Gå til innhold

*Sara's & Kristine's dagbok*


Gjest kristinemmm

Anbefalte innlegg

Gjest kristinemmm

Da er alt klart for daglige oppdateringer.

 

Håper dette vil hjelpe oss å gå ned de siste kiloene. Da blir det viktig at vi støtter og motiverer hverandre, men også at vi ''kjefter'' litt på hverandre hvis vi ikke er så flinke.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Etter helgens (og torsdagens) store utskeielser (!), skammer jeg meg!

 

Begynte med nytt mot idag, både med mye aktivitet og litt ekstra lite mat. Jeg har fått omgangssyken (vet at det da ikke er så smart å trene da), og da er det ikke så lett å spise. Men jeg har nå fått i meg en del mat fordet.

Dette blir en ganske streng uke, vil gjerne ta igjen for det tapte. Jeg starter med nytt mot idag, og har også starten med KUREN (en 10 dagers rensekur), håper at det kan hjelpe litt på utfallene av spisedagene (men virkelig mye mat) jeg har hatt i det siste. Men i dag er det altså mandag. Deilig med en ny uke, og en ny start. Så nå skal jeg klare å kvitte meg med de siste kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Da er denne dagen snart omme for min del. Hvordan har det gått med deg Sara?

Dagen min har gått bra! Jeg har omgangssyken, og da blir det ikke for mye mat, har lite matlyst....men på grunn av veldig dårlig samvittighet etter søndag og torsdag, har jeg fått vært en del aktiv!

Dagen begynte med 1 times rask tur før frokosten.

Frokost: smoothie med proteinpulver, bær og nøtter – 310 kcal

Lunch: 4 fiber plus knekkebrød med gulost, salat, tomat og kokt skinke – 305 kcal

Middag: 1 ristet brødskive med litt smør og gulost, og grønnsaksuppe med brokkoli – 346

Kveldsmat: kakao av 2 dl vann, 2 dl melk, 15 g kakaopulver og 3 suketter – 124

Totalt – 1064 kcal.

Itillegg har jeg også gått til og fra skolen (middels tempo), ca 45 min og trent på Elixa, 50 min styrke på ben og mage + 1 time på ellipsemaskinen.

 

Totalt er jeg fornøyd med dagen. Håper at du også er det :)

Imorgen er det fri, skal bli godt å få sove litt ekstra lenge og hvilt ut kroppen.

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

ja, som sagt hadde jeg en bra uke, men som endte søndag.ble ikke alfor ille da, men spiste veldig mye sjokolade på kvelden og la meg stappmett, ekkel følelse.

i går hadde jeg tenkt å faste, for å bedre samvittigheten litt, men ble til at jeg spiste 6(!) knekkebrød på kvelden. skal holde meg til bare litt frukt i dag.

 

selv om du ikke hadde gode dager torsdag og søndag misunner jeg deg evnen til å holde kaloriinntaket jevnt over hele dagen, jeg spiser mest om kvelden og det er jo absolutt ikke sunt. skjønner at det er vanskelig å holde seg unna fristelser når man bor hjemme. hvis jeg er hjemme på besøk, og vi har bursdag eller liknenende med kaker, så ar jeg ingen stoppknapp! da spiser jeg til det er tomt, dagen etter også..men første gangen jeg gikk ned i vekt, for et par år siden bodde jeg jo hjemme, men klarte å legge meg til egne matvaner som jeg fulgte uansett. men..selvføgelig noen ganger er det umulig å stå imot fristelser, sånn er det for alle. gjør jo ingentig så lenge det ikke er for ofte. og utifra det du sa så overspiser du jo VELDIG sjelden. alle faller tilbake på dårlige vaner i blant! det er rett og slett menneskelig.

 

men over til noe annet- har du tatt dulcolax noen gang? har aldri tatt det før, men tok to tabletter i natt og har ikke fått noen virkning, kjipt. ekkelt å tenke på all den maten som er inne i meg!

 

hvordan har din dag vært i dag? jeg kommer tilbake med en oppdatering i kveld før leggetid!

forresten- du er virkelig flink til å trene!! jeg vurdere å melde meg inn på elixia igjen jeg også.

snakkes senere, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei hei ;)

 

Nei, jeg har aldri prøvd duolax. Er det egentlig noe sunt? Må innrømme at jeg har hatt lyst til å kjøpe det noen ganger, men har ikke turt. Har hørt en del negativt om det, men det er vel greit å bruke så lenge du ikke overskrider anbefalingene. Har det fortsatt ikke hatt noen virkning?

 

Dagen i dag har vært bra. Har gått 1 time og 15 min med hunden i middels tempo, og trent på Elixia, 30 min styrke på armer og 1 time på ellipsemaskinen.

Frokost: frokostshake (proteinpulver, selolje, bær og mandler) + 1 tomat – 325 kcal

Mellommåltid: 2 nektariner – 91 kcal

Middag: 1 tortilla lefse med kylling, salat, tacosaus og norvegia + 1 stort eple – 333 kcal

Etter trening: 1 proteinshake

Kveldsmat: 2 knekkebrød med norvegia, tomat og ketchup + kakao (2 dl melk, 2 dl vann, 15 g kakaopulver og 3 suketter) – 316 kcal

Totalt – 1215 kcal.

