 

får vel be han slutte å dra med godis hjem (igjen)

menn er litt treige en gang i mellom.

 

 

hater sabotører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ILmakeIT

 

Jeg er helt enig at du kan ikke ta ansvar for ham, det må han gjøre selv. Flott at du motiverer deg selv til å ha nok viljestyrke til å motstå godtene han legger igjen hjemme. Det står kjemperespekt av det du får til.

 

Fortsett ditt eget løp og kast unna rester/gotterier - for en viktig del av å lykkes er at det er lang vei til kaloririk junk food.

 

Jeg har bakt sammen med barna og for meg er det greit, men jeg ser at dette er vanskelig for mannen min (han elsker alt som er søtt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jeg synes synd på deg. Et råd - noe som jeg benyttet meg av - var å fortelle mine hjemme hvorfor jeg ville ned i vekt. Ikke for å bli "supermodell" av utseende, men for helsens skyld. Jeg kalte det ikke slanking, men kostendring. Man blir ikke yngre, kroppen sier også fra og man merker selv når man ikke føler seg vel. For mange kilo kan føre til både fysisk og psykisk dårlig helse. Overvekt kan føre til mange sykdommer. Og det er jo bevist idag at vi mennesker utvikler mye mer diabetes/hjertesykdommer og at vi er flere som er overvektige. Alle innen det norske helsevesenet anbefaler et sundt kosthold.

Har nå fått med meg min samboer både på treningsstudio og kostendring. Kjempe gøy å være 2 om det i heimen. Håper din mann får opp øynene og ikke er så egoistisk i fremtiden. Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...