Gå til innhold

Uke 6: Motivasjonsrapportmødrene.


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 88,1 denne uke: - 3,8 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:68,8 denne uke:69,9 -0,1 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke: denne uke 74,4 -2 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:81,1 denne uke: 80,7 -5,3 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 85,6 denne uke:84,2 -2,7 kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 13,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig at det er så mange mandager iløpet av en mnd, for ikke å si iløpet av ett år:0)

Lizy: det må jeg si, for en bra start på uka. Kjempe flink har du vært..

 

Ragnhild: I dag har jeg spist vaniljekesam og eplebiter.. Det var så deilig. Skikkelig "snæks":0). Det var en god dessert etter middagen.

 

Jeg har gått en tur på 50 min med vogn i dag. Gikk veldig fort, så svettet skikkelig når jeg kom hjem igjen.

 

Lille gull har nesten ikke sovet noe som helst i dag. Håper hun sover mye i natt da.. I morgen skal jeg på lunsj med barselgruppa, det blir koselig tror jeg.

 

Og forresten, i forrige uke skulle jeg spørre om miljøgifter osv på helsestasjonen. Men jeg hadde glemt det når jeg kom dit.. Typisk at alle spm forsvinner da.. Må begynne å skrive opp jeg.

 

Det går veldig greit med slankinga nå.. Jeg jobber stadig med det å begrense meg, og noen ganger går det, men andre ganger går det helt til dundas.. jeg må jo bare lære meg og omgåes godis i hverdagen uten at jeg må inhalere alt..:(

Hm.. jeg vet jeg har en pk med kjeks i skapet.. tenker på den stadig.. Men jeg skal klare å ha i hus til folk kommer på kaffe osv uten at jeg må spise det.. Jo lengre jeg klarer jo sterkere blir jeg vel??

 

Lykke til med den nye uka folkens. Stå på damer. Dere er så superflinke..

 

Nå er det 13 kilo tilsammen altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Begynte så bra i dag, trente på Elixia og spiste sunt til frokost og lunsj. Men så var jeg på shopping og spiste middag på Peppes og kjøpte med sjokolade på vei hjem. Proppa i meg... Typisk det når jeg har spist godteri i helga. Da er suget så mye strekere dagene etterpå. Drit altså!! Er nesten litt lei meg!

Jaja....får bare sparke meg bak og starte på nytt i morgen. Blir sikkert en bra dag. :(

 

Så bra du likte eple og kesam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så fælt når vi gjør oss selv så vondt. Det er jo forsovidt greit at vi gjør det innimellom, men det værste er hvor dårlig samvittighet vi får.. Men da frister det ikke så veldig til gjentakelse..

Jeg har vært ganske flink i det siste syntes jeg.. Og håper veldig på resultat i morgen.. Da får jeg enda mer motivasjon kanskje.

Gull har hatt så vondt i magen i dag. Grått masse.. Jeg var så dum at jeg spiste litt super chips med paprika i går.. OGså spiste jeg gillspyd som var marinert i noe greier.. Stakkar som hun har hatt vondt i dag. JEg får så dårlig samvittighet altså.. Vil ikke lille jenta mi så vondt.. Akkurat nå ligger hun ved siden av meg i vippestolen og har det helt fint. ;) Så håper det har gått over litt..

Snart skal jeg ut å gå en tur med vogna. Deilig med så nyelig vær om dagen. Strålende solskinn.. Da blir jeg så glad og otivasjonen bare strømmer på:) Spesielt når jeg prøver på meg litt lettere klær... som ikke passer

 

I dag spiste jeg burger til middag. Fra prior, kylling og kalkun med mager dressing osv. den kan jeg virkelig anbefale dere alle sammen. Lite kcal og kjempe god. Vedsidenav hadde jeg 100g pommesfrites. Skikkelig hamburgertallerken:D

 

Lykke til resten av uka damer.. Stå på og gjør jobben.. TENK TYNT:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det blir uansett litt nedtur denne uka....siden forrige resultat var så bra. Og så hjelper ikke alle utskeielsene denne uka på heller...hehe.;) Jeg skal nok klare å holde meg på minus siden, men det blir bare såvidt tror jeg.

 

Har vært flink i dag da.:)

 

Enig i at det fine været er motiverende. Mye bedre å gå på tur på sånne dager iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!!

 

Fytti fy. Jeg feiret bursdager hele helgen og på tirsdag, kost meg med masse kake, snickerskake var forferdelig godt... og jeg har lagt på meg 1,1 kg!