Har ikke spist kveldsmat. Nettopp kommet hjem fra trening, så skal ta en dusj, så blir det kveldsmat og boklesing. Har begynt å lese bøker i det siste, elsker det, da slapper jeg virkelig av! Blir kveldskos med bok og toast med knekkebrød (det er faktisk veldig godt) og kakao ;)

 

Ja, jeg overspiser sjeldent, men nå har jeg bestemt meg for at det var siste gang på søndag! Nå er det: ALDRI MER!!!

Men vet at det er viktig at jeg prøver å følge matplanen og treningsplanen da. Ihvertfall ikke la det daglige kalori-innholdet bli for lavt, for det er da suget etter mer mat kommer. Så fra nå av er jeg nødt til å prøve å ikke komme under 1000 kcal daglig.

 

Jeg trives veldig godt med å trene, har alltid gjort det, så sånn sett er jeg ganske heldig. Men i enkelte perioder trener jeg litt for mye, og da blir jeg bare kjempe sliten! Pleier ikke du å ligge på ca 800 kcal daglig? Hvis du skal begynne å trene, burde du få i deg litt mer mat, synes ihvertfall jeg, så du ikke sliter kroppen helt ut. Selv prøver jeg å få til 5 ganger på Elixia i uken, men noen ganger blir det mindre. Men er viktig at kroppen får noen hviledager også, så den ikke blir totalt utmattet. Det viktigste er vel å finne en balanse mellom mat og trening som en selv trives med, men skal innrømme at det er vanskelig!

 

Håper du har hatt en like bra dag som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

hei igjen!

beklager at jeg ikke oppdaterte i går kveld som jeg sa, var så lenge på stallen og da jeg kom hjem hadde kjæresten leid film og laget suppe.

går ble en ok dag matmessig, spiste totalt to knekkebrød med ost og skinke, en eventyr melkesjokolade, 5 dl blomkålsuppe og en regia express kakao.. dessverre lite mosjon, kun stallarbeid. i dag skal jeg prøve å holde meg mest til frukt, så får vi se hvordan det går!

hva slags hund har du? jeg har også hund, elsker hunder! virkelig omgitt av dem her jeg bor, på grünerløkka er det utrolig mange som har hund. hvor bor du forresten? virker som om vi har en felles svakhet for kakao også;) har alltid elsket oboy og kakao. nå prøver jeg å holde meg til en pose regia express om dagen, er 135 kalorier i en. men skal prøve den kakaooppskriften du bruker, lurt å bruke suketter, det er jo faktisk 0 kalorier!

så, vordan har din din dag gått? og hvordan går det med deg og kjæresten forresten? stod jo endel om han på rytterjentas blogg for en stund siden..

klem sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Jeg har en brunflekket dalmatiner. Skal vist være litt spesielt å ha brune flekker, men ser ikke helt hva som er så kult med det! Hvordan hund har du? Jeg har vokst opp med hund, er blitt helt avhengig av det selskapet de gir, bare synd at de ikke lever like lenge som mennesker!

 

Koselig at du koste deg med kjæresten, er viktig å pleie kjærligheten.

Per i dag er vi bestevenner, og trives veldig bra med det. Vi trengte å få hverandre litt på avstand. Mulig at vi blir sammen igjen, men vi tar en dag av gangen og ser hva som skjer.

 

Kakao er godt. Idag er det to kopper options kakao på meg ;)

Ellers så har dagen vært bra, ble litt for mye middag, men, men! Onsdager er den eneste dagen i hverdagen jeg spiser med resten av familien, ellers så lager jeg middag selv. Så idag lagde jeg middag til de andre...pitabrød med kyllingfyll (kyllingfilet stekt med tacokrydder og sans cream fresch) og salat. Personlig så stapper jeg på masse ketchup, lett selskapsdressing og krydderblanding også. Må begynne å skjerpe meg med det, er jo en del kalorier i dette!

Frokost: 1 frokostshake – 310 kcal

Lunch: 2 havreknekkebrød med 30 g brunost og 30 lett syltetøy, + 3 skiver gulost med ketchup og kaviar + 1 options kakao – 393 kcal

Middag: 1,5 pitabrød med kyllingfyll salat og masse ketchup, lett dressing og krydder – 495 kcal

ble kanskje litt mye middag!

Kvelds: 1 stort eple + 1 options kakao (skal spises nå) – 100 kcal

Totalt – 1297 kcal Har drukket litt pepsi max og spist noen sukkerfrie dent også!

Har også gått 1 time og 15 min med hunden (middels tempo) og jogget en tur på 1 time. Kom akkurat hjem fra joggeturen...jeg elsker å løpe <3 Problemet er at jeg har benhinnebetennelse og skal helst ikke løpe så mye! Men løper en sjelden gang fordet, er avhengig ;)

 

Håper du har hatt en bra dag du også :D

Nå får jeg komme meg til kveldsmaten, sammen med litt boklesing. Så er det nattinatt for min del, er skole imorgen og deretter rett på Elixia, er greit å være uthvilt da.

