Gå til innhold

Prosjekt: Bli på stedet hvil


Gjest frktrulte

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Hei,

Jeg har vært her inne i godt over ett år nå. Startet på skumle 93 kg. Og nå, ett år senere, stopper vektnåla på 63kg. Helt vilt hvor mye som er borte, og fatter ikke hvordan jeg før orket å gå rundt, hehe.

 

Jeg er ca 1.65m og 22 år gammel. Har nettopp kommet hjem fra en jorda-rundt-tur, hvor jeg mistet enda 7 kg. Mye av det er pga en lei diare som fulgte meg i 1,5 mnd.

 

Nå har jeg kommer nogenlunde i gjenge igjen, og etter 2 uker på norsk jord har vekta fortsatt ikke flyttet seg. Og planen min er å la det forbli slik!

 

Finnes det noen her med noen gode råd? Hvor mye trimmer dere f.eks? Har dere kuttet litt ned på trimmen nå som dere er "ferdige" på en måte, eller er det samme tempo som sist? Når det gjelder maten vet jeg at man gradvis skal spise litt mer. Før jeg dro lå jeg på rundt 16-1800 kcal om dagen. Dette er nå altfor mye uansett nå, i og med at jeg da også lå på rundt 20 trimpoeng i uka. Foreløpig har jeg ikke kommet i gang med trimmen, og sørger for å være litt forsiktig med hva jeg spiser.

 

Håper noen sitter med noen gode råd og tips. Og enda bedre.. kanskje noen vil henge seg på også? Så motivasjonen holder seg oppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei frktrulte

Gratulerer med imponerende vekttap. Helt fantastisk!

 

Jeg vil råde deg til å bruke formelen og beregne kaloribehovet på nytt. Da vet du hva du trenger for å holde stabil vekt.

 

Ellers er det smart å videreføre grunnprisippene fra ned i vekt-fasen: Grovt brød, to-tre frukter pr. dag, vær forsiktig med "fjøsfettet" fra meieriprodukter og kjøtt, spis fisk flere ganger i uka både som middag og pålegg, begrens inntaket av farsemat, spise masse grønnsaker og bruk vann som tørstedrikk.

 

Spis fem-seks måltider hver dag.

La kroppen få mat hver gang du kjenner sult i magen, og stopp å spise så snart du er usulten. På den måten gir de hyppige måltidene seg selv, og kroppen får tilbake kontrollen over inntaket. Kroppen VET hva du trenger for å fungere optimalt og holde riktig vekt - vi har bare overprøvd den mens vi gikk opp i vekt/var overktige.

 

Nyt kosemerkene dine. Når du er kommet opp på din hold vekten-meny kan du bruke inntil 100 kcal pr. dag på kosemerker. De kan fortsatt spares opp til én dag i uka, om du foretrekker det.

Unngå ukontrollert fråtsing. Bestem deg på forhånd for hvor mye du skal forsyne deg med, hold deg til det og NYYYT.

 

Jeg har ca. ti trimpoeng i uka. Det er et overkommelig nivå å kombinere med jobb og hverdagsoppgaver for øvrig, for meg. Jeg hadde nok flere trimpoeng da jeg var som ivrigst på å gå ned, men mosjon er nå blitt en fast vane og noe jeg savner hvis programmet er så stramt at jeg ikke rekker det noen dager.

 

 

Ønsker deg lykke til på stedet hvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...