Gå til innhold

uke 8 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 89,6 denne uke: 88,5- 3,4 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:68,8 denne uke: -1,2 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:74,4 denne uke74 -2,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:79,6 denne uke:79,1 -6,9 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 84,9 denne uke:84,4 -2,5 kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 16,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

1,1 kg lettere enn forrige tirsdag. Men er fremdeles tyngre enn før jeg dro på ferie... Merker motivasjonen er sterkt dalene, har lyst til å hogge innpå allverdens når kvelden kommer!

 

Jeg har begynt med grøt til frøkna mi, men er usikker på hvor raskt jeg skal "øke dosen". Vi begynte såvidt med ei lita skje forrige tirsdag, i går fikk hun to små teskjeer med grøtpulver (blanda med morsmelk). I natt våknet hun kl 2 og ville ha mat og jeg lurer på hun kanskje er klar for enda mer grøt. Andre mammaer med erfaring?

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Snuppa mi blir 18 uker til søndag. Mulig det er unødvendig å gi henne grøt så tidlig, men hun har begynt å kreve mat om natten, og det synes jeg er så slitsomt når hun først begynte å sove natten igjennom. De gangene jeg ammer henne sovner jeg med henne på brystet og ligger gjerne sånn på "halv åtte" i en time eller to. Så jeg er ikke særlig opplagt om dagen...

 

I kveld har jeg vaska vindu, deilig å bli ferdig. Nå har jeg lyst til å kose meg med noe godt, men skapene er tomme ;) Og det er vel like greit...

 

Tror motivasjonen kommer til å være på bunn frem til etter barnedåpen, halvannen uke til. Tror kanskje det er sånn fordi at jeg vet at da skal jeg spise masse kaker - mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har heller ikke begynt med grøt. Datteren min er 3 mnd. Men hun har også plutselig begynt å våkne en gang om natta og vil ha mat. Har tenkt å prøve å gi litt erstattning om kvelden hvis det ikke gir seg. Drøyer det vel litt til, men jeg blir så trøtt om dagen når jeg må opp å amme så det er jo verdt et forsøk!

 

Jeg skal hjem til foreldrene mine til helga, og skal være der en hel måned! Jeg gleder meg jo, men er litt beymra for hvordan det skal gå med mat&trening! Jeg får ikke trena på senter da, men vet jeg kommer til å gå endel turer. Maten kan det bli vanskeligere med.. Det blir vel mye besøk og treff....med god mat....huff.;) Men det er sommer, så jeg skal unne meg litt iallefall, håper bare jeg klarer å begrense det..

Om jeg ikke klarer å ta av så mye de ukene, så skal iallefall målet være at jeg ikke skal gå opp noe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg skrevet så mye også slo nettet seg vrangt, så alt ble borte... hmf..

 

Men.. Ragnhild. Det går sikkert bra med besøket ditt vet du. Men jeg skjønner at du er litt spent. det meste er liksom lettest hjemme i rutinene. Der man selv bestemmer hva slags mat som skal være på bordet osv. Men.. Du er så flink, så dette tror jeg ikke blir noe problem. Forsyne seg en gang er en god regel.. (som jeg ikke er så god til å følge selv da... Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør:D ) he he.. DU får ta med deg familien ut med vogna..

 

Jeg har ikke bare litt lyst engang til å veie meg i morgen.. KOmmer bare til å få enda større nedtur enn det jeg har nå.. Æsj.. Har vært så dritlite flink hele uka og hele forrige helg.. Merkelig hvis jeg ikke veier 90 kilo i morgen altså:eek:

 

Lenemora. Motivasjonen kommer nok snart tilbake, men det er så vankelig når den er dalende.. Er så vanskelig å få det til å snu.. Jeg er i akkurat samme situasjon selv nå, så vet ikke helt hva jeg skal sii.. Bare at vi får tuppe oss selv bak i et visst sted og se å skjerpe oss:0) He he.. Hjalp det???

 

 

Jeg bare lurte litt på en ting. Hvor gamle er dere alle her da????

Jeg er snart 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, å ta til seg en gang er en god regel....enig i det...men vanskelig ja!! ;)

 

Jeg blir 28 i juli.;) Så det nicket mitt var vel ikke av de smarteste....hehe...

 

Nå hadde jeg skrevet så mye også slo nettet seg vrangt' date=' så alt ble borte... hmf..