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Dagen i dag ja.... ;)

Jeg er fornøyd, men sitter her nå og er litt sulten.

Frokost: frokostshake (proteinpulver, bær + nøtter) – 310 kcal

Mellommåltid: 1 nektarin – 45 kcal

Lunch: 4 fiber plus, 40 g norvegia, salat, 3 skiver kokt skinke, 1 tomat – 305 kcal

Middag: Tunfiskbiff lagt på salatblader, men 15 g rekesalat, masse ketchup, sennep og litt syltede agurkskiver, 6 ss tomatsuppe med makaroni – 300 kcal

Kveldsmaten: 1 options kakao – 40 kcal....skal inntas nå sammen med boklesing = kveldskos ;)

Totalt – 1000 kcal.

 

Gikk 50 min rask gange før frokosten, og har trent 20 min mage + 1 time på ellipsemaskinen på Elixia.

 

Gruer meg litt til dagen imorgen! Når jeg har ligget på 1000 kcal, blir dagen etter alltid veldig søtsugen....men, men. Jeg har allerede lagd en matplan og skal følge den.

 

Forresten, når har du veie dag Sara?

Det er stille fra deg. Håper alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

hei igjen! jeg har en airdaleterrier.! dagen min i går ble helt ok, ca 1000 kalorier, men ikke så veldig sunt, endte med endel sjokolade på kvelden. kjæresten min elsker små godt og sjokolade, så vanskelig å holde seg unna når han kjøper. i dag har jeg ridd og gått en halvtimes tur, mat ble en banan, en kg(!) vannmelon og en regia exress hittill, men familien skal spise middag ute i dag på italiensk restaurant, så blir endel kalorier der dessverre! merker at jeg har en dårlig uke, hvor jeg har lyst på noe HELE tiden. forrieg uke var ikke sånn i det hele tatt, men men- det går opp og ned! tror løsningen er å ikke spise usunt selv om man spiser litt mer enn man skal, for spiser man usunt blir det plutselig så sykt mye kalorier!

ellers er jeg i ganske godt humør i dag for har shoppa- kjole og sandaler. (JAAA jeg shopper for mye, men var billig da, på dinsko og indiska)

forresten, så deilig at du og "kjæresten" kan være gode venner og trives med det! sees dere mye eller?

hvordan har dagen din vært?

nå skal jeg ut og spise, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Haha, vi sendte komentar helt likt ;)

 

Høres ut som en god da, må jo være lov å kose seg! Italiens mat er deilig. Kos deg og nyt det:)

Helt enig i det du sier...noen ganger kan det gå lang tid uten søtsug, andre ganger er det der hele tiden. Men det er uansett viktig å prøve å spise sunt og jevnlig, kommer søtsuget veldig sterkt kan en heller unne seg en liten sjokolade bit...litt utgjør jo ikke så mye kalori messig!

 

Ja, vi er en dal sammen. Skal være sammen hele lørdag...skikkelig slappis-dag ;) Se flere filmer, lage middag sammen og bare kose oss og slappe av <3 Er første gangen vi er ordentlig sammen, bare vi to, som venner, så det blir spennende å se hvordand det går. Jeg skal tilogmed sove over i leiligheten han! Men jeg tror det blir veldig koselig og at det kommer til å gå veldig bra. Vi respekterer hverandre og det vennskapet vi har nå, nå vil vi bare ha det hyggelig sammen. Jeg gleder meg :) men er redd for at det kanskje blir litt mye mat!

 

Nå skal jeg drikke opttionskakao og lese litt. Så er det senga.

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Ok, jeg skal innrømme at det gikk litt krasj på kvelden i dag! :S Dagen gikk bra helt til kvelden kom! Kan jo skylde på at det er fredag den 13...eller kanskje ikke...det er nok min egen styrke det går på! ;)

Frokost: frokostshake – 310 kcal

Mellommåltid: 1 smågodt bit, crispy bite + 1 stort eple med kanel og støstoff – 117 kcal

Lunch: 1 havreknekkebrød med 15 g brunost og 15 g lettsyltetøy + 2 fiber plus med 30 g norvegia, tomat og litt ketchup – 328 kcal

Etter trenign: 1 proteinshake – 150 kcal

Middag: 200 g havregrøt med 6 g mager prim + et lite skolebrød – 374 kcal

Kvelden: 2 smash + 4 tortilla chips + 1 tomat + en bolle med pisket krem og nugatti krisp – 300 ???

Totalt 1597 kcal?

Jeg pleier å ha lørdagen hvor jeg er oppe i 1500 kcal, men da tar jeg den dagen i dag og er på 1300 kcal imorgen ;) Så blir det ikke så totalt ille!

 

Jeg har trent 30 min styrke på ben + 1 time på ellipsemaskinen, og gått en halv times tur med hunden.

 

Jeg må bli flinkere til det med kvelden altså, ihvertfall i helgen! For da sitter familien og drikker kakao og skolebrød med melis, spiser sjokolade og potetgull! Wæææ! Klarer jo ikke holde meg helt unna da!

