Gå til innhold

Ny Gjeng?


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Gjest minimais

Finner ingen grupper som er helt i min gate, så prøver å starte opp en ny motivasjonsgruppe! Det er jo straks sommer, og kanskje et ugunstig tidspunkt å starte på, tenker både på vansker rundt å etablere/holde på gode vaner og også å holde kontakt via nettet, men men - prøver hvertfall!

 

Jeg har ei jente som snart er 7 mnd, la på meg 17 kilo under svangerskapet og hadde også litt ekstra fra før ;) Ammer henne enda, flere ganger i døgnet, så er ikke ute etter å rase ned, men heller å forsøke å styre unna de største kaloribombene samt å tenke litt balansert kosthold. Har gått på GR-kurs for ca seks år siden, så kunnskapen ligger der jo et sted.

 

Veier 79.6 kg i dag (har ikke sett 7-tallet først på flere måneder, så det var litt digg, ja!) og håper å gå ned 5-7 kg i løpet av et halvt års tid. Langt perspektiv, med andre ord. Håper også å få til å gjøre en del styrkeøvelser for de største muskelgruppene og bli litt fastere her og der. Har ei sprek fysioterapivenninne (med baby) som drar meg med ut på trening i parken innimellom...ellers er det lange trilleturer og en og annen svømmetur som gjelder.

 

Noen som ønsker å slå følge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minimais!

Jeg vil gjerne slå følge med deg!

La også på meg mye under svangerskapet, og var på mitt tykkeste da jeg ble gravid..

Har tatt av meg såpass at det er bare tre kilo igjen til jeg er der jeg var før jeg ble gravid, men trenger å ta av noem flere kilo. Målet mitt er 65 kilo, og nå er jeg 82,5 så det er en lang vei å gå! Da er det desto hyggeligere å ha noen å gå den sammen med. :-)

Jeg har veiedag på mandager, har du bestemt deg for en dag?

Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei Ira!

 

Så hyggelig-og så fint å svar så fort! Jeg har pleid å veie meg litt dann og vann, så mandag er en like god dag som noen. Ser andre her "møtes" og gjør opp status for uken som har gått, så vi kan jo starte med vår første rapport mandag? Jeg reiser på ferie allerede i morgen, men skal gjøre mitt beste for å komme innom - ikke like god nettilgang over alt.

 

Hvor gammel er barnet/ har du flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Veldig fint med rapportering, det blir en ekstra motivasjon! Mandag er kjemoefin dag å begynne på, har stått stille i tre uker så det er kanskje lov å håpe på litt forandring til kommende mandag... :-)

 

Er stort sett innom hver dag, skriver inn trimpoeng og skritt. Er ikke alltid jeg rekker så mye mer, det spørs litt på lillegutt sitt humør. Han er snart et halvt år, helt utrolig hvor fort tiden går!! :-) I dag skal han være med på sin første konsert på Frognerbadet, så han har fått kjempekule grønne øreklokker. Er så spent på hvordan det går! Kjæresten min har en nydelig datter på seks som også skal være med. Har du flere barn?

Er ikke så lett å kle seg for fetival når det eneste jeg har av klær som passer er joggebukser, kjipe jeans og capribukser... Prøvde en sort linbukse som jeg ikke har prøvd på en mnd, og den passet faktisk! Godt at man går litt inn selv om vekta ikke viser det. Tror jeg må begynne å måle meg litt jeg. Kos deg på ferie, så snakkes vi ihvertfall på mandag!

Klem Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Kan eg bli med her?

 

Har ein gut på 9 mnd, og la på meg 25 kg då eg var gravid. Desse har eg klart å gå ned no, men skulle svært gjerne blitt kvitt fem til! Og då treng eg nokon å rapportera til:) lettare å motivera seg då...

 

Sist eg såg på vekta var eg 75 kg, og blir gjerne med på veging i morgon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Klart du kan være med, solsikkene! Jo flere jo bedre!! ;) Jeg starter en egen rapprt-tråd for oss, så kan jo denne ligge som en åpen invitasjon til evt andre som ønsker å henge seg med etterhvert - og kanskje også en bli-kjent-tråd....

 

Ira: Jeg har bare et barn - og koser meg glugg ihjel med henne om dagen ;) Utrolig deilig å være mamma!!! Spesielt fint å være en liten familie nå i feriene, syns jeg. Deilig å ha god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Supert:)

 

Kan jo seia litt meir om meg sjølv og... er 30 år, og har to barn (Eine er fire år, og andre 9 mnd) Kosar meg veldig eg og:)

 

Og no har eg lagt inn "tala mine" på den andre tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan jeg også bli med her? Er 31 år og fikk ei lita tulle i mars. Har gått ned kiloene denne gangen men har igjen alle kiloene fra da jeg fikk nr. 2 (15kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foxtrot

Hei, jeg har ei lita gulljente på 2 måneder og ca 10-12 kilo å kvitte meg med.

Jeg la ikke så skrekkelig på meg denne gangen, men jeg har ei superjente på fire år, og 5-6 av disse kiloene henger igjen etter det svangerskapet.

 

Har det ikke spesielt travelt med å "bli slank igjen", men jeg vil gjerne at vektnålen skal bevege seg rette veien jevnt og trutt, og håper på å få litt motivasjon til å redusere litt på fråtsingen med deres hjelp.

 

Min hovedutfordring er at jeg spiser ALTFOR mye. Jeg elsker mat, og når jeg ammer er jeg sulten konstant. Jeg spiser sunt nok, men for mye. Altfor mye. Jeg spiser vel omtrent som om jeg skulle være en velstående kinesisk kjernefamilie på tre vil jeg tro... Mye grønt, mye frukt, kylling og fisk, olje og nøtter. Sunt, men ikke nødvendigvis slankende.

 

Så - hvis dere har rom for en til, så skal jeg ta mot til meg og klatre opp på vekten på mandag og registrere de sørgelig fakta for omverdenen. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

- så bare kom igjen og bli med!!

 

jeg har hatt noen vanvittige dager i det siste, sånn kalorimessig...dytta innpå kringle, is, sjokolade, julekaker, mere is, pai, brus, you name it!! I tillegg til masse middagsmat, store frokoster, kvelds....fint å være på ferie hos mamma, men ai ai ai, tror jeg må rote fram en forlagt viljestyrke??? Og jo mer snop jeg spiser jo mer får jeg lyst på....i butikken bugner det av deilig frukt og bær, kanskje jeg får prøve meg på no smoothie i en eller annen form - noen av dere som har en oppskrift å anbefale? Helst en som er like god som sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...