 

Men.. Ragnhild. Det går sikkert bra med besøket ditt vet du. Men jeg skjønner at du er litt spent. det meste er liksom lettest hjemme i rutinene. Der man selv bestemmer hva slags mat som skal være på bordet osv. Men.. Du er så flink, så dette tror jeg ikke blir noe problem. Forsyne seg en gang er en god regel.. (som jeg ikke er så god til å følge selv da... Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør:D ) he he.. DU får ta med deg familien ut med vogna..

 

Jeg har ikke bare litt lyst engang til å veie meg i morgen.. KOmmer bare til å få enda større nedtur enn det jeg har nå.. Æsj.. Har vært så dritlite flink hele uka og hele forrige helg.. Merkelig hvis jeg ikke veier 90 kilo i morgen altså:eek:

 

Lenemora. Motivasjonen kommer nok snart tilbake, men det er så vankelig når den er dalende.. Er så vanskelig å få det til å snu.. Jeg er i akkurat samme situasjon selv nå, så vet ikke helt hva jeg skal sii.. Bare at vi får tuppe oss selv bak i et visst sted og se å skjerpe oss:0) He he.. Hjalp det???

 

 

Jeg bare lurte litt på en ting. Hvor gamle er dere alle her da????

Jeg er snart 25.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig problemer med å begrense meg.. Når noe er godt og det er mer, må jeg bare forsyne meg igjen- selv om jeg er mett. Fatter ikke hvorfor jeg er sånn. Magen er mett, men hjernen klarer ikke gi beskjed om at jeg må stoppe.. Det er jo så dumt. Det er en grunn til at jeg har fått endel kilo for mye..

 

I dag har jeg hatt besøk, spist masse dritt.. Blir sånn med disse visitt besøkene gitt.

 

Men jeg har bestemt meg.. fra og med i morgen skal jeg skjerpe meg. er bare nødt til å få det til altså.. Jeg blir så ulykkelig av å være sånn som jeg er nå..

 

Skal prøve å gå meg en tur i kveld.. Har ikke gått tur siden søndag desverre...

Man blir så uggen av å ikke gjøre det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nå har jeg virkelig bestemt meg. Fra og med i morgen skal jeg ta skikkelig rev i seilene.. Har ikke fått gått den turen jeg skulle gå i kveld da.. Lille gull er litt utidig.. Så var litt vanskelig.

Men jeg skal fra nå sette meg opp en vektplan for hvor mye jeg skal klare og gå ned, innen en viss dato.

Innen 31 August 08 skal jeg ligge på 74 kilo. Dette er jeg fast bestemt på og skal klare.

Jeg skal skjerpe meg med all stappinga, bare spise det jeg trenger og passe på at jeg spiser sundt og godt. Pluss at jeg skal prøve å gå ca 40 min hver dag.

 

Så damer.. her gjelder det og gi meg et tupp bak hvis jeg er skikkelig ute og kjører altså..

 

Dette skal jeg klare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vi har alle dårlige dager innimellom. Men heldigvis er det så mange gode også! Lurt å sette seg mål så har man noe å jobbe mot ;)

 

Jeg blir 29 til høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg litt bedre motivasjon. dagen i dag har gått kjempe fint, jeg har til ogmed gått meg en skikkelig fin tur med vogna.. Deilig. Maten har det gått så bra med også.

Jeg glemte faktisk og veie meg i dag tidlig.. Så hvis det ikke gjør noe for dere andre, hopper jeg rett og slett over en veiing... Litt for å holde motivasjonen litt oppe, ellers er jeg redd jeg blir veldig skuffa... Ok:D

 

Men.. neste uke forventer jeg virkelig å se resultat.. For jeg skal jo være så flink.. I morgen er det fredag og helg.. Men det bryr jeg meg ikke om;) skal jo være så flink så;)

 

Lykke til ladies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt : 79,1

Neste uke er jeg hos foreldrene mine, men jeg skal kjøpe ny vekt når jeg er der. Den vi har begynner å bli litt ustabil, viser litt forskjellig....Så får ikke håpe jeg går over 80 igjen på den nye. Da blir jeg skuffa!! ;)

Tar med meg den vekta hit igjen om en måned da, så det er jo den jeg kommer til å forholde meg til fra nå av. Blir spennende det! ;)

 

Vei deg neste uke, Snurpa, skjønner deg godt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Ragnhild. Nå har du virkelig gått ned mye altså. Så flink..

Jeg måtte veie meg i dag tidlig allikevel jeg da. Vekta viste 84,4. Så det var ikke så ille somm jeg trodde. Minus 0,5 fra forrige uke da.