 

Hvordan har dagen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Oj, oj.... Dette har vært en helg full av is, godteri og unsunne ting! Startet på fredag og har fortsatt helt til i kveld. Jeg har spist, og spist og spist...igår fulgte jeg ikke planen i det hele tatt....frokosten tok helt av med brunost og syltetøy på fuine rundstykker + stor kopp kakao med krem + eplekake + skillingsbolle med melis, det ble smågodt (tror jeg spiste rundt 50 biter) helt frem til lunch, middag ble masse pizza med scampi, mosarella og seranoskinke, jeg og ekskjæresten spiste opp en hel langpanne sammen :S Idag ble det en dumle is (den i kjeks) til frokost, masse smågodt utover dagen, 3 brødskiver med jordbærsyltetøy til lunch, masse middag og 2 store porsjoner is, krem og sjokoladepulve r+ en bolle + 1 stort stykke eplekake til dessert! Uff, uff uff!!! Og ingen trening! Må begynne på ny frisk imorgen, drar jo til København natt til fredag, så må spise sunt og trene en god del før jeg drar!!! Wæææ, tipper at vekten ikke er 51,5 likevell nå! ;) Var nemlig det lørdag morgen! Men nå må jeg ut å løpe en tur...dårlig smavittighet!

 

 

 

Håper du har hatt en mye bedre helg en meg ;) Men må jo innrømme at jeg har kost meg masse da...litt for mye egentlig :/ Jeg må lære meg til å ikke ta helt av når jeg først begynner!!! ÅÅÅ :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

hei kristine!

nesten rart, har hatt en helt like dårlig helg som deg matmessig!;)

begynte torsdag, da jeg sa jeg skulle spise italiensk, og fortsatte med masse sjokolade den kvelden. fredag spiste jeg to skolebrød, masse knekkebrød, godteri ellers og masse brødskiver!lørdag og søndag ble ennå verre, husker ikke engang hva jeg har spist..merkelig, jeg merket helt fra begynnelsen av uken at jeg hadde en dårlig uke, og den endte virkelig dårlig. ser lett at jeg har gått opp i vekt, og magen er helt oppblåst.

apropos veiing! jeg veier meg aldri etter jeg har spist mye, venter til jeg har spist lite noen dager. blir ikke motivert av negativ info, som f eks høy vekt, da blir jeg heller veldig umotivert! har egnetlig veiedag på mandager, men tror jeg skal veie meg på søndager i stedet, så blir det mindre fristende å spise mye i helgene.

har du veid deg etter helgens utskeielser?

når det gjelder denne uken- tror vi begge trenger en streng uke for å komme tilbake på rett kjør igjen!trenger å få tilbake den gode følesen!

 

er skikkelig rart, da jeg gikk ned i vekt for et par år siden pleide jeg veldig sjelden å skeie ut, hadde en cirka fast mengde mat jeg spiste hver dag og holdt meg til det. eneste gangen jeg skeide ut var om mamma hadde bakt masse godt, eller vi fikk besøk eller reiste bort. sånn er det nå også da, skeier alltid ut om jeg reiser bort, på hytte eller liknende. må kvitte meg med den uvanen!

så, hvordan har dagen din vært hittil kristine? min har vært ok, men følt meg sulten og oppblåst, æsj. gleder meg til onsdag, da har jeg forhåpentligvis vært flink et par dager og har en bedre følelse!

 

klem sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

jeg har også kost meg skikkelig mye, men helt enig- må lære meg å ikke ta av i flere dager når jeg først begynner!! en dag med mye mat innimellom er mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei hei ;)

 

Uff...er så vanskelig å unngå fristelsene, de er jo overalt! Håper at utskeilesene ikke har gått på bekostning av vekten, både for min og for din skyld!

 

Dagen min har vært bra den. Gikk en rask 1 times tur før frokost og trent på Elixia, 30 min styrke ben + 1 time på ellipsemaskinen.

Frokost: 150 g havregrøt + 100 g mager kesam + lett syltetøy + 1ss selolje – 182 kcal

Mellommåltid: 1 eple – 60 kcal

Lunch: 4 fiber plus, 40 g norvegia, 1 tomat – 275

Etter trening: 1 proteinshake – 150

Middag: tunfiskbiff, sopp, løk og ketchup – 242

Totalt 1009 kcal.

 

Vekten i dag viste 52,5Â…men det tar ca tre dager før kroppen rekker å gjøre om maten til fett, så den vekten her er ikke helt til å stole påÂ…venter med å viee meg til torsdag morgen (får ikke veid meg på søndag, som egentlig er min veiedag, ettersom jeg drar til København natt til fradag – tilbake mandag kveld).

 

Etter alt for mye utskeilerser denne helgen, så blir det en litt har uke frem til fredagÂ…jeg får jo ikke trent eller passet veldig på mat de 4 dagene jeg er i København :S

Tirsdag: 1300 kcal. 1 times rask gange før frokost, trening på Elixia – 30 min styrke på armer + 1 time på ellipsemaskinen, 40 min tur med hunden på kvelden.

Onsdag: 1000 kcal. Trening på Elixia – 20 min styrke mage + 1 time på ellipsemaskinen, jogge 1 time på kvelden.

