Gå til innhold

Uke 9: motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 88,5 denne uke:88,2 - 3,7 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:68,8 denne uke: -1,2 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:74 denne uke:73,8 -2,6 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:79,1 denne uke:79,5 -6,5 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 84,4 denne uke: 84,1-2,8 kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 16,6

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kunne ikke kommet på en bedere dag enn denne. HE he.. Full fres og full motivasjon. Da håper jeg der er så fullt at der klart meg helt greit.. Ikke så bra som jeg hadde ønsket, men men.. Nå er jeg hjemme i mine egne rutiner igjen. Håper været holder oppe sånn at jeg og lille vennen min kan gå en tur.

 

Ellers så skal vi snart begynne og male kjøkkenet.. Der kan det jo hende det blir litt trim:0) Gleder meg skikkelig til å få litt lysere kjøkken. Alt er trehvitt og kjedelig, det kan man bli rimelig lei.. Da må jeg nesten gå inn en avtale med meg selv, at på det nye kjøkkenet skal det bare lages sunn og næringsrik mat:0) he he.. Holder iallefall den nye uka..

 

Er spent på vekta på torsdag. Jeg håper så inderlig at jeg kan se litt resultat, det hadde gitt et godt tupp bak. Er stadig inni skapet og ser på olabuksa mi, som SKAL på igjen.. :0)

 

Ha en fin uke alle sammen. Vær flinke og gjør jobben:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått bra.. Men jeg har ikke fått trimmet så mye pga tett i nesen og dårlig form.. Men jeg har gjort mye husarbeid. så litt forbrenning har det blitt iallefall. Maten har der gått veldig bra med. Fortsette med det samme i morgen så skal jeg bli veldig fornøyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....og den liker jeg ikke så godt...!! Er på 80-tallet igjen, som jeg fryktet! Kjøpte den i går, så måtte snikveie i dag. Veier 80,5! ;)

Men men....ingen krise....måtte le litt også. Rart at noen gram kan bety så mye.;) Så er det jo greit å ha en vekt nå som jeg kan stole på. Den gamle sviktet litt de siste par ukene... Og så har jeg bare enda en grunn til å jobbe hardere! Kommer (sterkere?) tilbake på fredag når jeg har veiedag!

 

Er hjemme hos foreldrene mine nå, og skal som sagt være her en måned. Har blitt mye turgåing til nå iallefall. Det er mange andre med små barn å trille sammen med her.

Litt verre med annen trening... Mor har en litt skral elypsemaskin i kjelleren, så jeg kan bruke den noen dager iallefall, så får jeg svetta litt ekstra.

 

Ha en fortsatt god uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. Så kjedelig at vekta viste mer da.. Men det er jo ikke mange grammene da.. Som du sier så betyr det så mye allikevel.. Men i det store og det hele er det jo bare tull igrunn:0) He he.. Men jeg er sånn til de grader selv.. Men men.. da har du fått en eksakt vekt da.

 

Gå turer med vogn er jo god trening da.

 

Jeg har begynt å male kjøkkenet i dag. Har allerede svettet masse..:0) Men pga forkjølelse osv er det det eneste jeg orker også..

 

Har god følelse for dagen i dag:)

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg får nå skrive litt jeg da:D

 

Det har gått fint i dag. Blitt litt lenge mellom måltidene, men det går greit.. Tar litt sen kvelds nå.. Men får gjøre det litt bedre i morgen tenker jeg. Har iallefall holdt meg til det jeg skal:0) OG da skal jeg være fornøyd.

 

Jeg sitter og leser litt rundtomkring her inne på vektklubben.. Må bare si at jeg blir veldig inspirert altså.. Over hvor god jobb så mange her gjør.. OGså ser jeg også at vi ikke er alene om å ha oppturer og nedturer.- Sånn er det bare. Men vi må vel bare lære og glemme de vonde dagene og heller fokusere på de som er gode.. Og det vi faktisk har vært flinke med. Man kan alltid finne noe-- det er jeg sikker på;) Jeg er jo egentlig ikke den rette til å snakke, for jeg har mange turer i kjelleren når jeg det gjelder dette jeg.. Men prøver liksom å få snudd litt på flisa igjen.. Jeg har klart det før og vet at det går.. Så derfor nekter jeg liksom å gi opp. Det gjelder bare å gjørde det på en riktig måte og å komme inn i steamen.. Det virker liksom som om den ene mat-orgien tar den andre..

 

Håper dere har en god uke jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er enig. Det er innspirerende å lese hvordan andre har det. Det hjelper å vite at vi er mange som sliter med det samme...og at det er mange som får til!