Men neste torsdag... da skal jeg virkelig se resultater. Nå har jeg iallefall motivasjonen. Gud så deilig. Er så fælt når man ikke har det og ikke klarer gjøre noe med det.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra at du har gått ned da! Utskeielser kan vel ofte føles verre enn de er. Og om man stort sett er flink så går det jo ann å skeie ut i blant...;)

 

Jeg er fornøyd jeg.;) Har jo enda noen kg igjen, men det går iallefall rett veien! Merker jo litt at jeg har gått ned, på klær og sånn. Men merker veldig lite av det på magen, det er så irriterende... Det tar kanskje en stund før den går mer inn....ikke vet jeg...

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der.. Er liksom på magen det meste henger igjen. Men så lenge vi trener og holder på vil den vel stramme seg inn litt etterhvert..

Ja det går virkelig nedover for deg.. Gud jeg gleder meg til å se 70 tallet igjen. Det blir så deilig..

Ja kan nok være enig i det at utskeielsene ofte føles verre ut enn de er.. Den samvittigheten er ganske ille..

 

Men nå føler jeg at det skal gå så bra. Nå skal jeg straks slenge på meg treningsklær og ta med meg gull på en lang trille tur. Det blir deilig i dag. Senere i kveld skal jeg til foreldrene mine, og kjenner jeg de rett blir det fort noen fristelser. Men da skal jeg være sterk:0) he he..

 

Blir spennede å se på den nye vekten da Ragnhild. Kanskje du også blir positivt overrasket.. Du kommer til å være på nett eller?? Sånn at vi kan forvente og høre ifra deg. Du er nemlig en stor motivasjon for meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har gått ned da! Utskeielser kan vel ofte føles verre enn de er. Og om man stort sett er flink så går det jo ann å skeie ut i blant...;)

 

Jeg er fornøyd jeg.;) Har jo enda noen kg igjen' date=' men det går iallefall rett veien! Merker jo litt at jeg har gått ned, på klær og sånn. Men merker veldig lite av det på magen, det er så irriterende... Det tar kanskje en stund før den går mer inn....ikke vet jeg...

 

God helg alle sammen![/quote']

 

Når vi begynte skrev du at du ønsket å gå ned ti kilo sånn ca.. Det er faktisk bare 3 kilo igjen. tenk det a-- Det er bra. Da har du snart nådd ditt første mål.. Jeg vet jo ikke noe om du ønsker å gå videre ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Godt jobbet dere!!!

Bitte, bitte, bittelitt ned her . 74 blank i dag. Har lært å sette pris på alt som er vekttap, for det der med å gå ned en kilo i uka har jeg skjønt at kommer ikke til å skje!! Men ok, ble jo mye kaker og div i barnedåp og resteselskaper. Har vært relativt flink. Gått tur hver dag og har trenet med trenings- dvd en dag. Den jeg kjøpte gjennom GR butikken, Aerolates - var en kjempeskuffelse. Utrolig dårlig syns jeg, kommer aldri til å sette på den igjen : ( Men fikk låne en annen av en venninne og syns det er en fin måte å trene på. Men guud så lemster jeg ble, lenge siden sist ja : O

 

Jeg blir 33 i sommer

 

Ha en god helg alle sammen!!

Tenk over 16 kilo tilsammen!! Jeg har jo ikke bidratt med så mye men... ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Joda, jeg er på nett selv om jeg skal bort. Forrige gang jeg var der så hadde jeg ikke vekt, det var derfor jeg ikke rapporterte da. Nå kjøper jeg vekt hjemme som jeg tar med til Oslo igjen da jeg drar... Den gamle her synger som sagt på siste verset... Å så klarer jeg jo ikke gå en hel måned uten å veie meg! ;)

 

Jeg tenkte faktisk på det i går, at jeg nærmer meg målet mitt. Jeg har tenkt å fortsette ja, men alt under 75 er liksom ok. Det er der jeg har ligget de siste årene.. Jeg har veid mindre enn 75, men det er alltid der jeg har endt opp igjen og klart å holde meg over lengre perioder. Så jeg er liksom redd for å håpe på noe annet. Men klarer jeg å gå ned mer er det jo supert! ;) Føler egentlig jeg holder på å endre litt vaner nå, sammen med mannen min...så kan jo hende jeg overrasker meg selv...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. all nedgang er supert.. Så lenge det er litt minus er det liksom greit.

Jeg har desverre ikke fått gått noen tur i dag.. Skulle så gjerne ha gjort det, men rakk ikke.. Men i morgen blir det fin tur.. Begynner å få så vondt i halsen.. det liker jeg ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...