Torsdag: 1300 kcal. Sykle til og fra Elixia (ca 1 time til sammen) trene 1 time styrke på armer, ben og litt mage + 1 time på elipsemaskinen, jogge 1 time på kvelden.

Fredag til mandag kveld: WææææÂ…Er i københavn – god mat på restaurant, alkohol, ingen trening.

 

Hvordan har dagen din vært? Håper den har vært like bra som min.

Har du noen planer for denne strenge uken ? ;)

 

Klem kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

hei.

jeg ser at helgen har påvirket vekten min, er vel nesten umulig å unngå det. veier meg på tordag jeg også!

dagen i går ble helt ok. 4 knekkebrød (med brunost dessverre, skal slutte å kjøpe det nå),en kurv jordbær- ca 200 kalorier? vet du hvor mange gram/kalorier en kurv kordbær er? og et glass oboy. ca 900 kal, men eneste trening var halvtimes gåtur. vil egentlig holde meg på maks 600 kal per dag frem til fredag, siden jeg trener så lite, men får se. hvis jeg føler at det blir vanskelig spiser jeg heller 800-900. bedre enn å sprekke hvertfall! vurderer å kjøpe meg klippekort med 10 klipp for personlig trener på elixia.trenger at noen presser meg!

en ting jeg tror jeg må være mye flinkerer til å være passe litt på hvor mye pålegg jeg spiser! jeg har nemlig ikke matvekt, og har en tendens til å lesse på med pålegg!! særlig majones, ost osv. så da blir det antakelig mye mer kaloirer enn jeg legger inn på vektklubb. no.skal begynne å tenke slik maks en ts majones hvertfall, og bare lett, og begynne å spise endel kjøttpålegg som hamburgerrygg og krydderskinke.

skal på butikken etterpå og kjøpe inn endel sunn mat, gleder meg!

 

tror også jeg skal spise litt mer brødskive enn knekkebrød til kveldsmat en stund. har holdt meg til knekkebrød i det siste for føler at det er sunnere (det er det jo også), men er jo mer mat i en brødskive enn et knekkebrød, og hvis jeg holder meg til lett pålegg trenger det ikke bli mer kalorier.

 

min plan for i dag er: gå en times tur + stallarbeid

mat- ett eple 90 kal, en boks tunfisk med 2 ss lettmajones 300 kal, en regia expresskakao 130 kal, en lettyoghurt 50 kal. tilsammen ca 600 kalorier.

hva er din plan for dagen?

så deilig å dra til køben da! men ja, vanskelig å holde seg til sunn mat når man reiser. jeg skeier hvertfall alltid ut. jeg skal til tjøme i helgen med kjæresten, blir nok endel mat der også, men skal ikke skeie ut!hvertfall ikke mer enn en kosedag har jeg bestemt meg for.

klem sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei hei

 

Beklager så mye at jeg ikke har skrevet de to siste dagene! Jeg har vært alt for skamfull :/ Tirsdagen ble det en del mat, men klarte å holde meg på 1500 kcal, og gikk ca 50 min rask tur + trente på Elixia – 40 min styrke på armer og 1 time på ellipsemaskinen, så totalt ble det ikke helt ille. Men dagen i går varÂ…ja, hva skal jeg si! *flau* det gikk til helvete! Jeg stod opp og var helt i ørskaÂ…kald, skalv, øm i hele kroppen, vondt i magen og skinnsykt sulten! Så begynte jeg og spiseÂ….og klarte ikke å slutte! :S hele dagen spiste jeg med jevne mellomrom! Føler egentlig ikke at jeg overspiste, for jeg var kjempe sulten hele tiden, og det var ikke sånn at jeg stappet i meg matÂ….men jeg spiste litt hele tiden! Noe av det jeg spiste gjennom dagen var 6 fine hjemmelagde rundstykker, hvalparten med masse nugatti air og den andre halvparten med brunost og syltetøy, 4 hjemmelagde kanelsnurrer med melis og 2 boller med melis, 1 pose med chasewnøtter, 1 kopp kakao (laget av sjokolade og melk) med pisket kremfølte, 10 sjokoladekjeks med sjokoladebiter, 1 pose med maarud paprika potetgull, itilegg til en del annet. Uff, sikker skinnsykt mye kcal! Buhu! Men det viste seg at jeg hadde feber, så jeg var virkelig ikke i form! Jeg satt hele dagen og komponerte mat. Fra og med uke 27 begynner jeg med en ny matplan. Jeg kjenner en mann som er personligtrener (har har jobbet med en del av Norges kjendiser), så han har hjulpet meg å komponere enn diett spesielt tilpasset meg. Jeg fortalte at jeg har et anstrengt forhold til mat, og at jeg derfor ikke ville spise så mange kalorier som han anbefalte. Jeg er jo veldig aktiv, så han sa at på en diett burde jeg ligge på minimum 1700 kcal!! Men vi kom til en enighet ;) eller, jeg fikk han til å lage en som passer for meg! :oP For å kunne gå ned i vekt, når en ligger så lavt på kalorier, er det viktig at en har en viss mengde proteiner, fett og karbohydrater i forhold til vekten din. Jeg skal ligge litt lavt på karbohydrater, men må da ha to spisedager/oppkarbing i uken for å fylle opp glykogenlagrene, som gjør at kroppen lettere kvitter seg med kiloene. Så når jeg begynner med den dietten skal jeg ikke bare telle kalorier, men også karbohydrater, fett og proteiner. Så i går brukte jeg hele dagen på å sette sammen måltider/lage oppskrifter og å regne ut næringsinnholdet på disse! Dagene skal være veldig sammensatte, bortsett fra spisedagene som skal være friere og bestå av en del karbohydrater.