Jeg er veldig fornøyd med de siste par månedene, at jeg har vært så motivert. Selv om jeg har hatt noen kjipe dager jeg også! Mannen min er motivasjon nummer en, som jeg har nevnt før. Han har gått ned 15 kg nå, utrolig flink! I tillegg så har vi ikke tenkt å vente så lenge med å prøve å få barn nummer to, og jeg har ikke lyst å begynne et nytt svangerskap med 10 kg pluss, så det motiverer det også! ;)

 

Disse første dagene hos foreldrene mine har gått bedre enn forventa. Jeg skeia ut endel i helga, spesielt på søndag da vi hadde slektstreff med grillmat og masse kaker!! (Nam nam foressten!! :)) Men jeg har gått mye tur, både en og to ganger om dagen. Og så har jeg trent litt på elypseapparatet i kjelleren. Var oppe og ammet gullet klokken 8 i dag. Nå har jeg trent en halvtime og svetta masse! Deilig å begynne dagen med det, så trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet hvis det ikke blir noe tur senere. For i dag er det drittvær! :D

 

Ikke noe klaging fra denne kanten altså, selv om jeg gikk opp i vekt med den nye vekta. Får håpe positiviteten varer ut dagen....for det kan jammen svinge fort....hehe...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig glad og motivert av å lese innlegget ditt ragnhild. ;) Deilig sånn på morgenen.

Dette er igrunnen en veldig fin morgen. gull sov faktisk 8 timer første økta i natt. Det kan jeg ikke klage på for å si det sånn. Det eneste som er litt dumt at jeg vaser oppe et par timer etter at hun har sovnet da, så på meg blir det ikke så macnge timer sammednhengende. Men det gjør ikke noe, for vi drar oss mye utover på morgenen.

 

Jeg er veldig spent på hvordan vekta ser ut i morgen. Vil så gjerne få en positiv overrakelse:D Men hvem vil ikke det. he he.,

 

Ha en god dag allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Mannet meg opp til å gå på vekta i dag... Lysten til det var helt fraværende, men fikk en bitteliten positiv overraskelse: ned 0,3 kg og 88,2 kg. Ligger 3 kg etter skjema... Skal ta et skikkelig nakketak på meg selv etter st.hans!!!!!!

 

Lykke til dere andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...det har vært en fin dag! Har til og med vært ute på kafe i kveld med noen venninner uten å skeie ut. Ble bare kaffe og pepsi max. Litt kjipt der og da, men deilig nå når jeg har komt hjem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Jeg har hatt litt problemer med å holde motivasjonen, syns det går så innmaaaari sent. Føler jeg kunne spist hva jeg ville og likevel veid det samme, syns ikke jeg får lønn for strevet. Tenker hele tiden at NÅ løsner det sikkert snart, men gjør jo ikke det : ( Men nok sutring - har ikke gitt opp!! Jeg har ikke fått ny vekt, men nye batterier i vekta mi ; ) - trodde den skulle bli mer stabil da, men syns den varierer utrolig mye. Eks i morges, måtte tisse i fem tiden og gikk på vekta mens jeg var der (hallo..?) ihv.fall.. - da veide jeg 74,8. dvs at jeg hadde gått opp 800 g siden forrige veiing. Da gikk jeg lukt tilbake til trassalderen og tenkte at nå gidder jeg ikke mer!! /%¤& Når jeg stod opp i 8 tiden gikk jeg på igjen, det kunne da ikke være så? Og da var den på 74 blank igjen. Hmm .. hadde jeg sovet av meg 800 g?? Så jeg tror jeg må slutte med snik-veiing og holde det til en gang i uken..

 

Har trent to ggr. En gang hjemme til dvd, da fikk jeg selskap av 5 åringen som syns dette så kjempegøy ut og kastet seg uti trimmen med liv og lyst - og som nå maser om at vi snart må trene igjen! + idag har jeg trent en time på h.studio. Blir ikke mye turer, regn og atter regn. Tror det er mer trening som må til dersom jeg skal ned, selv om jeg syns jeg er mye i bevegelse i løpet av dagen som det er. Disse kiloene er både spikret og skrudd fast : O

Har veiedag imorgen og håper på 73,8 men tror det blir den trofaste 74 også denne uken. (sukk hjerte, men brist ikke)

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vektene kan fort variere veldig mye. Hvis man har flisgulv på badet hender det at det kan være litt sjeft fra flis til flis. Så viktig å vite om underlaget er helt rett, ellers blir det helt feil. Har man vekten på forskellige steder hver gang da, kan man risikere forskjellig vekt hver gang. Sånn er det her iallefall. Så jeg har fast punkt for vekta.