Nå blei jeg skikkelig forbanna. 69,9 kg... er det mulig... Var riktig nok etter at jeg hadde spist frokost, men den veide nok ikke over en kg, nei...

H..... også!

Skal ut å gå senere i dag. Det får bli i marsfart! Jeg veier meg igjen i morgen tidlig, kanskje jeg kjøper meg ny vekt også...hehe

Noen av dere som bor på sørøstlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjenner meg igjen, har skeiet ut flere ganger denne uka. Det er neimen ikke bare lett!! Det er så altfor godt med sjokolade og kaker og is og godteri...og...og...og....;) Jeg er håpløs.:) Men litt må man jo unne seg!

 

Jeg bor i Oslo. Vært ute å gått tur med ei fra barsel i dag. Det er så herlig å ha noen å gå sammen med, det hjelper det også! :)

 

Så flinke dere har vært!!

 

Fytti fy. Jeg feiret bursdager hele helgen og på tirsdag' date=' kost meg med masse kake, snickerskake var forferdelig godt... og jeg har lagt på meg 1,1 kg!

Nå blei jeg skikkelig forbanna. 69,9 kg... er det mulig... Var riktig nok etter at jeg hadde spist frokost, men den veide nok ikke over en kg, nei...

H..... også!

Skal ut å gå senere i dag. Det får bli i marsfart! Jeg veier meg igjen i morgen tidlig, kanskje jeg kjøper meg ny vekt også...hehe

Noen av dere som bor på sørøstlandet?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. jeg var så fornøyd da jeg gikk på vekta i dag tidlig.. Endelig hadde jobben gitt resultat. Denå på 84,2. Ned 1,4 kilo, veldig fornøyd med det.. Hadde ikke gått på do engang altså faktisk.. ha ha;)

 

Jeg bor i oppland jeg. ca 40 min. nord for Oslo.

 

Lurer på om jeg klarer liuke bra resultater neste uke. Det hadde vært så supert:D

Jeg lever i troen iallefall... Fortsett å svømme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra jobba, Snurpa! ;)

 

Vekt i dag: 80,7.

Ikke fornøyd, men jeg gikk iallefall ikke opp. Det får jeg være fornøyd med. Man høster som man sår, er det ikke det det heter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempe flinke. Jeg er flink til å trene, men ikke fult så flink med maten, er jeg redd... og nå er jeg bare kjempe happy for at det er fredag, for da kan jeg liksom unne meg sjokolade med god samvittighet... haha

 

Jeg bor en time sør for oslo. Hadde kanskje vært morsomt å tatt et treff i oslo en gang, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Har jo blitt noen kilo tilsammen, syns dere har vært flinke, jeg drar jo ned gj.snittet. Etter å ha godt opp igjen og stått stille de siste ukene er jeg på 74,4 nå, dvs totalt vekttap 2 kilo. Hadde trodd jeg skulle gå ned mer på 6 uker, men litt er jo bedre enn ingenting ; ) Denne uken har jeg stort sett spist is til lunch og spist bittelitt godteri hver dag. ikke fått trent noe særlig heller. Men så gikk jeg litt ned imotsetning til ukene jeg har vært kjempeflink og likevel stått stille.

Vanskelig å skjønne seg på dette ja: ) Neste uke håper jeg på 74.0 eller enda bedre 73.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt! Og jeg må si at jeg har måttet svelge en del kameler. Trodde ikke dette skulle være så vanskelig, var sikker på at det bare var å bestemme seg og gå for det. Og til vanlig så hadde nok det gått, men når vi har disse små nydelige skapningene som vi ammer, er det også masse hormoner ute og går. Og i tillegg gjør ammingen at mange kan fyse veldig, jeg har ikke opplevd det i de to forrige barselperiodene mine, så dette kan du si er en helt ny opplevelse! Men jeg gjør så godt jeg kan. Nå som man drar fram grillen er det jo også enklere og spise sunt. Grillspyd med svinekjøtt og grønnsaker...nam nam.

 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er ikke noe gøy når man ikke oppnår det resultatet man forventer og ser for seg.. Det stod jo stille for meg lenge. virker som det har "løsna" litt nå.. Håper det fortsetter da:D

 

Men Ragnhild: du har ikke lov til å være skuffet altså.. Se på det resultatet du har fått til på 6 uker da.. Nesten en kilo i uken.. det er jo super bra. Det er du som får oss andre til å ta oss i nakkeskinnet.. Også er det ikke bra å gå ned for fort når man ammer da..