Vekten i dag viste 54 kg!! Men jeg vet at dette er litt lureri, ettersom jeg har spis en del de to siste dagene, så er denne maten inne i kroppen nå, men en del av det vil komme ut igjen. Så jeg gidder ikke deppe over den! Nå drar jeg til Køben i morgen, skal stå opp halv fire i natt :/ Men jeg har bestemt meg for at der skal jeg kose meg og ha det gøy :D Jeg har tatt med forkost (proteinpannekaker med noras rørte syltetøy), lunch (4 fiber pluss + 3 skiver skivet litt norvegia) og mellommåltider (eple, nektarin), så da blir det middagen som skal spises ute, og sikkert litt goddis, is eller lignende. Blir nok litt alkohol også, må jo feste litt :) Får jo ikke trent disse 4 dagene, men blir jo sikker litt gåing, men tanke på at vi skal shoppe. Men jeg legger fra meg spiseproblemene hjemme, og drar på en skikkelig koselig, og moro jentetur : )

 

I dag har dagen vært bra. Spist ca 1250 kcal, og trent en del. Syklet til og fra Elixia (ca en time og et kvarter til sammen), trente 1 time og 45 min styrke på mage, ben og armer, og en time på ellipsemaskinen. Hvordan har dagene dine vært? Håper du har hatt det litt bedre enn meg : )

 

Forresten - det er ca 500 g jordbær i en kur, og det er 30 al per 100g, så da blir det ca 150 kcal på en kurv!

 

Nå får jeg gå i dusjen, skal jo snart stå opp :S Kommer tilbake sent mandag kveld, så da snekkes vi da! Ha det flott imens : )

 

Klemmer fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

både for at du drar til køben i natt, og at du kjenner han som kan hjelpe deg med matplan! hvordan kjenner du han? hvor mange kalorier per dag ble dere enige om da?

kjipt å høre at det gikk dårlig onsdag, men men. det går opp og ned med meg også!!

mandag- tirsdag-onsdag gikk bra for meg! veide meg onsdag veide da 55.5 på den nye vekten og litt under 54 på den gamle. helt ok med andre ord, etter den jævlige helgen!

men i går spiste jeg altfor mye.litt sjokolade utover dagen, 500 gram moreller , 6 knekkebrød og tre brødskiver.ca 1900 kal! og trente bare bort 150. hadde aldri trodd det skulle bli så mye. hadde jo vært mye lurere å spise en ordentlig mettende middag til kvelds på ca 500 kal.jaja. i helgen skal jeg til tjøme med familien, er bekymret for at det blir endel mat der!skal prøve å holde meg på 1000 per dag, eller maks 1500 en av dagene.

i dag har jeg planllagt: en kurv jordbær 200, et eple 100, en regia express 130, middag 500, en liten melkesjokolade 130. tilsammen ca 1000. trene bort 200.prøve på ca det samme lørdag og søndag.

 

blir spennende på mandag når vi ser hvordan helgen har gått for begge to, jeg er bekymret! men er helt enig- skal man på jentetur skal man bare kose seg og prøve å legge igjen matproblemer hjemme!

 

snakkes mandag!

klem sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

He hei! Nå er jeg tilbake for fult, og klar for en ny start ;)

 

Hadde en kjempe tur til København, shoppet og koste meg masse :) Men det ble en god del mat....middag på restaurant, kaffebesøk med både kaffe og kake, litt is, litt godteri, osv....og når jeg kom hjem sent i går kved spiste jeg en stor påsojon med sjokoladeis med sjokoladerbiter og 4 knekkebrød med brunost med syltetøy, og gulost med ketchup, potetsalat og suragurk! Det var vel egentlig litt unødvendig!! Men idag er det pån'igjen! Spise sunnerer og trene.

Hvordan var helgen din? Er vanskelig når man reiser bort men venner, kjæreste eller familie...føler seg på en måte tvunget til å spise mer enn det en vil. Håper ihvertfall at du koste deg, er vitkig å kunne gjøre det!

 

 

Dagen i dag har vært bra.

Tok 1 banan og 1ss selolje før jeg gikk en rask 1 times tur. Forkost ble havrergøt laget på vann, balndet med kesam og lett syltetøy på toppen. Middag var laks med brokkoli, løk og ost, stekt i ovn. Så dro jeg på Elixia, trente 40 min styrke ben og 1 time på ellipsemaskinen. 1 proteinshake etter trening. Kveldsmat ble 200 g cottage chees med 30 g lett syltetøy. Litt børd og peanøttsmør.

Totalt 1240 kcal og en del trening :D

 

Har dagen din vært bra? Håper det!