 

Veide meg i går men fikk ikke vært på nett. Ble veldig fornøyd. Veide 84,1 så da har jeg gått ned 0,3 kilo. Det er bedre enn ikke noe. jippi.. Håper jeg ligger nede på 83 neste uke altså. >Jo nærmere 70tallet jo bedre.

 

Ikke gi opp folkens, dette skal vi klare:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Du har nok en veldig høy forbrenning. Så gjør sikkert ikke noe om du tar et ekstra brødmåltid de dagene du trener som du sier.. JA eller noe annet da selvfølgelig. hehe.

Jeg er veldig fornøyd med dagen i dag. Har vært så flink hitil. Driver og ordener i huset og forbrenner mye på det.. Akkurat nå ville lille gull ha litt påfyll pg ny bleie, så da må jeg sette meg ned litt. :0)

Gleder meg til forkjølelsen har gått over jeg, sånn at jeg kan begynne å trimme litt igjen. Orker ikke når jeg hoster og nesten ikke får puste. Kroppen har vel ikke så veldig godt av det heller:eek:

 

Var så glad for at vekta i går viste litt nedover.. Det gir iallfall litt mer mot til å fortsette med godt arbeid.

 

God helg folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Det visste jeg faktisk ikke. Har den ikke alltid på nøyaktig samme sted nei. Får finne meg en veieflis jeg bruker hver gang ; )

 

 

 

 

 

 

 

 

De vektene kan fort variere veldig mye. Hvis man har flisgulv på badet hender det at det kan være litt sjeft fra flis til flis. Så viktig å vite om underlaget er helt rett' date=' ellers blir det helt feil. Har man vekten på forskellige steder hver gang da, kan man risikere forskjellig vekt hver gang. Sånn er det her iallefall. Så jeg har fast punkt for vekta.

 

Veide meg i går men fikk ikke vært på nett. Ble veldig fornøyd. Veide 84,1 så da har jeg gått ned 0,3 kilo. Det er bedre enn ikke noe. jippi.. Håper jeg ligger nede på 83 neste uke altså. >Jo nærmere 70tallet jo bedre.

 

Ikke gi opp folkens, dette skal vi klare:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

I går var jeg rett og slett litt umotivert : ( Følte jeg har holdt på så lenge til liten eller ingen nytte. Før jeg la meg stilte jeg vektguden et ultimatum: dersom vektnåla fremd viste 74,0 kom jeg rett og slett til å gi f... og spise alt jeg ville og utsette denne slankingen siden kroppen tydeligvis har egne planer, - MEN dersom vekta derimot viste 73.8 var det håp og jeg skulle være flink. Gledet meg nesten til alt jeg skulle spise, men hey- vekta stoppet på 73,8! Og vektguden skal man ikke spøke med! så har vært relativt flink idag, bortsett fra en kaffe mocca og noen nonstop som har lurt seg inn.. Satser på en god uke neste uke, og skal ikke ta helt av i helgen.

 

Ha en god helg dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort mamsemumsen.. Motiverende at det gåt litt nedover da.

Det er fort gjort at det lurer seg inn litt her og der.. Plutselig er det gjort liksom.. Men men. spist er spist.. Lurt å finne seg en veieflis.. :0)

 

Uff... jeg var på grilling med hele familien på skogen i går jeg.. Jeg spiste litt mer enn jeg skulle for å si det sånn.. Desverre så har jeg klart å føre det helt til i dag. Blir så lei meg selv. Men tror kanskje jeg spiser litt for lite iforhold til amminga. kanksje det er derfor jeg blir så desperat til slutt, at jeg slenger i meg det, det måtte være. hm..

 

Men.. i morgen får jeg ta en ny start... igjen,,, Men men jeg gir meg aldri, dette skal jeg få bukt med altså. HØRER DU DET fettmonsteret!!! ;)

 

Vi får besøk av et vennepar i dag vi, da blir det nok litt kaffekos tenker jeg., Men får prøve å begrense meg litt.

 

Ragnhild: Det er motiverende med samboere som er med på samme greia også. Mannen din har vært flink som har gått ned så mye da. deilig.

Samboeren min er også med meg.. Han har nesten tatt av 3 kilo, omtrent det samme som meg. Men det tar sin tid med oss. Men bedre sakte ned enn ikke noe da.

 

I morgen er det mandag igjen. God uke damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...