 

Ja da var det fredag.. Blir spennende å se hvordan den arter seg.. Grilling og greier.. men man kan som du sier lizy grlle sunne ting. Jeg driver og lager kylling spyd med squash, mais og paprika.. nam. Med en god salat, bakt potet og kesam blir ikke det mange kcal..

 

God helg jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr økedag i dag vi.. Har ikke gjort noe annet enn å amme.. Så i dag har det blitt dårlig med trim gitt, så der røyk den halvtimen..

Håper bare at melken tar seg opp bra i morgen eller noe.. Orker ikke mange sånne dager altså, for å si det sånn..

Jeg har tenkt å kutte ut det tilegget, mistenker at hun kan få vondt i magen av det jeg.. Må iallefall prøve å se om det hjelper. For hun hadde det helt fint før vi begynte med det.. Noen av dere som har noen erfaring med det?? Men lurer på en ting..

Når jeg ikke har fullammet en liten periode er det vel ikke noe i veien for å prøve å få produksjonen opp igjen for å gjøre det??? Den kommer seg vel igjen?=??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Uff...nei...jeg er ikke skuffet på orntlig! Veldig fornøyd med at jeg går ned! Er bare litt utålmodig. Skal ikke klage! ;)

 

Enig, grilling er fantastisk godt! Var i en Oslo-park her om dagen, marinert kyllingfilet og salat. Drit godt! Lille gullet klarte seg også bra i varmen.:)

 

Jeg har ikke gitt tillegg, så kan ikke uttale meg om det. Men jeg har hatt noen økedager, og jeg tror ikke det skal være noe problem å få opp produksjonen igjen. Du må jo bare gi litt ofte en stund. Lykke til! :)

 

Uff det er ikke noe gøy når man ikke oppnår det resultatet man forventer og ser for seg.. Det stod jo stille for meg lenge. virker som det har "løsna" litt nå.. Håper det fortsetter da:D

 

Men Ragnhild: du har ikke lov til å være skuffet altså.. Se på det resultatet du har fått til på 6 uker da.. Nesten en kilo i uken.. det er jo super bra. Det er du som får oss andre til å ta oss i nakkeskinnet.. Også er det ikke bra å gå ned for fort når man ammer da..

 

Ja da var det fredag.. Blir spennende å se hvordan den arter seg.. Grilling og greier.. men man kan som du sier lizy grlle sunne ting. Jeg driver og lager kylling spyd med squash' date=' mais og paprika.. nam. Med en god salat, bakt potet og kesam blir ikke det mange kcal..

 

God helg jenter..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må være fornøyd med det...

Hm.. nå er jeg lite fornøyd med meg selv iallefall.. Har spist så jeg er helt stappet.. Uff.. er ikke noe god følelse iallefall.. Gått langt utenfor ddet kcal inntaket jg skal ha for å si det sånn... Søndag i morgen takk gud.. Da blir det andre boller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I går så sykla jeg og mannen 2 mil. Fy fader så sliten jeg var da jeg kom hjem. Er ikke i noe særlig god form! ;) På kvelden var jeg i bryllup og spiste masse (!) så da veide vel det opp...

Liker best hverdagen jeg, alt er mye enklere da!

 

Lykke til med ny uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge leve:D de jevne dagene er aller best.. godt det er mandag i morgen.. uff.. har så vond samvittighet for alt jeg klarte å proppe inn i går jeg.. blæh..

jeg skal iallefall ikke gjøre det samme i dag for å si det sånn.. Håper jeg får muligheten til å gå meg en tur i dag. Pga økedagene vi har hatt har det vært vanskelig å trimme noe.. håper melka snart tar seg opp igjen som den skal snart. Hadde kontakt med ammehjelpen og de sa at jeg kunne forvente at det tok fra to- tre dager, helt opp til en uke før det var som det skulle.. håper det går litt fortere. en uke med dette tror jeg kan ta på..

 

åh.. jeg ser så fram til å komme ned i idealvekten min igjen. føle meg litt mer vel osv.. få på meg klærne mine igjen. har en olobukse som ligger og venter på meg i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Er du her du også da.. Tror det er første gangen jeg er her samtidig som noen:D

 

Beklager, men hadde nok glemt å logge meg ut. Heldigvis er det snart ny uke, vi rapporteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...