Imorgen skal jeg bake! Gruer meg litt...skal lage litt sunnere boller, gulrotkake som muffins, eplekakemuffins, og rundstykker. Så fryser jeg det ned....men får jeg veøldig stort søtbehov kan jeg ta litt av det istedet for å gå til goteriet! :D Men jeg pleier å spise en del deig, og når jeg baker vil jeg jo smake....så håper jeg bare ikke spiser så mye imorgen!

 

Ha en super kveld videre.

Mange klemmer < 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Dagen idag - bra eller dårlig??? Usikker :/

 

I dag bakte jeg – 40 boller, 30 gulrotmuffins, 40 eplemuffins og 18 rundstykker! Jeg som har komponert oppskriftene, så det ikke skal være så mange kcal i hver :)

Dagen har vært helt grei.

1 time rask gange

Frokost – 150 g havregrøt + 100 g kesam + 30 g lett syltetøy + 1 ss selolje: 285 kcal

Baking – mye deig-smaking :/ Pluss at jeg måtte smake på en av hver ting, minst! Og hadde på påleggÂ…masse brunost med syltetøy, masse gulost med potetsalt, ketchup og sennep, en god del peanøttsmør og nugatti max, gulrotkake glassur, tørkede aprikoser, en bolle med nugatti max og vaniljg yoghurt – 600 kcal? Håper i hvert fall ikke det var mer :/

Mellom – 1 stort eple: 72 kcal

Trening på Elixia – 15 min løping på mølle + 40 min styrke på armer + 60 min på elipsemaskinen. Og 30 min sol etterpå :)

Etter trening – proteinpulver: 110 kcal

Middag – 300 g brokkoli med masse krydder og ketchup : 162

I gulrotmuffins med glassur: 70 kcal

Totalt 1300 kcal, muligens også mer med tanke på alt jeg spiste under bakingen!! Men har i hvert fall fått trent en del også, så det er vel ikke helt ille!

 

Gleder meg skikkelig til å begynne med ny matplan på mandag, er så motivert!! : ) Håper bare jeg klarer å holde ved motivasjonen!!

 

I morgen skal jeg på cafè med en vennine! Har bestemt meg for å kun ta en dobbel latte med lettmelk (120 kcal), og dette skal jeg holde ved!! Ikke noe kake på meg , nei!! Ble nok cafè kaker på meg i København!!!

 

Håper alt er bra med deg, og at du ikke har helt panikk etter helgen – siden det er så stille!

 

Klemmer < 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

har bare vært litt travel! så flink du er til å bake! kan bare ferdig brownies og sjokoladekake jeg, kaloribomber!

hvor mange kcal ble det i en bolle og en muffins da? lyst til å bake jeg også!

 

ja, helgen min ja..som sagt ble jo forrige helg overspising i fire dager.. mandag til fredag var jeg ganske fink, spiste slik jeg pleier. lørdag og sønadg var jeg på tjøme og spiste da MYE. sikkert 3000 kalorier hver dag.. vanlige måltider i tillegg til boller, sjokoldae, kjeks, is pluss pluss.. mandag tok jeg dulco, som heldigvis funka. da spiste jeg ca 1200 kal, men ikke så sunt. onsdag og torsdag spiste jeg bare et par epler og et knekkebrød.. følte et (usunt) behov for å rense meg etter den usunne helgen. men det som er rart er at jeg veide meg rett før helgen, og så nå på onsdag, og hadde ikke gått opp, DIGG! veide 54.5 på den nye vekten og 53 på den gamle. skal sjekke hvilken av vektene som veier rett ved å veie noen 1kilos poser mel..irriterende med to vekter.

i dag måtte jeg bare spise endel, for var helt shaky. har spist en banan, 300 gram jordbær, en eventyr melkesjokolade, en regia express,kylling og ris(kinamat)- vet ikke hvor mange kcal det er regner bare 500, men sikkert mer.blir ca 1000 kcal. gått 45 min i dag.

 

har satt meg et mål: selv om jeg kan tillate meg å skeie ut innimellom, som ferie osv skal jeg spsie sunt!altså passe på hva jeg spsier, uansett. har en tendens til å bare miste alle hemninger når jeg har en helg jeg spiser mye. tenker iksom at jeg skal spise alt det usunne jeg har lyst på den dagen, og det blir jo ganske mye!

vet du om det går an å legge ut bilder her forresten?

ha en fin kveld, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei hei : )

Beklager at jeg ikke svarte i gårÂ…hadde en hel dag med fråtsing, så turte rett og slett ikke skrive noe om hvordan dagen min hadde vært, var så skamfull! Jeg var ikke utenfor husets 4vegger i det hele tatt, og spiste konstantÂ….boller og kanelsnurrer med melis, eplekake (dette var ikke disse jeg hadde bakt, men som mamma hadde bakt – altså mer kalorier), masse smågodt, ½ pose smash, flere brødskiver med peanøttsmør og nugatti, og 5 pizzabiter fra dollydimples med masse hvitløksrømme! Gruer meg max til å veie meg i morgen! Hvor dag denne uken har jeg fått en fråtseorgiÂ…nå sitter jeg foreksepel å spiser smash :S Har itilegg spist en is, 2 brødskiver med peanøttsmør og nugatti crisp (og da snakker vi masse pålegg), 2 snac a jack riskaker med brunost og syltetøy og to toast med ost, skinke og ketchup til frokst. Skal spise middag med fmilien i dagÂ…bakt potet med rømme og hvitløkssmør, maiskolber, bearneais og svin indrefileÂ….nam! :/

Jeg begynte med fråtsing allerede da jeg kom hjem fra Køben sent mandag kveldÂ….så har det fortsatt hver eneste dag!! :) Herrigud, skjønner ikke hva som er galt med meg! Blir ikke forundret om jeg har gått opp en hel del kg denne uken! *snuf* - vil gråte! Tror kanskje det kan ha noe med at jeg skal begynne med ny diett/spiseplan på mandagÂ….at jeg føler at jeg må spise masse unsunt nå, for når jeg begynner med dietten skal jeg prøve å holde godteri til en dag i uken! Så nå må jeg spist opp kvoten min med søtsaker!! Men det er uansett tragisk!!

 

 

Tror ikke vi kan legge ut bilder nei, men hvis det er noe spesielt kan du jo sende det på mail! :)

 

Det jeg bakte ble ganske godt. En bolle er det 100 kalorier i, en eplemuffins 50 kcal og en gulrot muffins med glassur 70 kcal! Så det er jo absolutt ikke ille :) Da kan en kose seg en gang i blant! Men jeg må virkelig lære å begrense megÂ…for jeg spiser alt på en gang!!

 

 

Synes det virker som om du har kontrollen jeg. Du koser deg med noe usunt, men du tar ikke helt av! Imortsetning til visse andre -> meg! :@ Er redd for at jeg går på vekten i morgen og ser at jeg har gått opp, da får jeg helt panikk og det ender meg en skinnsykt stor overspising!! Har du noen tips til hvordan jeg kan få tilbake motivasjonen? Jeg trenger virkelig hjelp nå!! Jeg bare spiser og spiserÂ…men jeg har ikke matlyst, er bare konstant sulten og har lyst på noe søttÂ…så det ender med at jeg spiser matte usuntÂ…og jeg gir meg aldri, blir heller aldri mett!! ÆsjÂ…jeg kommer til å bli skikkelig feit, stygg og ekkel!!!! Blææææ!!!

Er skikkelig lei nåÂ…og hva gjør jegÂ…jo jeg spiser bare mer!! :)

 

Håper det går mye bedre med deg en med meg!! Det er virkleig ikke noe godt å sitte med denne følelsen, så den unnder jeg ingen. Håper du har klart å være flink, og at vekten belønner deg!

Forresten, hvor høy er du?

 

Trist klem fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesara

merkelig, virker som om vi har slike svake spiseperioder ganske likt! det er helt forferdelig! eller digg fordi man koser seg med masse deilig mat, men æsj pga følelsen etterpå, og fordi det ikke akkurat gjør en tynnere. jeg var flink mandag til lørdag, men da dro jeg hjem for helgen, og har spist masse t.o.m med i dag!har bare spist jordbær og 1.5 skolebolle i dag, men når jeg spiser kake-bakverk er dagen ødelagt for meg, så dette blir også en spisedag! kjipt å se at magen eser ut, æsj.

hvordan gikk veiingen? jeg venter til mandag med å veie meg, veier meg aldri om jeg tror jeg har gått opp, og det har jeg nå. for hvis vekten overassker meg negativt mister jeg ALL motivasjon

tror nok at spisingen din forrige uke skyldes mye at du skal begynne på ny diett, det er jeg helt sikker på! er helt lik selv, må liksom utnytte den tiden man har til å spise usunt!

 

og hvordan har den nye diettstarten vært? fortell!!

når det gjelder motivasjon vil jeg tro den kommer med en ny start, altså dietten!

nye starter er hvertfall det mest motiverende jeg vet om. vurerer for eksempel å begynne å trene igjen nå, fordi jeg trenger nye motivasjon. har egentlig ikke tid, men tror jeg begynner!

ellers mangler jeg også motivasjon nå, den kommer liksom bare i små glimt. men har jo vært bortreist i helgen pluss har hatt besøk som dro i dag, så resten av uken skal benyttes til faste/spise lite, før det blir vanlig plan igjen.

foreldrene mine er veldig bekymret for spisingen min, så mamma skal kanskje få en diettetiker til å sette opp en sunn matplan til meg, og finne ut hvordan jeg kan holde vekten på 52-55 kilo på en sunn måte. matvanene mine er ikke spseielt sunne.

så, resten av uken er vi flinke! jo flere dager på rad man er flink og motstå fristelser, jo lettere er det å fortsette!

fortel meg hvordan det går da!

 

jeg er forresten 172,5 cm høy.

og du var hvor høy?

klem sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sorry at jeg blander meg inn i deres dagbok, men jeg må si at jeg blit sjokkert over dietten. Å ligge på 1000-1500 kcal når du trener så mye er jo helt vilt! Hvis du har en venn som er personlig trener, ville jeg hørt på han! Jeg sier kun dette fordi jeg vil alle vel, ikke for å kritisere deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...